Jallu Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 Asiantuntevilta Viri-miehiltä apua ? Pieniä röpellys ongelmia kun ajetaan sellaista tasaista 80-100kmh vauhtia, hieman tasaisella kaasulla "nykii", city ajossa vetää ok ja vääntää alhaalta, välillä pätskii kaasarissa... Ollaanko oikeilla jäljillä kun kone tuollainen ja 40 dellortot nurkissa, jos ei niin mihin suuntaan suuttimia pitäisi muuttaa ? Pääsuuttimet liian pienet? Sisäkurkut pienemmäksi ? * 94 pytyillä * Engle W110 nokka-akseli * 041-kannet 39 imuilla ja 35.5 pakovenoilla (kanavat vakiot) * kevennetty vauhtipyörä * vakio bensapumppu * sytkä kärjetön suuttimet: 180 ilmasuutin 140 pääsuutin 9164.2 seosputki 65 tyhjäkäynti 45 kiihdytys 34 sisäkurkku Quote Link to comment
Guest Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 MUTU: Kurkut hitusen ehka liian isot, koita jotain 30-32 millisia Seosputki ok Ilmasuutin varmaan aika hyva Tyhjakaynti liian iso (50 tai 55 on oikein sopiva lahes kaikissa kokoonpanoissa) paasuutin varmaan aika tontilla pienempien kurkkujen kanssa Vakio bensapumppu saattaa lykkaa liikaa painetta ja aiheuttaa pienta tulvimista? Dellut ei paljoo painetta tartte, ja akkia tulvii jos on yhtaan liikaa. Jos laittais sinne saatimen? Mittaa eka paineet. Pumpun alle voi lisata tiivisteita jos pumppu ruikkii hiukan liikaa. Jan Quote Link to comment
Jallu Posted September 13, 2007 Author Share Posted September 13, 2007 Pumppu vaihdettu vastikään sähköpumpun tilalle, sekös vasta tulvikin..seurataan öljymäärää..paine mitsubassa muistaakseni 0.3 vakiossa kuulemma 0.15 Quote Link to comment
DOODAH Posted September 14, 2007 Share Posted September 14, 2007 Onhan kaasareissa suppilot päällä? Numerot suuttimissa kohdallaan kyllä, vai onko puristukset riittävästi yli 9? Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 sähköisen bensapumpun kanssa aina regulaatori ja 0,2 pensanpaineeksi. Delsseihin saa kumipäisiä neulaventtiilejä bensakammion täyttöön. Säätöö. jos matalat puristukset koneessa niin kannattais olla pienemmät sisäkurkut virtausnopeutta nostamaan kaasarilel tai noiden sisäkurkkujen kera 130 pääsuuttimet, 60 tyhjäkäynti, 60 kiihytyspumpun, seosruuveilla 2,5-3 kierrosta, 50-70mm kiihytystorvet. Syttyennakko max 3500rpm 29-30 jos 009 jakaja, SEOSMITTARILLA saa tyhjäkäynti olla pikkaisen laihan puolella koska kone nokee ja pienillä kierroksilla ei tarvi olla parhaan seoksen / tehon alueella mutta kuormitettaessa ja ajettaessa esim tasaista 100km/h ( ilmanvastustakin jo ) saa olla parhaan tehon lukemis tai pikkasen laihemmalla tasaisella. Luru auki täyskaasulla 4 vaihteella 80km/h ---> 200km/h kiihdytettäessä parhaalla seoksella. nimimerkillä delssienkans kikkailleena... oma kone oli 1776, 30 sisäkurkut, 300nokka, 8,5-9 ruttu, 125 pääsuutin yms... yms... samat loput säädöt ku tuossa edellä kirjoittelin... seosmittarilla FMI saatiin tarvittavat lukemat ja kulutus maantiellä alle 7L/100km Quote Link to comment
mikan Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 Mulla 1,7 40 tuplilla ja 36 kurkuilla, ei suppiloita. Menee ihan hyvin vaikka onkin hieman ylävireinen, mutta siihen vaikuttaa toki tiukempi nokka ja kympin paikkeilla olevat rutut. Usein hyvä laskukaava pääsuuttimelle on 4 kertaa kurkun koko ja ilmat on useimmiten tuo 180. 2 seosputki lienee myös yleisin ja tk-suuttimet tuntuvat olevan ehkä eniten moottorikohtaisia. Seosmittari on ehdottoman hyvä hankinta! Onko jakaja 009 vai mikä? Ennakot? t. Mika Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.