Jump to content

Nurkkien suuttimet


Recommended Posts

Asiantuntevilta Viri-miehiltä apua ?

 

Pieniä röpellys ongelmia kun ajetaan sellaista tasaista 80-100kmh vauhtia, hieman tasaisella kaasulla "nykii", city ajossa vetää ok ja vääntää alhaalta, välillä pätskii kaasarissa...

Ollaanko oikeilla jäljillä kun kone tuollainen ja 40 dellortot nurkissa, jos ei niin mihin suuntaan suuttimia pitäisi muuttaa ?

 

Pääsuuttimet liian pienet?

Sisäkurkut pienemmäksi ?

 

* 94 pytyillä

* Engle W110 nokka-akseli

* 041-kannet 39 imuilla ja 35.5 pakovenoilla (kanavat vakiot)

* kevennetty vauhtipyörä

* vakio bensapumppu

* sytkä kärjetön

 

suuttimet:

 

180 ilmasuutin

140 pääsuutin

9164.2 seosputki

65 tyhjäkäynti

45 kiihdytys

34 sisäkurkku

Link to comment

MUTU:

 

Kurkut hitusen ehka liian isot, koita jotain 30-32 millisia

Seosputki ok

Ilmasuutin varmaan aika hyva

Tyhjakaynti liian iso (50 tai 55 on oikein sopiva lahes kaikissa kokoonpanoissa)

paasuutin varmaan aika tontilla pienempien kurkkujen kanssa

 

Vakio bensapumppu saattaa lykkaa liikaa painetta ja aiheuttaa pienta tulvimista? Dellut ei paljoo painetta tartte, ja akkia tulvii jos on yhtaan liikaa. Jos laittais sinne saatimen? Mittaa eka paineet. Pumpun alle voi lisata tiivisteita jos pumppu ruikkii hiukan liikaa.

 

Jan

Link to comment

sähköisen bensapumpun kanssa aina regulaatori ja 0,2 pensanpaineeksi. Delsseihin saa kumipäisiä neulaventtiilejä bensakammion täyttöön.

 

Säätöö. jos matalat puristukset koneessa niin kannattais olla pienemmät sisäkurkut virtausnopeutta nostamaan kaasarilel tai noiden sisäkurkkujen kera 130 pääsuuttimet, 60 tyhjäkäynti, 60 kiihytyspumpun, seosruuveilla 2,5-3 kierrosta, 50-70mm kiihytystorvet. Syttyennakko max 3500rpm 29-30 jos 009 jakaja, SEOSMITTARILLA saa tyhjäkäynti olla pikkaisen laihan puolella koska kone nokee ja pienillä kierroksilla ei tarvi olla parhaan seoksen / tehon alueella mutta kuormitettaessa ja ajettaessa esim tasaista 100km/h ( ilmanvastustakin jo ) saa olla parhaan tehon lukemis tai pikkasen laihemmalla tasaisella. Luru auki täyskaasulla 4 vaihteella 80km/h ---> 200km/h kiihdytettäessä parhaalla seoksella.

 

nimimerkillä delssienkans kikkailleena...

 

oma kone oli 1776, 30 sisäkurkut, 300nokka, 8,5-9 ruttu, 125 pääsuutin yms... yms... samat loput säädöt ku tuossa edellä kirjoittelin... seosmittarilla FMI saatiin tarvittavat lukemat ja kulutus maantiellä alle 7L/100km

Link to comment

Mulla 1,7 40 tuplilla ja 36 kurkuilla, ei suppiloita. Menee ihan hyvin vaikka onkin hieman ylävireinen, mutta siihen vaikuttaa toki tiukempi nokka ja kympin paikkeilla olevat rutut. Usein hyvä laskukaava pääsuuttimelle on 4 kertaa kurkun koko ja ilmat on useimmiten tuo 180. 2 seosputki lienee myös yleisin ja tk-suuttimet tuntuvat olevan ehkä eniten moottorikohtaisia.

 

Seosmittari on ehdottoman hyvä hankinta! Onko jakaja 009 vai mikä? Ennakot?

 

t. Mika

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...