Jump to content

myynnissä olevan hanurookeriovaalin kone...


Guest fastghia

Recommended Posts

Guest fastghia
Posted

Ihan vaan mielenkiinnosta: mihinkähän lohkoon on tehty tuo myynnissä olevan ovaalin kone? "90mm Bernie Bergman vastapainokampi", eikös tossa mee jo ainakin vakiolohko aika ohueksi, vai onko käytetty jotain "nostetulla katolla" varustettua alulohkoa? Jaa voi kai sitä mag.lohkoakin täyttöhitsata jos menee oikein ohueksi, eiks niin?

 

http://www.volkkaripalsta.com/viewtopic.php?t=1716

 

Joo ei oo rahaa ostaa tota... siks en myyntipalstalle viittinyt mennä sotkemaan.

Guest fastghia
Posted

Aha. Miksikäs tuommosia 2,5l mörköjä ei tehdä enempää?

Posted

Tosiaan koneen hinta "pompsahtaa" tosiaan kun siirrytään pidempään iskuun,vakioiskusella pääsee jo tarpeeksi pitkälle katuautossa joka harrastajalla ei ole varaa laittaa neljää tuhatta euroa pelkkään moottoriin...

Posted

Noita koneita suunnitellessa on hyvä muistaa että vaikka sulla on hyvät osat niin ennenkuin se on toimiva paketti niin aika paljon tarvitaan erilaisia työ suorituksia koneistuksia ym. ja näitä jos ei itse osaa/pysty tekemään niin niistä muodostuu hintaa lisää aikalailla niiden osien lisäksi

Guest fastghia
Posted

Jep, mulla on kyllä tiedossa mitä teknisesti ja kulujen kannalta tarkoittaa strokerin tekeminen verrattuna vakioiskuiseen. Senpä takia mun seuraava kone on vakioiskulla... Siis jos saan rahat kasaan projektin jatkamiseen, osia tällä hetkellä kasassa semmosen 1500 edestä vasta.

 

Tarkotinkin, että miksi tyytyä vaivaiseen 84 tai 86mm (joita on mullakin tiedossa aika paljon) iskuun, kun vois saman tien tehdä esim. 90mm:sen? Niin ja en tarkoittanut pelkästään Härmää, missä koneista ei uskalleta puhua :D :D vaan muitakin maita joissa VW:tä kovasti harrastetaan.

Posted

juu totta puhut kyllä noi 84 ja 86 taitaa olla ne eniten käytetyt iskut kun t1 strokereita rakennellaan. täällähän ei voi tehdä mitään eikä puhua mistään kun autojen rakentelu ja virittäminen on lähes rikollista puuhaa

Guest fastghia
Posted

Joo, rikollisia ollaan (melkein) kaikki :D mut ei sentään järjestäytyneitä rikollisia. Vai täyttääkös joku VW freaks t-paita tai kerholiivi tai vaikka EMPI-pusakka koko porukalla oikeuslaitoksen mielestä järjestäytyneen rikollisuuden tunnusmerkit :D :D täytyy olla varovainen ettei ATARI-porukka ala parveilemaan ympärillä kun huoltsikalla on tapaaminen :)

 

OK, jos oikein haluis nähdä vaivaa ja noudattaa pykäliä, vois ensin muutoskatsastaa autonsa lain kirjaimen mukaisesti vaikka 1915-kuutioiseksi siten, että koneen tehot on sen 120% sisällä. Sitten otettaisiin kone uudelleen käsittelyyn ja viritettäis se siihen 7kg/kW-rajaan, eli jonnekin 100kW tietämiin kuplan kyseessä ollessa, vai kuinka? Sillä varmaan pääsisi "tarpeeksi pitkälle katuautossa" niinkuin Kyösti mainitsi.

 

Äh, paljon helpompaa on ostaa katsatuskone... tai -auto :D :D

 

Mutta nyt mentiin aiheesta tosiaan sivuun! Palatakseni esittämääni jatkokysymykseen, miksei tuommoinen 90mm isku ole sen suositumpi stroker-koneiden rakentamisessa, ei kai erotus hinnassa johonkin 86mm ole enää kovin kummoinen? Ainakaan verrattuna 69 -> 86mm...

Guest fastghia
Posted

Eipä Pauterin kamoja isoissa erissä myydä muuallakaan, jos olen oikein ymmärtänyt :) Mut kiva nähdä niitä edes kuvissa :D

Posted

 

OK, jos oikein haluis nähdä vaivaa ja noudattaa pykäliä, vois ensin muutoskatsastaa autonsa lain kirjaimen mukaisesti vaikka 1915-kuutioiseksi siten, että koneen tehot on sen 120% sisällä. Sitten otettaisiin kone uudelleen käsittelyyn ja viritettäis se siihen 7kg/kW-rajaan, eli jonnekin 100kW tietämiin kuplan kyseessä ollessa, vai kuinka? Sillä varmaan pääsisi "tarpeeksi pitkälle katuautossa" niinkuin Kyösti mainitsi.

 

Mistähän sais 4KW:tä lisää niin olis mullakin toi vara käytetty kokonaan ja toihan on helppoo ku mikä

Guest fastghia
Posted

Mut ihan tyhmää puuhaa ... vois sanoo vaikka harrastamiseksi :D

Posted

Juu, noi on siis mun koneen osia. Eivätkä ole myynnissä. Sitä en tiä mitä se jutun aloittanut stroker sisältää. Paitsi sen 90 akselin, kun luin itsekkin.

 

Ja asiaan: 86mm akseli on jo tosi ahdas molemmissa, sekä t1 etä t4 koneissa. 90 mm menee vielä 2mm kauemmas jokapaikassa. Ehkä sen takia ei ole enää kovin suosittu. Tosin just hiljan laitettiin scatin 88mm laippakampi t1 lohkoon. :) Mutta on se ahdasta!

 

Harrastaminen on mielestäni ihan viisasta, olishan nuokin €€rot voinu vaikka juoda. Ja siitä ei olisi mitään jäljellä, paitsi päänsärkyä. Tosin valtiovallan harrastusrajoittaminen on aika tyhmää.

Guest jyrie1968
Posted

noh oikotietä onneen tarjoo just toi mun myynti-ilmo, eli osta kampi ja veivit jostain ja siihen multa valmiiks kairattu lohko, putket ja vaikkapa kannetkin... ;-) ... tee 88x94 atmo tai 86x94 turbo....?

 

ja mikko, ei se tee pelkästään lohkossa ahasta vaan nokkaakin joutuu näemmä ohentaan..

 

t. je

 

ps. kähyt kannet! tahtoo kans.

Posted

Niinhä Jyri sitä nokkaa tosiaan joutuu koneistamaan. Tosin tuossa laippakampi-koneyksilössä on myös rollerinostajat ja nokka on spesiaali muutenkin!

 

Ps. saahan noita kansia ihan ostamalla pauter-shopista, ei tosin tv-..... :) Just muuten modifioin toiset mun tuomat pauterit vesijäähdytteisiksi.... :)) Juu, onhan se mopo lähtyny käsistä jo ajat sitten...

Guest jyrie1968
Posted

niin ne pautterilla ihmettelikin että kumman paljon on tullu suomesta soittoja ja kyselyitä...ketkäs tunnustaa soittaneensa? taitaa olla ripeitä laitteita tulossa??? tai hienoja palikoita hyllyyn... ;-)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...