Guest fastghia Posted September 22, 2004 Posted September 22, 2004 Ihan vaan mielenkiinnosta: mihinkähän lohkoon on tehty tuo myynnissä olevan ovaalin kone? "90mm Bernie Bergman vastapainokampi", eikös tossa mee jo ainakin vakiolohko aika ohueksi, vai onko käytetty jotain "nostetulla katolla" varustettua alulohkoa? Jaa voi kai sitä mag.lohkoakin täyttöhitsata jos menee oikein ohueksi, eiks niin? http://www.volkkaripalsta.com/viewtopic.php?t=1716 Joo ei oo rahaa ostaa tota... siks en myyntipalstalle viittinyt mennä sotkemaan. Quote
Guest ritariässä Posted September 22, 2004 Posted September 22, 2004 vakiolohkoon tungettu chevy-kaulaisella kampuralla. Quote
Guest fastghia Posted September 22, 2004 Posted September 22, 2004 Aha. Miksikäs tuommosia 2,5l mörköjä ei tehdä enempää? Quote
Marko Posted September 22, 2004 Posted September 22, 2004 Tai jos niitä tehään mutta niistä ei puhuta:D:D:D Quote
Sakke Posted September 22, 2004 Posted September 22, 2004 Noh,ei ainakaan itellä oo ihan heti varaa mörkökoneen tekooon.. Quote
Racing Posted September 22, 2004 Posted September 22, 2004 Tosiaan koneen hinta "pompsahtaa" tosiaan kun siirrytään pidempään iskuun,vakioiskusella pääsee jo tarpeeksi pitkälle katuautossa joka harrastajalla ei ole varaa laittaa neljää tuhatta euroa pelkkään moottoriin... Quote
-MITO- Posted September 22, 2004 Posted September 22, 2004 Eikai se pitkä isku vielä mutta sitten ne muut hilppeet maksaa X euroa. Quote
Marko Posted September 22, 2004 Posted September 22, 2004 Niin ja jos ruokahalu kasvaa matkalla niin 4k egee on äkkiä käytetty Quote
-MITO- Posted September 22, 2004 Posted September 22, 2004 Juuh syytä olla pelimerkkejä säästöpossussa tai riittävä limiitti pankissa. Quote
Marko Posted September 22, 2004 Posted September 22, 2004 Noita koneita suunnitellessa on hyvä muistaa että vaikka sulla on hyvät osat niin ennenkuin se on toimiva paketti niin aika paljon tarvitaan erilaisia työ suorituksia koneistuksia ym. ja näitä jos ei itse osaa/pysty tekemään niin niistä muodostuu hintaa lisää aikalailla niiden osien lisäksi Quote
Guest fastghia Posted September 22, 2004 Posted September 22, 2004 Jep, mulla on kyllä tiedossa mitä teknisesti ja kulujen kannalta tarkoittaa strokerin tekeminen verrattuna vakioiskuiseen. Senpä takia mun seuraava kone on vakioiskulla... Siis jos saan rahat kasaan projektin jatkamiseen, osia tällä hetkellä kasassa semmosen 1500 edestä vasta. Tarkotinkin, että miksi tyytyä vaivaiseen 84 tai 86mm (joita on mullakin tiedossa aika paljon) iskuun, kun vois saman tien tehdä esim. 90mm:sen? Niin ja en tarkoittanut pelkästään Härmää, missä koneista ei uskalleta puhua :D :D vaan muitakin maita joissa VW:tä kovasti harrastetaan. Quote
Marko Posted September 22, 2004 Posted September 22, 2004 juu totta puhut kyllä noi 84 ja 86 taitaa olla ne eniten käytetyt iskut kun t1 strokereita rakennellaan. täällähän ei voi tehdä mitään eikä puhua mistään kun autojen rakentelu ja virittäminen on lähes rikollista puuhaa Quote
mikko k Posted September 22, 2004 Posted September 22, 2004 Eihän neljällä donalla saa vasta kun kannet ja veivit! :) Ja sitte tarvitaan viä jotain muutakin! :) Quote
Marko Posted September 22, 2004 Posted September 22, 2004 Pauteri miehet painiikin ihan omassa sarjassa sen takia noita ei tässä maassa oo liikaa Quote
Guest fastghia Posted September 22, 2004 Posted September 22, 2004 Joo, rikollisia ollaan (melkein) kaikki :D mut ei sentään järjestäytyneitä rikollisia. Vai täyttääkös joku VW freaks t-paita tai kerholiivi tai vaikka EMPI-pusakka koko porukalla oikeuslaitoksen mielestä järjestäytyneen rikollisuuden tunnusmerkit :D :D täytyy olla varovainen ettei ATARI-porukka ala parveilemaan ympärillä kun huoltsikalla on tapaaminen :) OK, jos oikein haluis nähdä vaivaa ja noudattaa pykäliä, vois ensin muutoskatsastaa autonsa lain kirjaimen mukaisesti vaikka 1915-kuutioiseksi siten, että koneen tehot on sen 120% sisällä. Sitten otettaisiin kone uudelleen käsittelyyn ja viritettäis se siihen 7kg/kW-rajaan, eli jonnekin 100kW tietämiin kuplan kyseessä ollessa, vai kuinka? Sillä varmaan pääsisi "tarpeeksi pitkälle katuautossa" niinkuin Kyösti mainitsi. Äh, paljon helpompaa on ostaa katsatuskone... tai -auto :D :D Mutta nyt mentiin aiheesta tosiaan sivuun! Palatakseni esittämääni jatkokysymykseen, miksei tuommoinen 90mm isku ole sen suositumpi stroker-koneiden rakentamisessa, ei kai erotus hinnassa johonkin 86mm ole enää kovin kummoinen? Ainakaan verrattuna 69 -> 86mm... Quote
Guest fastghia Posted September 22, 2004 Posted September 22, 2004 Eipä Pauterin kamoja isoissa erissä myydä muuallakaan, jos olen oikein ymmärtänyt :) Mut kiva nähdä niitä edes kuvissa :D Quote
Marko Posted September 22, 2004 Posted September 22, 2004 OK, jos oikein haluis nähdä vaivaa ja noudattaa pykäliä, vois ensin muutoskatsastaa autonsa lain kirjaimen mukaisesti vaikka 1915-kuutioiseksi siten, että koneen tehot on sen 120% sisällä. Sitten otettaisiin kone uudelleen käsittelyyn ja viritettäis se siihen 7kg/kW-rajaan, eli jonnekin 100kW tietämiin kuplan kyseessä ollessa, vai kuinka? Sillä varmaan pääsisi "tarpeeksi pitkälle katuautossa" niinkuin Kyösti mainitsi. Mistähän sais 4KW:tä lisää niin olis mullakin toi vara käytetty kokonaan ja toihan on helppoo ku mikä Quote
Guest fastghia Posted September 22, 2004 Posted September 22, 2004 Mut ihan tyhmää puuhaa ... vois sanoo vaikka harrastamiseksi :D Quote
mikko k Posted September 23, 2004 Posted September 23, 2004 Juu, noi on siis mun koneen osia. Eivätkä ole myynnissä. Sitä en tiä mitä se jutun aloittanut stroker sisältää. Paitsi sen 90 akselin, kun luin itsekkin. Ja asiaan: 86mm akseli on jo tosi ahdas molemmissa, sekä t1 etä t4 koneissa. 90 mm menee vielä 2mm kauemmas jokapaikassa. Ehkä sen takia ei ole enää kovin suosittu. Tosin just hiljan laitettiin scatin 88mm laippakampi t1 lohkoon. :) Mutta on se ahdasta! Harrastaminen on mielestäni ihan viisasta, olishan nuokin €€rot voinu vaikka juoda. Ja siitä ei olisi mitään jäljellä, paitsi päänsärkyä. Tosin valtiovallan harrastusrajoittaminen on aika tyhmää. Quote
Guest jyrie1968 Posted September 28, 2004 Posted September 28, 2004 noh oikotietä onneen tarjoo just toi mun myynti-ilmo, eli osta kampi ja veivit jostain ja siihen multa valmiiks kairattu lohko, putket ja vaikkapa kannetkin... ;-) ... tee 88x94 atmo tai 86x94 turbo....? ja mikko, ei se tee pelkästään lohkossa ahasta vaan nokkaakin joutuu näemmä ohentaan.. t. je ps. kähyt kannet! tahtoo kans. Quote
mikko k Posted September 28, 2004 Posted September 28, 2004 Niinhä Jyri sitä nokkaa tosiaan joutuu koneistamaan. Tosin tuossa laippakampi-koneyksilössä on myös rollerinostajat ja nokka on spesiaali muutenkin! Ps. saahan noita kansia ihan ostamalla pauter-shopista, ei tosin tv-..... :) Just muuten modifioin toiset mun tuomat pauterit vesijäähdytteisiksi.... :)) Juu, onhan se mopo lähtyny käsistä jo ajat sitten... Quote
Guest jyrie1968 Posted September 29, 2004 Posted September 29, 2004 niin ne pautterilla ihmettelikin että kumman paljon on tullu suomesta soittoja ja kyselyitä...ketkäs tunnustaa soittaneensa? taitaa olla ripeitä laitteita tulossa??? tai hienoja palikoita hyllyyn... ;-) Quote
mikko k Posted September 29, 2004 Posted September 29, 2004 Ripeydestä ei nyt tiedä, ainakaan vielä..... Mutta hyllyyn ne ei jää!! :)) Quote
Marko Posted September 29, 2004 Posted September 29, 2004 Hyvä Mikko, Jääskeläisen Markon lukemissa on tavoitetta. Eli ei muuta ku puhallinta pauterin kaveriksi Quote
mikko k Posted September 30, 2004 Posted September 30, 2004 Juu, toinen kansipari menee vapariin ja toinen ahdettuun. Ja on tosiaan tavoitettavaa Marko asettanut! :) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.