Jump to content

Wolfsburg West matka


Recommended Posts

Veljeni on lähdössä rapakon taakse lomailemaan. Tarkoitus on ajaa maa laidasta laitaan.

 

Olen jo tehnyt listaa osista joita kuplani kaipaa Wolfsburgenista, mutta onko ja mitä semmoista tavaraa/osia on vielä jotka olisi ehdottomasti käskettävä lähettää tänne.

Tarkoitan että tavaraa, jotka ovat siellä edullisia suhteessa Suomen hintatasoon.

 

Ja mites tuo tulli tykkää veljeni "lahjoista" minulle?

Link to comment
Rapakon taa => mun sanakirjan mukaan = USA

Onko siellä "Wolfsburgen" ?

 

Woflsburgenia ei oo, mutta se onkin kieliopillisesti vaarin kirjoitettu paikannimeksi.

 

Wolfsburg loytyy Pennsylvaniasta, parisataa mailia nykista lanteen.

Link to comment

Nykyään ainakin tuo dollarin kurssi suosii Eurooppalaista harrastajaa. Tosin lieneekö hinnat USA:ssa nousseet, kun eihän niitä osia älyttömän paljon siellä valmisteta. Otsikkokin on muuten rankasti harhaan johtava.

Link to comment
Ja mites tuo tulli tykkää veljeni "lahjoista" minulle?

 

Vapaasti saa tuoda enintään 175 eur arvosta tavaraa, ja siihen sisältyy kaikki tavarat, myös veljesi itselleen ostamat tuliaiset.

 

Ylimenevästä osasta menee tulli, joka on auton moottorin osista 2.7% ja korin osista 4.5%. Tämä lisätään ostohintaan ja loppusummasta menee alv 22%.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...