hanski. Posted October 26, 2007 Share Posted October 26, 2007 tuossa pätee samat jipot kuin kuplassa...kaikki massat ja bitumit ym turhat pois.... mutta mistä vois painoa oikeesti karsia pois...missä on "turhaa" painoa....??? ilman että auton rakenne heikkenee liikaa... lasikuidusta ovet, puskurit...jne.... onko kukaan ees koittanut tuota keventää...??? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 26, 2007 Share Posted October 26, 2007 ei tartte ku ottaa ohjaamon ja matkustamon väliseinä pois niin kori notkistuu kummasti. Jos kisamallin teet, niin ei muuta ku rasiaporalla 100mm reikää ympäriämpäri joka puolta. Quote Link to comment
Guest Posted October 26, 2007 Share Posted October 26, 2007 Laseista tulee varmaan bussimallissa paljon painoa, eli jos ne vaihtais muoviin mitka on laillista vaihtaa.. Ja peltivanteiden tilalle alumiittiset. Lammonvaihtimet veks ja J putket tilalle. Ala tankkaa bensatankkia tayteen, jos on tarkoitus kilpailla niin tankkaa vain senverran bensaa mita tarvitset yhteen lahtoon. Takaluukun sais varmaan tehtya suht helposti kuidusta kans, kuten myos moottoriluukun. Penkit pois mita ei kisaan tartte (vain kuskin penkki jaa) Jan Quote Link to comment
hanski. Posted October 26, 2007 Author Share Posted October 26, 2007 ei tartte ku ottaa ohjaamon ja matkustamon väliseinä pois niin kori notkistuu kummasti. juu ei....heh heh.... tuosta jäykkyydestä ei tingitä tippaakaan...mutta jos löytyy kohteita joista vois pudottaa...niin niistä sitten vaan...jos niitä nyt edes on..??? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 26, 2007 Share Posted October 26, 2007 etuakselisto, taka-akselisto. Ne painaa aivan järkyttävästi... samaten jarrukamat. Isoa alumiittisatulaa ja uivaa levyä, simpukan tilalle alumiinihammastanko, konehuoneesta kaikki joutava tuplapellitys tankin ympäriltä, suurimman osan niistä ihme kotelojudansseista varmaan voi poistaa kans, tai ainakin ratkaista jotenkin muuten. Ovista sisäpellitykset vittuun, 0,75 alumiinilevy kiinni, oven avausmekanismi ikkunan pielee vaan vipuna, josta tanko lukolle, ikkunaveivit ja nostomekanismit veks. Kojelaudassa on kauheesti joutavaa kuorrutusta. Samaten voipi varmaan etuakselin etupuolelta runko-osia kevennellä (jos sulla on uudempi pallis), liukuovi painaa tolkuttomasti myös. Quote Link to comment
hanski. Posted October 26, 2007 Author Share Posted October 26, 2007 varhaispallis tuo on... rupeshan niitä vinkkejä tulemaan... kiitos ja kumarrus etukäteen...tavoite ois vw-open vuonna..??? jotakin aikaa saada tuolle autolle....siksi kyselen.... Quote Link to comment
Hebster52 Posted October 26, 2007 Share Posted October 26, 2007 Meinasin myös sanoa että taka akselisto päivitetynä 944 turbon Irs kamoilla. Tukivarret alumiinista ja huomattavasti kevyemmät... ;) Quote Link to comment
hanski. Posted October 26, 2007 Author Share Posted October 26, 2007 Meinasin myös sanoa että taka akselisto päivitetynä 944 turbon Irs kamoilla. Tukivarret alumiinista ja huomattavasti kevyemmät... ;) mites tuo sopiminen?? bolt on vai...??? jos on, niin tarjouksia mulle vaikka privana....jees... Quote Link to comment
Hebster52 Posted October 26, 2007 Share Posted October 26, 2007 Ässäkuplaan ovat paitsi että levittävät raideväliä jonkin verran. Palliksen sisemmät korvakkeet taitaa olla hieman eri kulmassa kuin kuplassa/944:ssä? Aika vähäisellä työllä sais mahtumaan ainakin... ;) Quote Link to comment
Guest Posted October 26, 2007 Share Posted October 26, 2007 Jos ei ole tarkoitus katsastaa eika ajaa kadulla, niin lisaa voi kevennella varmaan.. esim. tuulilasinpyyhkijoiden moottori ja vivusto makeen. Ajovalojen umpiot veks. Pissapoika pois. Koko sisusta pois jos siella jotain on takaosassa. Pienin mahdollinen akku milla koneen saa kayntiin, tai jos ei ole aikomustakaan ajella sita varttimailia enempaa, niin akku ja laturi pois, jakajaksi magneetto. Akun lataaminen syo moottoritehoa muutenkin aivan turhaan. Vartilla ei tartte juuri jaahdytysta, ja puhallinkopankin voi jattaa pois, ja kaikki jaahdytyspellit. Jotain ilmanohjauspelteja voi jattaa hyodyntamaan ajoviimaa kansien ja oljynjaahdyttimen viilentamiseen. Tai voit laittaa jonkun sahkoflekti-viritelman pienimmalla mahdollisella akulla, vaikka pratkan 12V akku jos oikein pienen tahtoo. Starttaus ja lataus tapahtuu apukaapeleilla lahtojen valilla. Konehuoneen luukun voi jattaa kokonaan pois. Pyoranlaakereista rasvat pois liuottimella, ja voitelu moottorioljylla, ettei jarruttele rasvat siella turhaan :) Isot rasvaklimpit on myos painavia, eli kaikki tohna pois akseliputkista ja rumpujen napojen sisalta. Vaihteiston rattaiden hampaisiin keskelle ura, mista hampaiden valiin puristuva oljy paasee purkamaan painetta (vahentaa vastusta). Vaihteisto-oljyksi jotain lirumpaa, vaikka automaattilaatikko-oljya tai laihaa moottorioljya. tuskin pakussa tarttee kaikkia poikittaisia runkopalkkejakaan, ja tavaratilan lattian vois laikata pois ja korvata ohuella alumiinilevylla, pop-niiteilla vaan kiinni. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 26, 2007 Share Posted October 26, 2007 koko lattian poikkipalkkeineen voi poistaa tosiaan, kantaa hyvin ilmankin. Helmakoteloistakin voi vielä porailla sisäosat juustoks. Quote Link to comment
Guest Posted October 26, 2007 Share Posted October 26, 2007 Eteen voi laittaa oikein pienet vanteet ja renkaat kans Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 26, 2007 Share Posted October 26, 2007 spindlemountit, jarrut hevon kuuseen edestä :) Quote Link to comment
Guest Posted October 26, 2007 Share Posted October 26, 2007 bensatankin vaihto muoviseen turvatankkiin, oikein pieneen. Quote Link to comment
Guest Posted October 26, 2007 Share Posted October 26, 2007 Ja kuski laihdutuskuurille :D Sielta akkia 10kg pois monella... hehe Quote Link to comment
hanski. Posted October 26, 2007 Author Share Posted October 26, 2007 bugfuel + jani....älkää ottako enää...hehehh..... Quote Link to comment
Guest Posted October 26, 2007 Share Posted October 26, 2007 bugfuel + jani....älkää ottako enää...hehehh..... kaikki nuo on vakavasti otettavia keinoja.... toiset enemman, toiset vahemman tehokkaita, mutta lopputuloksena yha ajokelpoinen auto :) Jan Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 26, 2007 Share Posted October 26, 2007 ottaisin vielä puskurit tietty, ovenkahvat ulkoa, etulokarin sisäosista voi roiskia isolla laikalla paljonkin veks. Sitte ku otat lasit pois niin ota etu ja takalasi kokonaan. Ei o niin kova ilmanvastus ku o tuulitunneli omasta takaa. Quote Link to comment
hanski. Posted October 27, 2007 Author Share Posted October 27, 2007 auton alkuperäistä ulkomuotoa ei tässä tapauksessa saisi oikeen paljon muutella...ainut silmiin pistävä muutos on matala alusta ja isommat pyörät alla.... elikkä...lasikuidusta puskurit, konehuoneen luukku, takapään luukku, ovet, mahdollisesti myös sivuovi.... tuossa on jo "muutamaksi" päiväksi muottien ottamista ja veistämistä... valmiina noita ei saa mistään...??? rakennusohjeita.. http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/4644-lasikuitu-muotit-ja-muotitus/ Quote Link to comment
joksa Posted October 27, 2007 Share Posted October 27, 2007 Peltikorin dippaaminen happoon. Pulttien katkaiseminen määrämittaan. Pulttien yms. kiinnikkeiden materiaalin vaihtaminen alumiiniin ei-kriittisissä paikoissa. Quote Link to comment
hanski. Posted October 27, 2007 Author Share Posted October 27, 2007 tuon dippaamisen jätän muille...mutta muut hyviä neuvoja... tuota alumiinia ois tarkotus laittaa "vähän joka paikaan"... tulee tosiaan myös kadulle, mutta vw-open oli niin magee kokemus, sinne on pakko päästä uudestaan.... Quote Link to comment
mikan Posted October 27, 2007 Share Posted October 27, 2007 Keventäminen on yliarvostettua hommaa. Kunnolla vaan painetta pyttyihin, niin se liikkuu! :-) t. Mika Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted October 27, 2007 Share Posted October 27, 2007 Paljos putoo painoa jos joka pultin kannasta sorvaa puolet korkeudesta poijes? Quote Link to comment
joksa Posted October 27, 2007 Share Posted October 27, 2007 Paljos putoo painoa jos joka pultin kannasta sorvaa puolet korkeudesta poijes? Ja lisäks voi porata pultin keskelle viel reiänkin Quote Link to comment
Guest Posted October 28, 2007 Share Posted October 28, 2007 Kiertokankiin voi kans porata reikia :D Jan Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted October 28, 2007 Share Posted October 28, 2007 Ei mut pultin kannan mataloittaminen ei vaikuta kestävyyteen mitään. Se on vaan hankalampi asentaa. Katsokaa vaikka turvavöiden pultteja. Quote Link to comment
hanski. Posted October 28, 2007 Author Share Posted October 28, 2007 Peltikorin dippaaminen happoon. johtaja parjanen, tänään tallilla käydessä kommentoi tuota osuvasti...hehheh muutaman talven tuolla ajelee suomen suolapaskassa, tulee dipattua oikeen kunnolla... Quote Link to comment
pipo_esa Posted October 28, 2007 Share Posted October 28, 2007 Näpelöin tässä kaverin tallilla alumiinisia pultteja, oli kyllä keveitä. Niitä joka paikkaan niin eiköhän kevene Quote Link to comment
Guest Variant Posted October 29, 2007 Share Posted October 29, 2007 Näpelöin tässä kaverin tallilla alumiinisia pultteja, oli kyllä keveitä. Niitä joka paikkaan niin eiköhän kevene Mistä ostettu? Quote Link to comment
Guest Posted October 29, 2007 Share Posted October 29, 2007 Ikkonoissa on todella paljon painoa. Ohuiden peltiosien keventäminen kannattaa jättää viimeiseksi. Kannattaa keskittyä alustan painaviin osiin kuten akselistot. Ja vinkkinä vaan, possun alumiinitukivarret ei ole juurikaan kevyemmät kuin kuplan peltiset. Tyhjä rullaava tölkin hylsy ilman ovia ja luukkuja saatiin painamaan 759.5kg. (tuon jälkeen tosin on otettu jo yli30kg taas tavaraa pois). Suurimmat painonsäästöt ikkunoissa ja ylimääräisissä lattioissa ja puskureiden sisuksissa. Mika Quote Link to comment
-MITO- Posted October 29, 2007 Share Posted October 29, 2007 T-Barssit vaan palloon orkkis puskurien tilalle :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.