Jump to content

Männät


Guest Ranne

Recommended Posts

Posted

Missä vaiheessa on oikeasti kannattavaa vaihtaa nuo tavan Mahlet parempiin mäntiin? Ilmeisesti kierroksilla alkavat murtumaan tjsp nuo Mahlet?

 

Entä, kun mulla on 94mm Mahlen pytyt niin meneekö tollaseet Wisecot heittämällä vai pitääkö hoonata väljemmäksi tai jotain?

 

Onko lakikorkeus noissa 94 Wiseco vs Mahle sama?

Posted
Missä vaiheessa on oikeasti kannattavaa vaihtaa nuo tavan Mahlet parempiin mäntiin? Ilmeisesti kierroksilla alkavat murtumaan tjsp nuo Mahlet?

 

Entä, kun mulla on 94mm Mahlen pytyt niin meneekö tollaseet Wisecot heittämällä vai pitääkö hoonata väljemmäksi tai jotain?

 

Onko lakikorkeus noissa 94 Wiseco vs Mahle sama?

 

Ainakin ahdettaessa, muutoinhan se kestävyys riippuu ihan käytöstä.

 

Menee "heittämällä" toki pitää tarkistaa että putkulat on muodossaan.

 

Jos sulla on matalat(pitkäisku) mahlet niin on sama.

 

Ja löytyy hyllystä: http://www.aircooled.fi/shop/products_p ... Normal.jpg

Guest Jani Antikainen
Posted
Ainakin ahdettaessa, muutoinhan se kestävyys riippuu ihan käytöstä.

 

Eikös mahlet toimi ahdetussa pelissä myös? Olen ainakin kuullut mahleja käytettävän ahdetuissa koneissa myös. Olisiko tiedossa jotain esimerkkejä että ahtaminen ja mahlet ei sovi yhteen?

Guest Keiteleen Kone
Posted

Olen kuullut samanlaisia juttuja varsinkin Wisecon myyjien suunnasta.

Yksi tapaus : Mahlet rikkoontuivat ( kaksi mäntää ) jonka jälkeen moottoriin vaihdettiin kalliimmat Wisecot, seuraavassa kisassa hajosivat myös Wisecot - sen jälkeen auton omistaja alkoi tutkimaan vaurion aiheuttajaa.

Imusarjasta löytyi halkeama josta aiheutui ilmavuoto, hitsasin imusarjan tiiviiksi jonka jälkeen uudet Mahlen männät ovat kestäneet ongelmitta.

 

Syy ja seuraus kulkevat käsikädessä kuten ilmajäähdytteisen VW:n runkolaakerit.

Posted

Käsittääkseni ilmajäähdytteisten mahlet on aika ohuet päältä ja luullakseni turbomännät ovat päältä paksummat?

 

Varmasti mahletkin toimii, jos ei hulluksi rupea:

 

Tuttavapiirissä on yksi tapaus jossa volsun mahlet eivät kestäneet turbokäyttöä. Tosin painettakin alkoi olla jo melko lailla, eli lienee tulkintaa, että hajosiko männät vai hajoitettiinko ne. Hauskaa oli vähän aikaa ainakin.

 

Mutta jos sulla on ehjät mahlet, niin eikö niillä kannattaisi kokeilla?

Posted

Yli 2 bar ja yli 300 hv turbokäytössä ne on ainakin saatu kestämään (90.5). Itse ajelin noin puolella tuosta ja hyvin toimi, vieläpä parjattu 92 mm.

 

t. Mika

Posted

Kaverin Sierran turbokoneessa olleet Mahlet olivat halki helmoista. Varmaan seuraus nakutuksesta, mutta hankala sanoa kun se oli ostanut koneen käytettynä. Kyllä siinä sittten uudet Mahlet kesti hyvin kun kone oli säädetty oikein.

Posted

Mitenkään ottamatta kantaa mahle/wiseco vertailuun sekä jättämällä essonbaaripuheet myös väliin, tulee väkisin mieleen eri autofoorumeilla postatut topicit joissa jätkillä on huippupalikat alusta pitäen ja silti koneet on levinny. Kunnon osilla ei vaan niin herkästi aleta syyttämään osavalmistajaa huonosta laadusta ku kamat pettää, vaan aletaan ennemminki etsimään inhimmillistä tekijää, koneistajan mokaa tms.

 

Aijuu ja 400e wisecot ei oo vielä kalliit huippupalikat, tosin tähänhän en oikeasti ottanut kantaa, ei ole kokemustakaan eikä tullut essonbaareissa notkuttua tarpeeksi.

Posted

Onko noissa samankokoiset männänrenkaat? Eli kait noi totalsealit menee myös wisecoihin?

 

Mites tuon painon kanssa, onko suuria eroja?

 

Niin eihän toi kyllä paha hinta tollasista männistä ole.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...