Guest komppa Posted November 26, 2007 Share Posted November 26, 2007 Kauankos teillä arvon tilaajat on mennyt aikaa tilauksesta toimitukseen? Tilasin vaan äsken kasan tavaraa ja olis hyvä tietää koska perillä. Muutakin CSP juttua saa laittaa. Olettekos tilanneet osia CIP1:ltä? Mites tilanne sen putiikin kans? Toimitusajat / varmuus jne? Infoa infoa... Quote Link to comment
-MITO- Posted November 26, 2007 Share Posted November 26, 2007 Muistaakseni viikossa tuli tavarat CSP:ltä. Quote Link to comment
Guest komppa Posted November 26, 2007 Share Posted November 26, 2007 Tulikos ne postiin vai matkikseen vai mihin? Quote Link to comment
-MITO- Posted November 26, 2007 Share Posted November 26, 2007 Posti toi kotiovelle. Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted November 26, 2007 Share Posted November 26, 2007 Viikko meni, ja kotiovelle toimitettiin. Quote Link to comment
Guest komppa Posted November 26, 2007 Share Posted November 26, 2007 Hyvä homma! Entäs CIP1? Ketään tilannu? Tai Scat? Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen... =) Quote Link to comment
Pepe Posted November 26, 2007 Share Posted November 26, 2007 MUTUna sanoisin että n. viikossa tulee jenkkilästä, riippuu toki kauanko toimittajalla menee tavaroita pakatessa Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted November 26, 2007 Share Posted November 26, 2007 Miulle tuli kans CSP:ltä noin viikossa sitten kun lähettivät. Häiritsemään jäi se, etteivät ilmotellu mitään kun kaikkia kamoja ei löytynykään. Eivätkä sitten lähettäny niitä muita ennen kun otin yhteyttä sinnepäin. Quote Link to comment
Guest Posted November 26, 2007 Share Posted November 26, 2007 Entäs CIP1? Ketään tilannu? Tai Scat? Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen... =) Olen tilannut CIP1:lta kahdesti. Molemmilla kerroilla kamat tulivat FedEx:n toimittamina kotiovelle - kesti kaksi-kolme päivää. Toimitusten sisältö oli 1:1 siihen mitä tilasin. Lisäksi bonuksena CIP1-tarraa ja lippis :) Tämä ehkä johtui siitä, että tarkistelin heiltä suoraan s-postitse parin osan sopivuuden ennenkuin aktivoin tilaukseni. Silloin tuli tutustuttua Amandaan, joka oli äärettömän palvelualtis, ja mukavan oloinen lady muutenkin, heh hee. Nooh, kun hänelle hieman kehui hänen palveluitaan, niin johan tuli extra-kamaa pakettiin. Luetteloitakin tuli pari ylimääräistä ilman kustannuksia. Joten - oikein tyytyväinen olen CIP1:een ollut. Tietty tuo tulli hieman harmittaa, mutta ei se ole merkittävä osa ylim. kustannuksissa vaan rahti. Käytännössä 10 kg kamaa tulee samaan hintaan kuin 5 kiloa, joten jos sieltä meinaat jotain tilata, kannattaa "liittoutua" - mulla olisi esim. parin typ3-osan tarvetta.... :) Reilu 100 € menee joka tapauksessa rahtiin, jos käyttää FedExin lentorahtia... eli ihan paria nippeliä ei kanduu tilata... -J Quote Link to comment
JaakkoS Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 California Import Parts LTD. / Cip1.com mites tuolta amerikista tilatessa? tullit+alvit ? Hoitaako Fedex sun puolesta tullauksen ? yleensä: Eu:n ulkopuoliset maat. "tuote+ lähetys/hankkimis kustannukset X 4.5% ~noin tullia "yleensä auton romuista peittävä vero" + 22 % alv = hinta suomessa. Entäs CIP1? Ketään tilannu? Tai Scat? Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen... =) Olen tilannut CIP1:lta kahdesti. Molemmilla kerroilla kamat tulivat FedEx:n toimittamina kotiovelle - kesti kaksi-kolme päivää. Toimitusten sisältö oli 1:1 siihen mitä tilasin. Lisäksi bonuksena CIP1-tarraa ja lippis :) Tämä ehkä johtui siitä, että tarkistelin heiltä suoraan s-postitse parin osan sopivuuden ennenkuin aktivoin tilaukseni. Silloin tuli tutustuttua Amandaan, joka oli äärettömän palvelualtis, ja mukavan oloinen lady muutenkin, heh hee. Nooh, kun hänelle hieman kehui hänen palveluitaan, niin johan tuli extra-kamaa pakettiin. Luetteloitakin tuli pari ylimääräistä ilman kustannuksia. Joten - oikein tyytyväinen olen CIP1:een ollut. Tietty tuo tulli hieman harmittaa, mutta ei se ole merkittävä osa ylim. kustannuksissa vaan rahti. Käytännössä 10 kg kamaa tulee samaan hintaan kuin 5 kiloa, joten jos sieltä meinaat jotain tilata, kannattaa "liittoutua" - mulla olisi esim. parin typ3-osan tarvetta.... :) Reilu 100 € menee joka tapauksessa rahtiin, jos käyttää FedExin lentorahtia... eli ihan paria nippeliä ei kanduu tilata... -J Quote Link to comment
Guest Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 Joopa. Tullaus hoitui siten, että kun kamat olivat Helsinki-Vantaalla, sieltä tytsykkä soitti, ja kertoi lähetyksen saapuneen, ja ilmoitti tullin suuruuden yms. jonka lisäsi laskuun. Sinä sitten vaan sanoit hampaita kiristellen, että "ok, kaippa ne maksaa pitää" - ja paketti läx tulemaan kotiovelle. -J Quote Link to comment
JaakkoS Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 ok. Tähän mun mielestä monet kompastuukin, kun kattelee jenkki firmojen edullisia hintoja. varmasti on..jos suoraan vertaa jenkkifirman hintaa suomessa myytäviin tuotteiseen. Sitten kun tilataan jenkeistä tavaraa, ei osattakkaan laskea mitä oikeesti tulee tavara maksamaan suomeen. Sairainta ja musta erittäin perseestä on se että, veroa peritään myös hakkimis kustannuksista. jota ovat erinlaiset lähetys ja toimituskulut plus siihen tosiaankin tullia ja alvi päälle.. kas kummaa ei ollukkaan niin edullista kun osattiin kuvitella. Eli täytyy saada tosi että halvalla homma kannattaa. Ite en tilaa mitään jenkeistä, jos ei ole aivan pakko. Mielunmin maksan pikkasen enenmän suomalaiselle osamyyjälle ja saan tuotteelle jonkinlaisen palautus oikeuden jos tavara ei miellytä (postimyynti) Toinen asia mitä tuli mieleen on se, että jos tavara onkin viallinen? vastaanottaja (jenkkifirma) joutuu maksamaan tod.näk tullia vastaanotto päässä joten yleensä jenkki on aika nihkeitä korvaamaan rikkinäisiä juttuja. takuu käytännössä nolla. Asummehan täällä russien vieressä kekkoslovakiassa, en usko että heitä jaksaa kiinnostaa muutaman kympin osa joka on paskana.. On toki varmaan joilla tämäkin toimii.. mutta vaivaa tulee niin hitosti. Quote Link to comment
busgods Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 Tähän paatokselliseen "kekkoslandia" topiikkiin voisin vielä lisätä sivujuonteen käytettyjen osien tilaamisesta. Otetaan nyt esimerkkitapauksena vaikkapa harrastaja joka tilaa itselleen karvan kauhtuneen setin Mahlen Gas Burner vanteita. Näiden hinnathan näyttävät olevan kohtuullisia aina reilusta tonnista ylöspäin. Tulli taitaa ilmoittaa että eivät sinällään peri tullia keräilyarvosta. Kukas silloin määrittelee ns. todellisen arvon vaikkapa 2000e vannesetille? Ne on kuitenkin yli 30v vanhoja kilkkeitä ja pientä fiksausta vaille. Jos avaat paketin tullineidille niin takuulla sanoo että "olipas kalliita kun ovat noinkin rumat" jos kuitissa lukee että 100e kierros... Tai kuulin että jollekin oli näin käynyt. ;) Tästä ei sinällään pidä ottaa mitään ohjeita taikka suuntaviivoja mutta kiinnostaa sinällään jos tuotteen reaaliarvo esim. maallikon silmissä (esim. vakuutusyhtiö, tulli, pankin setä) on 10% siitä mitä keräilyarvo (samban hullu pyynti ja mielipuolen suomi-pojan maksama hinta). Muuten, tuohon korvausmenettelyyn. Joku kaveri oli muuten saanut Postista korvausta vioittuneesta lähetyksestä kun paketti oli vakuutettu ameriikan päässä. Siis vaikka asia ei heille kuulunutkaan. Maksoivat kiltisti 70% tuotteen korjauskuluista... Ei siis kande heittää kirvestä kaivoon vaan ehkä täyttää ne lipetit tsekata päätös. No kaikki tuotteet ei tietenkään ole korjattavissa jne. mutta näin periaatteessa posti korvaa vahingoittuneita paketteja tietyillä ehdoilla. Quote Link to comment
metake Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 Jos avaat paketin tullineidille niin takuulla sanoo että "olipas kalliita kun ovat noinkin rumat" jos kuitissa lukee että 100e kierros... Tai kuulin että jollekin oli näin käynyt. ;) Kannattaa sitten muistaa, että jos tavara katoaa/vahingoittuu/varastetaan, niin vakuutus korvaa sen mitä kuitissa lukee ;) Quote Link to comment
busgods Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 Eikös herr M. ole saanut koskaan pakettia mikä olisi vakuutettu suuremmasta arvosta kuin mitä sen kauppa-arvo on? Onnistuu kyllä niinkin... Kuulin että näinkin on käynyt. Vakuuttaminen on meinaan aika halpaa jos vertaa postituskuluihin taikka tavaran hintaan(riippuu tietty että mistä "tavarasta" on kyse...) ;))) - Bussen till Eira Garage - Quote Link to comment
JaakkoS Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 Kannattaa myös muistaa että, myös vakuuttaminen. Myös vakuutus arvo lasketaan lisänä tullaus arvoon + vakuuttamisen kustannukset, jos tavara on vakuutettu vaikkapa 2000.- taalasta, voidaan myös olettaa että, tavara on myöskin sen arvoinen kuin mitä vakuutus on. Yleensä vakuutuksellä peitotaan lähetyskustannukset + tavaran markkina arvo. Eli ihmetystä aiheuttaa, jos ilmotettu lasku on 200.- taalaa ja vakuutus arvo 2000.- ja herra M vielä ottanut vakuutuksen lähettäja operaattorilta.. maksat todennäköisesti veroa vakuutusarvon mukaan tai ainakin pääset selittämään asiaa oikein todenteolla..mikäli molemmat paperit löytyvät samasta paketista. -en usko että tullivirkailijaa kiinnostaa olipa sitten vanteet kauniit & rumat. laskun arvo on se millä tullaus tehdään. Eli se kauppa hinta. pankkisiirtokuitti..lähettäjän lasku (2:en yksityisen välinen kauppa) Ei kukaan virkailija vedä hatusta, mitä noi maailmalla maksaa.. sen perusteella arvio verotetaan, ja uskon ettei tullilla on resursseja joka yksityisen paketin kohdalla pohtia onko tämä nyt sen ja sen arvoinen. mikähän mahtaa olla yleinen keräily hinta. Eu maasta yksityisen kaupankäynti on helppoa. ei veroja, ei tulleja. ei alveja. ei mitään. voit vaikka vakuttaa tavarasi ihan mistä summasta haluat. ketään ei kiinnosta pakettisi ja puketti tulee kotiin ilman lisäkuluja. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.