Jump to content

Speden MersWagen pelastettu


Guest Jomppis

Recommended Posts

Guest Jomppis

tulipahan hommattua oikein kunnon projekti jota ei varmaankaan toisten autotallista löydy ellei tekemällä tee... nimittäin siinä elokuvassa Uuno Muuttaa Maalle tehdään opettajapariskunnan Mersusta ja Kuplasta yksi ehyt auto kun ei "hartikainen" niitä molempia kuntoon saa... no nyt juuri tuo auto on tullut hommattua ja tarkoitus olisi vääntää siitä samanlainen erikoisuus ja yhtä näyttävä kuin elokuvassakin... Tietysti Spedeä ja hänen elämäntyötään kunnioittaen

 

http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/27zgx+jomppis-speden-merswagen.html

Link to comment
Guest Jomppis
ei kyl tää o joku oululaisen muusikon tekemä, sattu vaan esiintyy jossai speden leffassa.

auto on spede - kyllä.

 

:D

 

joo niin kyllä on, niiden tietojen mukaan mitä oon onnistunut saamaan niin auto on tehty oulussa tai kempeleellä, sen on suunnitellut spede mutta tekemisestä on ilmeisestikin vastannut tuo mainitsemasi muusikko, ilmeisesti nimeltään Markus Päivärinta. Sitä en tiedä paljonko Spede on ollut mukana tuon auton teossa, eikä siihen varmaankaan koskaan varmaa tietoa saakaan, ellei tuo ko. muusikko ole vielä hengissä, asiaa täytynee selvitellä :)

AKEsta olen tilaillut tietoa kenen omistuksessa auto on ollut ja lupasivat selvittää niin pitkälle kuin heidän arkistonsa ylettyy

Link to comment
Guest Jomppis
samanmoinen kapistus majailee lappeenrannassa teollisuusalueella.

 

epäilemättä tuosta autosta on varmaan moni muukin inspiraation saanut ja tuollaisen tehnyt, ja varmaan noita tehty ennen totakin jo

Link to comment

"Arto Tolonen:tänään tuli töissä juteltua asiakkaan kanssa joka oli kyseisellä kuplalla ajellut aikoinaan useampaan otteeseen tääl kempeleen/oulunseudulla. päivärintahan omisti kuplan jossain vaiheessa, muttaa itse kuplan tehnyt on eri henkilö ja taitaa nykyisin vaikuttaa espanjan leveyksillä. kyseisen kuplan muutoskatsastuksesta kuulin samalla varsin mielenkiintoista "huhua".

 

kubelin nykyinen omistaja voi kysellä multa suoraan tarkempia detaljeja jos kiinnostaapi..."

 

http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... highlight=

 

Elikkä jos olet kiinnostunut lisätiedoista niin häneltä vaan kyselemään :)

Link to comment
Guest Jomppis
"Arto Tolonen:tänään tuli töissä juteltua asiakkaan kanssa joka oli kyseisellä kuplalla ajellut aikoinaan useampaan otteeseen tääl kempeleen/oulunseudulla. päivärintahan omisti kuplan jossain vaiheessa, muttaa itse kuplan tehnyt on eri henkilö ja taitaa nykyisin vaikuttaa espanjan leveyksillä. kyseisen kuplan muutoskatsastuksesta kuulin samalla varsin mielenkiintoista "huhua".

 

kubelin nykyinen omistaja voi kysellä multa suoraan tarkempia detaljeja jos kiinnostaapi..."

 

http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... highlight=

 

Elikkä jos olet kiinnostunut lisätiedoista niin häneltä vaan kyselemään :)

 

kiitos kiitos vinkistä.

 

tänään sain käsiini tuon tuulilasin kopion vuodelta 86 ja siinä kävi ilmi että auton kai enimmälti oli rakentanut Ollikaisen Pentti Kempeleeltä.

 

kävi ilmi myös että kuulemma autoa alustaa olisi levitetty 20cm, vaihteisto peräisin kuulemma porschesta kuten myös takasiipi, rättikattoluukku rellusta ja ratti teetetty saksassa... on siinä tekemistä ollut, aikaa oli ottanut lukemani mukaan kolmisen vuotta

Link to comment
Guest Jomppis

oon yrittäny tonne volkkariyhdistyksen sivuille rekisteröityä mut siel on serverin ylläpitäjällä nyt jotain ongelmia että ei sinne pääse rekisteröitymään.. täytyy odotella että vika korjaantuu niin pääsee sinnekin ajatuksia vaihtaan. Täytyy olla Artoon yhteyksissä pikapuoliin.

Link to comment
Guest Jomppis

no alusta siinä on ihan tikissään, se on viime vuonna tehty uudelleen ja massattu, eli siinä ei juurikaan tekemistä ole mutta muuten tuo koppa on paikka paikoin aina huonoks menny, erityisest tuo "konepeitto" edessä, tuulilasin lipan sivusta sekä jonku verran noissa astinlaudoissa.

 

pitäis yrittää löytää joku kova peltiseppä joka siihen takois uudestaan nuo paikat, sillo siit ainaki sais kunnollisen ja hyvän näköisen.. paremman ku itse hitsissä polttamalla ;)

Link to comment
  • 5 months later...
  • 4 months later...
  • 7 years later...
  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...