tuomas56 Posted October 20, 2004 Share Posted October 20, 2004 Moro Mitä renkaskokoja olette laittaneen vakio vanteille ?? Mahtuuko 165/70 r15 pyörimään kunnolla ?? Oli ainut koko mitä kuulemma saa paikalliseen liikkeeseen, joka saattaapi käydä.. Tuomas Quote Link to comment
-MITO- Posted October 20, 2004 Share Posted October 20, 2004 Mahtuu ainakin vakiokorkuisessa kuplassa. Quote Link to comment
-tipi- Posted October 20, 2004 Share Posted October 20, 2004 Toihan on aika lähellä vakio 155 qumia. Mahtunee pyörimään maltillisesti madalletussakin kuplassa. Quote Link to comment
Racing Posted October 20, 2004 Share Posted October 20, 2004 185/65 R 15 toimii myös ihan hyvin 4½x15 vanteella. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted October 20, 2004 Share Posted October 20, 2004 Tähän hieman liittyen, olenkohan ymmärtänyt oikein. Rengaskoko 5.60-15, eli alkuperäinen rengaskoko vastaisi kokoa 155/80R15? Quote Link to comment
Guest Posted October 21, 2004 Share Posted October 21, 2004 Tähän hieman liittyen, olenkohan ymmärtänyt oikein. Rengaskoko 5.60-15, eli alkuperäinen rengaskoko vastaisi kokoa 155/80R15? Aika lähelle sinne päin juu... 185 kumia en kyllä laittaisi mielellään 4,5":lle vanteelle... 165 levyinen toimii vielä ok. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted October 25, 2004 Share Posted October 25, 2004 Tähän hieman liittyen, olenkohan ymmärtänyt oikein. Rengaskoko 5.60-15, eli alkuperäinen rengaskoko vastaisi kokoa 155/80R15? Aika lähelle sinne päin juu... 185 kumia en kyllä laittaisi mielellään 4,5":lle vanteelle... 165 levyinen toimii vielä ok. Niin siis tuon leveyden kanssa. Eikö tuosta 5.60-15 vielä tiedä sitä leveyttä? Eli paljonko se alkuperäinen leveys on ollut? Quote Link to comment
Guest Posted October 25, 2004 Share Posted October 25, 2004 En nyt osaa sanoa onko nuo suoraan tuumia noi 5.60, mutta jos ovat niin milleissä se on 142mm. Kyse on rättirenkaasta, enkä tiedä miten se rinnastetaan nykypäivän kumiin mittojen puolesta. Jan Quote Link to comment
Guest Posted October 25, 2004 Share Posted October 25, 2004 En nyt osaa sanoa onko nuo suoraan tuumia noi 5.60, mutta jos ovat niin milleissä se on 142mm. Kyse on rättirenkaasta, enkä tiedä miten se rinnastetaan nykypäivän kumiin mittojen puolesta. Jan En ole nyt ihan 100- varma mutta olettaisin että 145 olisi aika lähellä... kaposia nuo kumit oli aikoinaan, ja toinen juttu että suhteessa rättirenkaalla ja nyky- renkailla menee eri tavalla kantavuudet... Rättikumi on aika jäykkä rungoltaan kuitennii... Kannattaa varmaan soitella/käydä katsastuskonttorillakin ja kysyä asiaa, kirjoistaan näkevät jos viitsivät katsoa... Rengaskauppiaatkin varmasti osaavat neuvoa... Quote Link to comment
tuomas56 Posted October 25, 2004 Author Share Posted October 25, 2004 Ok nyt pitää lähteä tekemään kysely kierros noista 165/70 renkaista. Olisiko jotain merkkiä mitä suosittelisitte?? Hankookilta kyllä sais mutta nuo ei omasta mielestä kovin hyvät ole... Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted October 25, 2004 Share Posted October 25, 2004 Ärsyttävää kyllä kun ei niitä hyviä kokoja oikein tunnu moneltakaan valmistajalta löytyvän. Itse en ole ainakaan tuohon 165/70 törmännyt missään nettisivuja selailemalla. Parista paikasta kysynytkin. Itse tosin haen kesärenkaita. Kapeiden renkaiden valikoima 15 tuumasissa on aika heikkoa. Quote Link to comment
Guest Posted October 25, 2004 Share Posted October 25, 2004 Minä lähinnä ihmettelen MIKSI joku haluaisi kapeita renkaita kuplaan? Ainoa "järki" syy mitä keksin on entisöinti, jolloin on "pakko" museokatsastuksen ja autenttisuuden takia olla. Kuplan ajo-ominaisuudet muuttuu sata kertaa paremmiksi kun laittaa nykyaikaiset 175/65 tai 185/65 kumit. Ne olisi hyvä tosin olla 5,5" vanteella, sellaisia on ollut ihan tehtaaltakin. 4.5 tuumaselle en laittaisi 175/65 leveämpää. Jan (perusresepti omiini on aina 5.5 -5 tuuman vanne ja 185/65 kumit joka kulmaan.. nyt on toisessa 195/65 6" vanteella ja toisessa edessä 185/65 ja takana 195/70 5.5 vanteella.. en ikipäivänä halua enää korkeita, veteliä 165 rimpuloita) Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted October 25, 2004 Share Posted October 25, 2004 Ensin ihan aiheesta: mulla on kokemusta 165/80 kesäpyöristä ja mahtuu nekin oikein mainosti vakiokorkuiseen kuplaan. Tosin kun sovitin ne paikalleen Puman säätökeulan maatessa pohja-asenossa niin tahtoi pikkasen etupäässä ottaa lokareihin kääntäessä... Sit noista leveyksistä mutu-juttua. Kyllä munkin mielestä aika lailla mukavampi on ajaa nyt alla olevilla 185/65 kumeilla verrattuina noihin mainittuihin korkeisiin ja kapeisiin kumeihin. Esimerkiksi mutkissa näihin uskaltaa vähän nojatakin kun vanhat kärrynpyörät tuntui karkaavan alta. Mulla tosin ne on 4,5 tuumasella vanteella, mikä ei oo hyvä juttu ja taitaa olla jo vähän lainkin väärällä puolella, mut jatkossa pyritään saamaan leveemmälle vanteelle nuo. -Olli P.S. On muuten kaupan noi 165 SR 15 kesäkiekot, Michelin XZX:t n. 4 millin pinnalla, siisteillä texasgelb-värisillä 4-p vanteilla, 120 e/kierros. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted October 25, 2004 Share Posted October 25, 2004 Mahtuuko se 185/65 vielä hyvin kääntyilemään jos laittaa keulan tonttiin (tai ei nyt ihan tonttiin)? Ei pääse nyt ihan helposti testailemaan. Ja syy kapemmalle kumille ihan vaan kun se näyttää niin pahalta. Leveää taakse ja kapeaa eteen... Mutta suunnitellaan. Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted October 25, 2004 Share Posted October 25, 2004 Mahtuu ainakin vakiovanteella kääntymään. Toiseen suuntaan, viissin oikealle ottaa mulla apparin pyörän sisäreuna pikkasen kiinni ääriasennossa mut ei ollenkaan niin paljon et vois tehdä pipiä renkaalle. Ja ei oo ihan tontissa mut melkein =). -Olli Quote Link to comment
Guest Posted October 25, 2004 Share Posted October 25, 2004 Toiseen suuntaan, viissin oikealle ottaa mulla apparin pyörän sisäreuna pikkasen kiinni ääriasennossa mut ei ollenkaan niin paljon et vois tehdä pipiä renkaalle. Siihen löytyy apu kun menet auton alle ja säädät rajoittimet niin että ei ole kiinni... Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted October 25, 2004 Share Posted October 25, 2004 Siihen löytyy apu kun menet auton alle ja säädät rajoittimet niin että ei ole kiinni... Joo, tuo on tiedossa mut en oo pitänyt tosiaan asiaa kovin ongelmallisena kun se ottaa vaan juuri ja juuri kiinni. Mahtavaa päättelyä muuten meikäläiseltä kun mietin sitä suuntaa, oliskin kova juttu jos ottais repsikan pyörä sisältä kiinni vasemmalle kääntäessä...mut piti oikein muistella et kumpi pyörä se on kun en oo tuosta todellakaan tehnyt itselleni ongemaa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.