Guest MarcMeri Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 Tuli hankittua kesällä meidän ensimmäinen kupla, vuosimallia-70, kun vanhempaan ei ollut varaa :)) Olemmekin sitten fiksailleet gobbelia sieltä ja täältä. Katsastuskin sujui äskettäin loistavasti injenöörin aloittaessa keskustelun rohkaisevasti "ei riemulla rajaa kun kuplalla ajaa"... No mutta asiaan; entinen omistaja oli nähtävästi kuvitellut myynnin sujuvan paremmin spreijaamalla kulahtaneen alkuperäisen maalipinnan päälle uutta. Valumat ja aplaripinta ei oikein iske vaikka oikeaa sävyä onkin. Miten ja millä toffeella sitä alkaisi kaapia? Siis haluaisimme sen vanhan pinnan näkyviin vaikka kulahtanut onkin. Tarkoitus ei ole tehdä mitään bling bling show kiesiä. Spreijaus ei ole paksua sorttia ja joitakin kohtia on unohtunut, tai kannusta on väri loppunut. Auttakaa siis noviiseja, kiitosh! Quote Link to comment
Marko Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 Hiovalla vahalla myllyttämällä. Quote Link to comment
NO H2O Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 Tässä vaiheessa voisi olla hyvä jos kokeneemmat harrastajat kertaisivat myllytykset salat noin pikaisesti? Quote Link to comment
Marko Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 Aloittelijan kannattaa ostaa hienointa mahdollista vahaa ja kokeilla ensin suorilla pinnoilla hitaasti edeten. Esim. http://www.korrek.fi/tuotteet/vahat/kliineri.html Aloittaa sellaisesta kohdasta jossa olettaa maalia olevan paksummalti. Kulmien ja kanttien kohdalla pitää olla varovainen maali menee puhki uskomattoman helposti. Koneeseen kierroksia sen verran että vaha lämpiää mutta niin ettei polta maalia puhki. Koneen pitää liikkua kokoajan ettei jää paikalleen pyörittämään. Työ opettaa, jos on epävarma niin voi ottaa jonkun vanhan osan joka maalattu ja kokeilee siinä ensin jos ei uskalla suoraan autoa alkaa hinkkaamaan. Vinkki, niillä Bilteman ja motonetin paska kiillotuskoneilla ei sitten tästä hommasta tuu mitään. Eli lainaa jostakin kunnon kone tai osta omaksi niin homma sujuu. Esim. http://www.flex-tools.com/RGB_Onlinedat ... thumb.jpeg Paskat spray maalit saattaa lähteä ihan tärpättiin kastetulla trasselilla pyyhkimällä. Quote Link to comment
Guest MarcMeri Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 Kiitokset. Noilla eväillä päästään jo työntouhuun. Quote Link to comment
Barney Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 kannattaa aloittaa aika hienolla aineella. Paukkupurkkimaalit varmasti irtoaa jo vaikka Farecla G10. Ainankin motonet myy fareclaa. http://www.ecs-marine-equipment.co.uk/img/cat/37692.jpg Quote Link to comment
jukkis Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 Myllyttämällä saat sprayt "poltettua" melko varmasti pintaan kiinni. Tinnerillä lähtee ne sprayt parhaiten. Mahdollinen kiillottelu vasta sen jälkeen. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=76072 Tuohon hommaan on olemassa ihan siihen tarkoitettuja tuotteitakin. Mitä nyt vähän lueskelin niin ameriikan pojat on käyttänyt sellaisia aineita joilla poistetaan graffiteja. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.