ozone Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Tuli seurattua Discoveryltä Campervan Crisis-sarjaa jossa laitettiin junakeulaan ruiskukone turbolla. Ahdin tuli melko pitkän pakosarjan perään (näytti normaalilta käärmeenpesältä jossa kollektori tulee sivulle) kuskinpuolelle takahelman alle. Asennus olisi siis melko helppoa: ei vaadi ihmeellista pakosarjaa, tilaa riittää ja ahtimelta vaan ahtoputki kaasuläpälle + öljyletkut. Jos lohkon pitää vakiona ei moottori vaihdu katsastusäijänkään mielestä, tehoa tulee lisää mutta menee varmasti 7kg/kW rajoihin. Onko tuon laittaminen mitenkään laillisesti mahdollista? Juniksessa suurin koneteho taitaa olla 1500:sen 42hp + 20%. Miten tehorajan saa nostettua tuohon 7kg/kW-rajaan? Tarkoitus olisi saada noin 150hp pikkukoneesta. Quote Link to comment
mikan Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Onnistuu muutoskatsastamalla turbo dynolapuilla joissa tehoa vertailumoottori +20%. Sen enempää siihen ei sitten tehoa saakaa ilman poikkeuslupaa, koska ahdetun jälkeenpäin virittäminen on kielletty. Enpä usko että sellaista lupaa aken mielestä pitää myöntää, joten tulee kallis kieltävä päätös anomukselle. MI. t. Mika Quote Link to comment
joksa Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Miten tehorajan saa nostettua tuohon 7kg/kW-rajaan? Vaparilla :) Quote Link to comment
mikan Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Hyvä joksa! Juuri noin. Ensin leimataan vaikka 1776 motti vakiohiluilla ja sen jälkeen piristetään sitä ankaralla kädellä. Junis on noin 1000 kg -> 142 kW = 194 hv. Aika hyvin riivattu 1776. :-) t. Mika Quote Link to comment
ozone Posted February 19, 2008 Author Share Posted February 19, 2008 Vaparilla :) Liian helppoa. Quote Link to comment
ozone Posted February 19, 2008 Author Share Posted February 19, 2008 Ei mitään jännitystä rakentaa 1776 Englen W110:llä ja nurkkakaasareilla, sehän on hyvä ja toimii aina. Pitää varmaan alkaa virittämään sellasta jollain ruiskusysteemillä tai suorasytkällä tms. Niin ja =) lopuksi. Quote Link to comment
mikan Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 1776 ja joku FK-89 nokka ja 48 kaasarit monsterikansilla vois olla jännittävä, mutta ominaisuuksilta ei oikein junikseen sopiva. t. Mika Quote Link to comment
Barney Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Tuli seurattua Discoveryltä Campervan Crisis-sarjaa jossa laitettiin junakeulaan ruiskukone turbolla. Tarkoitus olisi saada noin 150hp pikkukoneesta. Ilman turboa penkittivät muistaakseni 56hv ja turbolla 100-150... ja saihan se haluamansa BWA maininnankin. Quote Link to comment
Racing Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 44hv+20% tiedän yhden tapauksen (ei vw) jossa turbon ja välijäähdyttimen asennuksen jälkeen max. ahtopaine rekisteriotteessa 0.01bar D:) otteesta on vielä kopiokin koneella,mutta tietystä syistä jää tänne laittamatta. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.