Guest Maximum Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 onko hyviä neuvoja? niitä tarvitaan. kone on ihan atomeina ja huomenna alkaa kasaaminen. kaikki kuluva on uusittu... Quote Link to comment
P_Valtonen Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Hanki tallisi nurkkaan seisomaan joku asiasta jotakin ymmärtävä kasauksen ajaksi :) Quote Link to comment
P_Valtonen Posted February 20, 2008 Share Posted February 20, 2008 Palatakseni alkuperäiseen kysymykseen; Jos tuosta kasaamisesta on tehty oikein paksuhko kirja, niin miten kysyjä luule että tähän topikkkiin tipoittailn laittamalla vinkit vie hommaa eteenpäin? Jos et tunne ketään kuka pääsee paikan päälle tietopankiksi, niin osta tuo Hanskin vinkkaama kirja, lue se ja omaksu asiat. Sitten kysy mitä et ymmärrä. *** Jos taas halut kaiken oppia netin kautta, niin kaikki tähän topikkiin mahdollisesti lisättävä asia/vinkki on jo kirjoitettu tälle foorumille useampaan kertaan. http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/search.php - kirjoita ylimmälle riville *kone* tms yhtä valaiseva(t) haku sana(t) - Muuta Foorumi kohtaan Tekniikka/rakentelu - paina Haku Siinä olis hetkeksi opiskeltavaa sulle ja me muut vältytään turhalta kirjottamiselta. Quote Link to comment
Guest Maximum Posted February 20, 2008 Share Posted February 20, 2008 no tässä nyt oli kyse siitä mitä virheitä muut on tehny tai yleensä tekee. tälleen ehkä vois välttää ne itse. nus nus Quote Link to comment
-MITO- Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 Momenttiavain on tärkeä kasauksessa. Quote Link to comment
mite^ Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 Momenttiavain on tärkeä kasauksessa. Esim itsellä korkkasi 2 keinuvipukoneiston pinnapulttia kannessa, ekaa kertaa konetta kasasin. Kone ei kyllä ollu 1500 :) Quote Link to comment
mikan Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/5462-kone-rojekti/ http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/5461-koneen-purku-tarkistus-fixaus-ja-kasaus/ t. Mika Quote Link to comment
P_Valtonen Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 no tässä nyt oli kyse siitä mitä virheitä muut on tehny.Mua kyllä yleensä kiinnostaa miten asiat tehdään oikein, eikä väärin. Esim teini aikana kiinnosti miten piparia saa, eikä ne kaikki keinot miten sitä ei saa :) No jokaine taaplaa tyylillään nus nusjuu tuu :) Quote Link to comment
Guest Maximum Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 oh hoh. eiku ajattelin kasata kaiken väärin juuri niinkun "joku" on tehnyt. toimuu kuulema paremmin tebbarin poikien mukaan. ps. startti jäi yli kun enkä tiiä mihin tulee... Quote Link to comment
Guest Maximum Posted February 27, 2008 Share Posted February 27, 2008 onko mahdollista että nokka-akselin käyttöratas kampurassa menee väärin päin paikalleen? kohdistus pisteitä ei löydy! Quote Link to comment
vwagen Posted February 27, 2008 Share Posted February 27, 2008 Ei ole mahdollista jos olet saannut muut osat mahtumaan ja lukkorenkaan uraansa. Quote Link to comment
mite^ Posted February 27, 2008 Share Posted February 27, 2008 Ei ole mahdollista jos olet saannut muut osat mahtumaan ja lukkorenkaan uraansa. Jeps, itse kertaallen laitoin väärinpäin ja ja ihmettelin tovin että miksi ei mahu lukkorengas paikalleen. :) Quote Link to comment
Guest Maximum Posted February 27, 2008 Share Posted February 27, 2008 mie kuulin että menis lukkorengaskin paikalleen. no ei kait se sitte oo väärin päin. mites mie ne saan kohdistettua ilman merkkejä? kampiakseli on kasassa kaikkine rattaineen ja laakereineen eikä kohdistus merkkejä vaan löydy Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted February 27, 2008 Share Posted February 27, 2008 Ratas on väärinpäin, merkki on vauhtipyörän puolella. Quote Link to comment
Guest Posted February 27, 2008 Share Posted February 27, 2008 Minakin kylla luulin etta sen sais kasattua vaarinkin pain. En ole kylla kokeillut koskaan. On siella kampuralla pieni kaareva kaulus ja rattaassa samanmuotoinen viiste, jotka vois menna hiukan sisakkain.. ja jos rattaan vaara puoli on ilman sita viistetta niin sit ei mahdu menemaan yhta syvalle. En muista onko viiste molemmin puolin ratasta, ei kai silla mitaan virkaa olisi hihnapyoran puolella. Kait tuon saa kasattua vaarinpainkin ja silti koneen toimimaan, kunhan kohdistukset on silti oikein. Jos siis ei halua purkaa akselin pikkupaan hiluja ja kaantaa ratasta. Quote Link to comment
Guest Maximum Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 homma selvä. ei saa kasattua väärin päin. merkit puuttuu molemmilta puolilta. Quote Link to comment
vwagen Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 Rattaassa on vauhtipyörän puolella viiste koska akselin kaulalla on pyöristys,väärinpäin laittaessa ei mene pohjaan. Kohdistusmerkit on kiilauraan nähden vastakkaisella puolella,siis jos katsot ratasta siltäpuolelta missä merkkien pitäisi olla ja niin että kiilaura on suoraan alaspäin,on merkkien paikka suoraan ylöspäin. Quote Link to comment
Guest Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 Onkohan tossa kuinka paljon mahdollisuutta osua hampaan verran harhaan: Jan Quote Link to comment
Guest Maximum Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 molempaa kautta kiilaurasta 13 hammasta ensimmäiseen merkkiin. on ainakin kahta erilaista ratasta. mut kolmetoista on taikaluku molemmissa Quote Link to comment
Guest Maximum Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 ilmeni pieni kysymys. konetta kun pyörittää niin siinä on yks vähän jäykempi kohta. pitäskö pyöriä todella kevyesti. männät ja kaikki laakerit uusia ja kaikki on pyörivä/liikkuva on kasassa. Quote Link to comment
Fileas Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 ilmeni pieni kysymys. konetta kun pyörittää niin siinä on yks vähän jäykempi kohta. pitäskö pyöriä todella kevyesti. männät ja kaikki laakerit uusia ja kaikki on pyörivä/liikkuva on kasassa. Virranjakajakin paikoillaan? käyttöakseli saattaa nousta paikoiltaan, jos ei ole? Kier_okanki väärinpäin? ( meneeköhän nippuun ees väärin?) Kyl se pitää pyöriä vapaasti... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Kiertokanget ja menee joo väärikin päin. Pitää siis olla se varressa oleva koho viiva ylöspäin. Virranjakajan käyttöakselia veikkaan miekii. Se tuppaa nousemaan ja jumittamaan jos ei oo jakajaa paikoillaan. Ja pitää muuten aika hyvän kolkkeen jos ei oo käyvässä koneessa ihan pohjassa jakaja ja käyttöakselin jousi puuttuu. Quote Link to comment
Guest Maximum Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 virranjakaja paikallaan pitää kattoo onko se sit kunnolla. tais olla epäkesko se sen pyöritysratas härpäkkä mihin painetaan kiinni Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.