Jump to content

Etuakseli


Guest Leiska

Recommended Posts

Guest Leiska

Eli säätöpaloista olisi kyse. Akseli josta olisin tekemässä säädettävää pitäisi olla -67 1500?? Ongelmana on se että ajattelin käyttää avis-paloja, koska kuulemani mukaan ne miellyttävät enemmän katsaria. Purin akselin ja otin alaputkesta latat pois mutta tuntuu ainakin että keskirengas olisi yhtä puuta akselin kanssa joten ei ainakaan minun järjen mukaan homma onnistu niillä avis paloilla. Eli onko noista akseleista erilaisia variaatioita johon käy eri palat? Kuvassa näkyy myös keskellä putkea oleva pokkaus joka näyttäisi ihan siltä että piettäisi sitä keksirengasta siellä paikallaan. Jos jollain on tietoa enemmän niin olisin kiitollinen asian valaisusta.

 

 

http://kuvablogi.com/nayta/953931/

http://kuvablogi.com/nayta/953932/

Link to comment

Ei ole variaatioita. Keskellä oleva jousenkiinnityspala on kiinni vain putkessa näkyvillä prässeillä. Jos et aijo katkaista akselia kokonaan, joudut laikkaamaan noi prässit pois tai sinun on saatava pala liikkeelle muulla tavoin.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Putkelle kuumaa ja helvetin vääntäminen tukivarsistä, niin alkaa pyörimään. Mut toi sit vatii, että saat molemmat prässäykset kunnolla punaseks.

Link to comment
Putkelle kuumaa ja helvetin vääntäminen tukivarsistä, niin alkaa pyörimään. Mut toi sit vatii, että saat molemmat prässäykset kunnolla punaseks.

 

putkelle kuumaa ja pitkä sopiva tanko akselin sisään ja isolla lekalla pois...

eikös ruusunen noin jossakin ehdottanut...???

Link to comment
Guest Mika Raussi

Toihan riippuu kato aksilasta. Olkatappisessa vissiin mahtuu keskipala tulemaan kokonaan pois (?) mutta pallinivel akselissa sisempien puslien kohala on holkit, jotka on pistehitsattu putkeen kiinni. Eli keskipala ei mahu tulemaan mihkään. En tiiä sit miten tehään jos laitetaan uretaanipuslat, että pitääkö ne holkit ottaa pois?

Link to comment

Ite vaihoin suosiolla keskelle tuoretta putkea, tosin joutu sorvaamaan ainesputkesta, kun ei sopparilla sisä-/ulkoØ ollu Rautavaraston hyllyssä. Ja sisälle tuikkasin tukiputket, jotka totesin helevetin toimiviksi. Ois melkein voinu ilman hitsiä lyödä akselin autoon kiinni ;o)

 

Mut tätähän ei kai saa katuautoon tehdä, akselin katkasua siis.

 

etuakseli%20001.jpg

 

etuakseli%20004.jpg

 

etuakseli%20005.jpg

Link to comment
Guest Mika Raussi

Eihän se sallittua oo, mut ei siitä oo pakko kellekään kertoa. Hitsaa kunnolla ja hioo pinnan sileeks, niin siinähän se on.

 

Jos aviksista tulee konttorilla ämpyilyä, niin miulta saa mailin, jossa avikset yleispätevästi hyväksytään AKE:n virkailijan toimesta.

Link to comment
Guest Leiska

Aivan, no nii nyt selveni asiat taas vähäsen. Kiitoksia vastauksista. Eli kaikesta helpoin ois laikata akseli poikki ja laittaa väliin ne ei-avis-malliset palat. Sehän ei ole sitten mitenkään laillinen. Tuo hintakin hot carsilla vähän ihmetytti et ne toiset palat on vajaa 50€ pari ja avikset vajaa 190€ pari, jossakin täytyy olla ilmaa... Pittääpä nyt sit tutkia mitä tuolle tekee.

Link to comment
Guest Toheltaja

hotcarsin hinnat ihmetyttää aina. Muualta saat puoleen hintaan samaa kamaa... heittäkää nyt oikeesti vittuun ne hotkaarsin kuvastot, kun hinnat kauhistuttaa kaikki aloittelevat harrastajat kuuseen

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...