Jump to content

Etuakseli


Guest Leiska

Recommended Posts

Guest Leiska
Posted

Eli säätöpaloista olisi kyse. Akseli josta olisin tekemässä säädettävää pitäisi olla -67 1500?? Ongelmana on se että ajattelin käyttää avis-paloja, koska kuulemani mukaan ne miellyttävät enemmän katsaria. Purin akselin ja otin alaputkesta latat pois mutta tuntuu ainakin että keskirengas olisi yhtä puuta akselin kanssa joten ei ainakaan minun järjen mukaan homma onnistu niillä avis paloilla. Eli onko noista akseleista erilaisia variaatioita johon käy eri palat? Kuvassa näkyy myös keskellä putkea oleva pokkaus joka näyttäisi ihan siltä että piettäisi sitä keksirengasta siellä paikallaan. Jos jollain on tietoa enemmän niin olisin kiitollinen asian valaisusta.

 

 

http://kuvablogi.com/nayta/953931/

http://kuvablogi.com/nayta/953932/

Posted

Ei ole variaatioita. Keskellä oleva jousenkiinnityspala on kiinni vain putkessa näkyvillä prässeillä. Jos et aijo katkaista akselia kokonaan, joudut laikkaamaan noi prässit pois tai sinun on saatava pala liikkeelle muulla tavoin.

Guest Mika Raussi
Posted

Putkelle kuumaa ja helvetin vääntäminen tukivarsistä, niin alkaa pyörimään. Mut toi sit vatii, että saat molemmat prässäykset kunnolla punaseks.

Posted
Putkelle kuumaa ja helvetin vääntäminen tukivarsistä, niin alkaa pyörimään. Mut toi sit vatii, että saat molemmat prässäykset kunnolla punaseks.

 

putkelle kuumaa ja pitkä sopiva tanko akselin sisään ja isolla lekalla pois...

eikös ruusunen noin jossakin ehdottanut...???

Guest Mika Raussi
Posted

Toihan riippuu kato aksilasta. Olkatappisessa vissiin mahtuu keskipala tulemaan kokonaan pois (?) mutta pallinivel akselissa sisempien puslien kohala on holkit, jotka on pistehitsattu putkeen kiinni. Eli keskipala ei mahu tulemaan mihkään. En tiiä sit miten tehään jos laitetaan uretaanipuslat, että pitääkö ne holkit ottaa pois?

Guest Raggare
Posted

ei kai sitä pois tarvi saaha, senku paukuttaa irti

Guest Mika Raussi
Posted

Ja mitä niille pateille sit tekee kun palikka on irti?

Posted

Ite vaihoin suosiolla keskelle tuoretta putkea, tosin joutu sorvaamaan ainesputkesta, kun ei sopparilla sisä-/ulkoØ ollu Rautavaraston hyllyssä. Ja sisälle tuikkasin tukiputket, jotka totesin helevetin toimiviksi. Ois melkein voinu ilman hitsiä lyödä akselin autoon kiinni ;o)

 

Mut tätähän ei kai saa katuautoon tehdä, akselin katkasua siis.

 

etuakseli%20001.jpg

 

etuakseli%20004.jpg

 

etuakseli%20005.jpg

Guest Mika Raussi
Posted

Eihän se sallittua oo, mut ei siitä oo pakko kellekään kertoa. Hitsaa kunnolla ja hioo pinnan sileeks, niin siinähän se on.

 

Jos aviksista tulee konttorilla ämpyilyä, niin miulta saa mailin, jossa avikset yleispätevästi hyväksytään AKE:n virkailijan toimesta.

Guest Leiska
Posted

Aivan, no nii nyt selveni asiat taas vähäsen. Kiitoksia vastauksista. Eli kaikesta helpoin ois laikata akseli poikki ja laittaa väliin ne ei-avis-malliset palat. Sehän ei ole sitten mitenkään laillinen. Tuo hintakin hot carsilla vähän ihmetytti et ne toiset palat on vajaa 50€ pari ja avikset vajaa 190€ pari, jossakin täytyy olla ilmaa... Pittääpä nyt sit tutkia mitä tuolle tekee.

Guest Toheltaja
Posted

hotcarsin hinnat ihmetyttää aina. Muualta saat puoleen hintaan samaa kamaa... heittäkää nyt oikeesti vittuun ne hotkaarsin kuvastot, kun hinnat kauhistuttaa kaikki aloittelevat harrastajat kuuseen

Guest Toheltaja
Posted

ja junikseen nuo on yleisesti olleet sikahintaiset

Guest Mika Raussi
Posted

Naapurin Heikillä oli jotain huokeita ja hiton hyvän näkösiä aviksia. En muista oliko junikseen palloon vai kuplaan.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...