Jump to content

Turvavyön kiinityspultin jenka


Recommended Posts

Guest Variant

Jokkiksen säännöissä lukee tälläistä:

 

Turvavöiden kiinnitys tapahtuu ruuveilla joko mutteriin tai kierteytettyyn vähintään 10 mm paksuun teräslevyyn. Kierteenä kelpaa vain standardin mukainen 7/16”-20 UNF kierre. Nämä kierteet tulee olla autossa kiinteästi. Kiinnityspaikat tulee vahvistaa hitsaamalla kiinnitetyllä vähintään 3 mm paksulla 100x100 mm kokoisella teräslevyllä.

 

Jos käytetään auton alkuperäistä turvavyön kiinnityspistettä ei tätä tarvitse vahvistaa.

 

Link to comment

Eri autoista 1960 - 2000 luvulle olen loytanyt paaosin kahta eri kierretta.

Mielestani olen myos rallirakettiamme rakentaessa hypistellyt kahta eri silmukkapulttia joissa oli eri kierre. Tasta on jo aikaa tosin pari vuotta.

Link to comment

Jos käytetään auton alkuperäistä turvavyön kiinnityspistettä ei tätä tarvitse vahvistaa.

 

asian vierestä...noita kuplia olen muutamia laikannut paloiksi...

ne B-pilarissa olevat mutterit, eivät niin hurjan tukevasti ole siinä korin pellissä kiinni...ja kun ruoste vielä hiukan nakertaa mukana...

 

luulisi että noissa kohtaa olisi kunnon vahvistukset ja kunnon raudan palanen....mutta ei se kupla muutenkaan turvallisin valinta ole....että sama kai tuo...

Link to comment
Guest Hannu Mattila

luulisi että noissa kohtaa olisi kunnon vahvistukset ja kunnon raudan palanen....mutta ei se kupla muutenkaan turvallisin valinta ole....että sama kai tuo...

Oman järjen käyttö on jossain kohdissa jopa suotavaa kun tekee turvavehkeitä.

Liian usein vaan näkee päinvastaista..

Ekaks laitetaa ainaki 200 heppaa ja sitte joku vanha heteka missä istutaan, vaarin vanhoilla henkseleillähän siinäkin pysyy..

 

No joo, meni ot:ksi taas kerran :)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...