NordBling Posted March 17, 2008 Share Posted March 17, 2008 Mikä kierre on volkkarien turvavöiden kiinnityspulteissa? Silmukkapulttien ostoa silmälläpitäen, nääs. Quote Link to comment
NordBling Posted March 17, 2008 Author Share Posted March 17, 2008 Eli siis onko 7/16"UNF? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 17, 2008 Share Posted March 17, 2008 Oiskohan ollu jotain 12x1.25. En muista nyt tarkallee, mutta millinen hienokierre se on. Ja senkin muistan, että M12. Nousu on joko 1mm tai 1.25. Quote Link to comment
vwagen Posted March 17, 2008 Share Posted March 17, 2008 Kokoa en muista mutta tuumanen kierre kuitenkin. Quote Link to comment
Guest Posted March 17, 2008 Share Posted March 17, 2008 kyl se on metrinen NPT putkijenka venalaisella pystykierteella :D Quote Link to comment
-AP- Posted March 18, 2008 Share Posted March 18, 2008 7/16" ? http://www.wolfsburgwest.com/cart/Detai ... =ZVW20PLUG Quote Link to comment
NordBling Posted March 18, 2008 Author Share Posted March 18, 2008 Eli tollaset tarttis saada alkuperäisille paikoille. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted March 18, 2008 Share Posted March 18, 2008 eihän noita saakaan ku yhdellä kierteellä... Quote Link to comment
NordBling Posted March 18, 2008 Author Share Posted March 18, 2008 Ei niin. Siitä koko kysymys juurtaa. Quote Link to comment
NordBling Posted March 18, 2008 Author Share Posted March 18, 2008 Vastaus: sama jenka eli tollanen silmukkapultti käy suoraan orkkispulttien tilalle. Pultin halkaisija 11.9mm ja kierre joku UNF. Löytykin noita pultteja omasta takaa. Quote Link to comment
Guest Variant Posted March 18, 2008 Share Posted March 18, 2008 Jokkiksen säännöissä lukee tälläistä: Turvavöiden kiinnitys tapahtuu ruuveilla joko mutteriin tai kierteytettyyn vähintään 10 mm paksuun teräslevyyn. Kierteenä kelpaa vain standardin mukainen 7/16”-20 UNF kierre. Nämä kierteet tulee olla autossa kiinteästi. Kiinnityspaikat tulee vahvistaa hitsaamalla kiinnitetyllä vähintään 3 mm paksulla 100x100 mm kokoisella teräslevyllä. Jos käytetään auton alkuperäistä turvavyön kiinnityspistettä ei tätä tarvitse vahvistaa. Quote Link to comment
NordBling Posted March 18, 2008 Author Share Posted March 18, 2008 Rallissa taitaa olla sama sääntö, mutta siis tolla pultilla on oma standardi? Kaikissa autoissa vuodeta jotain on ollu sama kiinnitys? Quote Link to comment
Guest Posted March 18, 2008 Share Posted March 18, 2008 Eri autoista 1960 - 2000 luvulle olen loytanyt paaosin kahta eri kierretta. Mielestani olen myos rallirakettiamme rakentaessa hypistellyt kahta eri silmukkapulttia joissa oli eri kierre. Tasta on jo aikaa tosin pari vuotta. Quote Link to comment
hanski. Posted March 18, 2008 Share Posted March 18, 2008 Jos käytetään auton alkuperäistä turvavyön kiinnityspistettä ei tätä tarvitse vahvistaa. asian vierestä...noita kuplia olen muutamia laikannut paloiksi... ne B-pilarissa olevat mutterit, eivät niin hurjan tukevasti ole siinä korin pellissä kiinni...ja kun ruoste vielä hiukan nakertaa mukana... luulisi että noissa kohtaa olisi kunnon vahvistukset ja kunnon raudan palanen....mutta ei se kupla muutenkaan turvallisin valinta ole....että sama kai tuo... Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted March 18, 2008 Share Posted March 18, 2008 luulisi että noissa kohtaa olisi kunnon vahvistukset ja kunnon raudan palanen....mutta ei se kupla muutenkaan turvallisin valinta ole....että sama kai tuo... Oman järjen käyttö on jossain kohdissa jopa suotavaa kun tekee turvavehkeitä. Liian usein vaan näkee päinvastaista.. Ekaks laitetaa ainaki 200 heppaa ja sitte joku vanha heteka missä istutaan, vaarin vanhoilla henkseleillähän siinäkin pysyy.. No joo, meni ot:ksi taas kerran :) Quote Link to comment
Guest vellu Posted March 18, 2008 Share Posted March 18, 2008 Itsellä tullut vain yksi kierre vastaan ja mun pultit ja vyöt on kelvannut niin ralliin kuin jm:ään... ja eri auto merkkeihin... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.