Guest josa Posted June 3, 2008 Posted June 3, 2008 Mitä teen kun haluttas hirveesti kuplaa mutta...,ei oikein tietua minkälainen. Sen tiiän että sen pitäis olla 1303s tai vastaava. Onko kyseisiä vehkeitä saatavana automaattina?(aika harvassa varmaan)...Kertokaa te viisaat,mitä pitäis ottaa huomioon ja tarkastaa jos meinaa tuommosta vehjettä suunnitella että saa hyvän. Mulle se pitäis olla koska en pysty itse juuri mitään tekemään...KIITOS ETUKÄTEEN MAHD. VASTAUKSISTA!!!!!!! PS. Levyjarrut ja lämppäri vois olla. Quote
Guest Posted June 4, 2008 Posted June 4, 2008 Automaatit harvassa, mutta kylla niita on. Ne ei kai ole ihan aitoja automaatteja, vaan niissa on automaattinen kytkin normaalin vaihteiston jatkeena. Kytkinpoljin puuttuu kabiinista. Muut oikaiskoon jos olen vaarassa. Levyjarrut edessa loytyy malleista 1302S, 1303S, 1300S ja 1500. 02 ja 03 malleissa on edessa McPherson jousitus, eli iskarin ymparilla kierrejousi modernin auton tapaan. Muissa on vaantosauvajouset poikittain renkaiden valilla. 02 ja 03 sitkean huhun mukaan ovat parempia ajokaytokseltaan, mutta ei vaantosauvamallikaan huono ole. S malleissa on 1500 tai 1600cc kone ja levyjarrut edessa, ilman S:aa on 1300cc ja rumpujarrut. 66 ja vanhemmissa on 1200cc kones. RUOSTE on kaikissaq pahin ongelma, enemman 70 lukulaisissa kuin 50 ja 60 lukulaisissa. Jan Quote
Kape77 Posted June 4, 2008 Posted June 4, 2008 Automaatit harvassa, mutta kylla niita on. Ne ei kai ole ihan aitoja automaatteja, vaan niissa on automaattinen kytkin normaalin vaihteiston jatkeena. Ei kai se ihan normaali vaihteisto ole? Vaihteita ainakin on L, niinkuin low. 1, 2 ja Ärrä. Muuten en noista mitään tiedä, mutta pääsin ajamaan moista tossa pari päivää sitten. Kolkkia sitten löytyy ihan kunnon tomaattina, mutta tuskin ihan jokanurkalta. Sama kait minkä kuplan ostaa, varsinkin kun uutena harrastelijana ei ole vielä omat mieltymykset muodostuneet, eli 1303 alle vaan. =) Quote
metake Posted June 4, 2008 Posted June 4, 2008 02 ja 03 sitkean huhun mukaan ovat parempia ajokaytokseltaan, mutta ei vaantosauvamallikaan huono ole. Ei se varmaan pelkkä huhu ole. Edellinen kuplani 1303 S, jonka talvella myin, oli suorastaan loistava ajettava mutkaisella tiellä, siis ihan nyky mittapuun mukaankin. Nykyinen olkatappikeulainen ei sitä ihan olekaan, mutta kyllä silläkin pärjää ;) Quote
Guest josa Posted June 4, 2008 Posted June 4, 2008 KIITOS tähän mennessä lähetetyistä viesteistä. Ajattelin vaan että miten onnistus ajella manuaalilla kun on kauan ollu jo automaatti. Niin asiaan....,miten on nuitten bensa-lämppärien laita?Mihin se kannattaa sijoittaa ja minkälainen?? Missä on kuplan pahimmat ruostepaikat mitkä kannattaa tarkistaa ja voiko kuplaa "lievästi piristää" että se ei ala kovin "juopoksi"? Eikö 1303s:sä ole levyjarrrut takana???? Quote
Guest Mika Raussi Posted June 4, 2008 Posted June 4, 2008 Riippuu tietty ihan siitä, että minkä ikästä on ostamassa, mutta 70-lukusesta kattoisin ainakin ihan alkuun c-pilarin siitä ilmaräppänän ja lokarin väliltä. Ehkä kaikista vittumoisin mahdollinen kohta paikata, koska joku vatipää tehtaalla on luullu uretaanivaahdon olevan hyvä idea. Quote
Guest josa Posted June 4, 2008 Posted June 4, 2008 Ajattelin jotaki -70 ylöspäin. Miten on tuo lievä viritys??....nuin niinku kulutuksen kannalta. ...........Minäki saatanan huonomuistinen paska kun ei kerralla muista!!!!!!!!....mutta minkäs tekee kun on niin paljon kysyttävää!!! olen kuullut että lämmönvaihtimet/ ja kanavat tahtoo olla kans huonossa kunnossa,ainakin mulla oli kuplassa -73 jonka omistin joskus. Quote
Kurre Posted June 4, 2008 Posted June 4, 2008 Ajattelin jotaki -70 ylöspäin. 80-luvun kuplat on aika harvassa. Lievästi viritetty kulkee jopa vähemmällä kuin orkkis. Lämmönvaihtimet on helppo vaihtaa. Lämpökanavat hieman hankalammat. Osta hyvä ja jätä se halpa jollekin toiselle. Quote
Guest josa Posted June 4, 2008 Posted June 4, 2008 Ajattelin lähinnä vm.-70-75. paljonko ois tuon ikäisten käypä hinta? Hyvä tietenki pitää olla. Itestä ei oo laittajaksi,ei ole järkiä ja selkä sanoo työsopimuksen heti irti!! Quote
Guest josa Posted June 4, 2008 Posted June 4, 2008 Vakiona ei levyjä takana. Kerroppa tyhmälle miten ne saa;)!! Quote
Guest josa Posted June 5, 2008 Posted June 5, 2008 TERE taas!!! Tarkoitin että miten se nuin käytännössä...,onko siinä muuta kun käy ostamassa ja heittää paikolleen?????;) Auttakaa nyt tumpeloa!!!!!! Saako taakse rullavöitä?? Quote
Kurre Posted June 5, 2008 Posted June 5, 2008 Tarkoitin että miten se nuin käytännössä...,onko siinä muuta kun käy ostamassa ja heittää paikolleen?????;) Nää ei ny oo just siihen nollakolmoseen, mutta eiköhän siihenkin vastaavat löydy http://www.csp-shop.de/cgi-bin/shop2/sh ... 7313536176 en vaan jaksanu kuuklettaa Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.