Guest riquuu Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 Eli eilen yks kaks yllättäen kupla alko nykimään. Vika ilmeni kun kone oli lämmennyt ja huomaa parhaiten kiihdytettäessä. Sytkäosista kärjet, vjkansi, pyörijä ovat muutaman kymmennen km ajetut ja tulpat ja tulpanjohdot vaihdettu viime talvena, eli ei (kai) mitkään ikäloput. Eli missä mahtaisi olla vika? Kylmänä toimii hyvin. Quote Link to comment
Guest Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 uudet kärjet joutuu yleensä muutaman kymmenen kilsan jälkeen uudelleen säätää,koska kuluvat"sisään"kuitenkin! ja kärkiväli liian pieni, joka mulla yleensä oireillut juuri noin. Quote Link to comment
mick Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 Vasta oli toinen threadi, jossa syyksi paljastui viallinen puola :) Quote Link to comment
Guest jukka nurmo Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 ei välttämättä tarvitse olla kuin yksi tulppa karstottunut se riittää . mulla ainakin putsaus ja menoksi.:) Quote Link to comment
Guest riquuu Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 jaha tänään kävin hakemassa uuden puolan ja kappas. auto starttaa mutta ei lupaa juuri ollenkaan. bensa haisee ja kipinä tulee, mutta ei lähde käyntiin. sit kun pari kertaa sai pyörimään (kun käänteli vähän virranjakajaa) niin sammui heti kun antoi kaasua. kärjet siis myös säädetty pariin otteeseen. yhen tulpan irroitin ja se oli ihan musta. eli käy ilmeisesti liian rikkaalla(?). noh huomenna pitää sit irrottaa ja putsata nuo loputkin tulpat. HYVÄT VINKIT EDELLEEN TARPEEN et sais läjän BIFiin liikenteeseen. Quote Link to comment
metake Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 Toimiiko se sähköryyppy? Ettei jää ryyppi päälle vaikka on kone lämmin? Quote Link to comment
Guest T-Bag Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 itellä oireili vähän samanlaisesti ettei tahtonu käydä oikein tyhjäkäyntiä ja pienillä kierroksilla veto hukassa.ja prätkytti kaasuttaessa. järjestyksessä tein seuraavat korjaavat toimenpiteet: 1)venttiilinvälysten säätö 0,15mm kohdille 2)uudet sytytystulpat ja sytkäjohdot 3)katkojan kärkiväliksi 0,4mm 4)staattisesti sytkä 7,5eykk kohdalle (ei ole stroboa) 5)ajo lämpimäksi 6)kaasottimen säätö ja viimeisenä huomasin että kaasottimen solenoidiventtiili oli kiinni puolan - navassa.sen kun vaihtoi plusnapaan ja sääti uudelleen kaasuttimen niin nyt kehrää kuin kissa. purrrr. Eli ihan perustason käyttöhuolto... Quote Link to comment
Guest riquuu Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 Täällä taas... Ryypyt toimii. Illalla kävin vielä vaihtamassa vanhan puolan takas ja kappas, auto lähti käyntiin, mutta ei vieläkään kestä antaa kierroksia. Sammuu 'tukehtumalla' kun antaa kaasua... Kiitos jo hyvistä neuvoista, mutta niitä tarvitaan yhä. Illalla taas räpläämään josko se joskus vielä pyörisi... Quote Link to comment
Lasse Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 Se että osat ovat uusia, ei ole mikään tae siitä, että ne ovat ehjiä. Mittaa johdot ja pyörijä että antavat järkeviä vastusarvoja. Kaasutinta on aivan turhaa säätää ennen kuin on varma siitä, että sytkä toimii. Quote Link to comment
Guest arto linden Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 Onkos alipainesäädin (siinä jakajan kyljessä, jos normi jakaja) ja sen letku/putki kunnossa? Imaisemalla selviää vuotaako. Quote Link to comment
Roope Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 Täällä taas... Ryypyt toimii. Illalla kävin vielä vaihtamassa vanhan puolan takas ja kappas, auto lähti käyntiin, mutta ei vieläkään kestä antaa kierroksia. Sammuu 'tukehtumalla' kun antaa kaasua... Kiitos jo hyvistä neuvoista, mutta niitä tarvitaan yhä. Illalla taas räpläämään josko se joskus vielä pyörisi... kaasarissa moskaa? Quote Link to comment
Guest riquuu Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 Jahas... tänään vaihdoin uudet tulpan johdot ja kas auto kävi vähän aikaa. Kävin ajamas reilun 5km ja kas... taas alko pomppiminen ja tallille päästyä auto hyvä et jakso pyöriä. Nooh illalla vielä säädin venttiilit eikä mitään vaikutusta. Huomio illalta: bensa tulee höyryny kaasareille kun pumppaa kaasua (auto ei käynnissä). Onko normaalia? Pitäskö tulla ihan 'suihkuna' ? ;) Niin ja alipainesäädin tarkastettu, toimii, ja kaasareihin (32 pdsit-2/3) turattu korjaussarjat viime talvena n. 2000km sitten... Eli mitäs vois kokeilla seuraavaksi?? Quote Link to comment
NordBling Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 Putsaa tyhjäkäyntisuutin. Filtterihän on myös asennettu? Quote Link to comment
Guest riquuu Posted July 11, 2008 Share Posted July 11, 2008 Dodih. Vika löyty ammattiauttajien avulla. Kiitos heille. Syyllinen: bensapumppu. Vaihto uuteen ja taas mennään! (toivottavasti kestää nyt BIFiin asti --- ja mahd. sieltä takas...) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.