Jump to content

sinisavuttaa


Recommended Posts

Päittäisvälystä liikaa, ajattelin vaihtaa lohkon. Oli toinen lohko valmiiksi kasattuna. Erona nokka-akseli, vanhassa w140, uudessa w110. Pyttysetit(88), kannet ja kardon setti ajettu parituhatta kilometriä. Lohkossa uudet laakerit, ja muutkin kilkkeet vaihtu suoraan vanhasta koneesta.

 

Ongelma: Savuttaa. Painasee kaasua, niin sininen savupilvi ilmestyy auton taakse. Jos startatessa poksauttaa pari kertaa, niin jokin tulppa kastuu, ja sinisen savun määrä on uskomaton. Tulppa irti, sytkärillä lämmitys ja takas paikalleen, auto toimii taas. Vetoja on, ja kulkee hyvin. Mutta kunnon kiihdytyksissa ja tosiaan paikallaankin kun kaasua polkasee niin sininen pilvi ilmestyy...

 

Mistä tuo sininen pilvi johtuu? Onko nokka-akselin vaihtumisen takia kaasareiden säädöt niin rikkaalla, että johtuu siitä? Vai tuleeko tuo _sininen_ väri öljyn palamisesta? Osat on kuitenkin kohtuu uusia, eli olen nähtävästi rikkonut itse jotain tuolta jos se öljystä johtuu...

 

Koneesta on säädetty venttiilivälykset(0.15), ennakko on kierroksilla 36 astetta(009 jakaja), käärmeenpesäputkisto on sama kuin ennenkin, samoin 5 kilonen vauhtis... Kaasareitten säätöihin ei ole koskettu, koska toimi edellisellä kokoonpanolla moitteettomasti.

 

/lisäkyssäri

Onko kuplan nokka-akselissa esikiristysvaihetta?

Link to comment

Paljonkos siellä moottorissa on nyt puristussuhde tuolle w110 nokalle w140 nokka vaatii "hieman" enemmän rutistusta toimiakseen kunnolla kun 110,älä vain sano että et mitannut ;-) ennakkoa sanoisin jo lonkalta olevan liikaa kun ne puristukset on nyt muutenkin kovat todennäköisesti ja ennakkoa noin raakasti+nokka tosi mieto. Tämä nyt ei ensisijaisesti savuttamiseen vaikuta,mutta kuumenee varmaan pirusti ja mahdollisesti on öljyrenkaiden päät menny väärin/poikki asennuksessa. Jos savuttaa öljynsavua. Todennäköisesti myös ainakin yläkierroksilla on rikkaalla.

Link to comment
  • 2 months later...

Selvisikö tämä. Minulla aivan uusilla Mahlen pyttysatsilla tekee samaa. Savu ei nyt mikään hirveä ole, mutta selvästi pölläyttää. Tuota on pyöritetty nyt pari tuntia paikallaan ja muuten pelaa ok. 45:n Keskidellu lähtee kyllä kiertoon.

Link to comment
...Minulla aivan uusilla Mahlen pyttysatsilla tekee samaa. Savu ei nyt mikään hirveä ole, mutta selvästi pölläyttää. Tuota on pyöritetty nyt pari tuntia paikallaan ja muuten pelaa ok.

 

Uudet männät ja pytyt kyllä tavallaan savuttaa ennenkuin koneen pääsee polkemaan kunnolla kuumaksi ja antamaan reilusti kuormitusta ja tekemään moottorijarrutuksia. Paikallaan pyörittämällä ilman vastusta ei ne renkaat välttämättä kovin äkkiä asetu.

 

Puavo @ dwl

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...