Jump to content

Olen vanha kuplafriikki


Guest kesto kupla fani

Recommended Posts

Sillä laitoin tämän topikin että muistaako kukaan mansukosken mikaa joko ajoi kympin aikoja kirpulla? Voin sanoa et pitää olla melko paljon tehoja että pystyy siihen!!!

 

Olen ollut itse vuonna -88 ostetun kuplan omistaja ja sitä ennen isän kanssa yhden kuplan laittanut joka kiersi silloin aikanaan paljonkin näitä tapahtumia vuoteen 1995 asti mut sen jälkeen jäi harrastus mut kupla on pysynyt ja on edelleenkin sama 1303S vm.74

Link to comment
Ei kai kirppuun tehoja älyttömästi tarvi, eihän se paina paljon mitään. Eikös Mansukoski nykyään kierrä rataa?

 

Eihän se lyhentämättömälle alustalle tehty desert dog mitenkään kovin kevyt ole. Tehoa tais kirpussa olla 3-400 välillä. Se kirppuhan on muuten edelleen hyvissä voimissa ja kilvissä.

Eikös se Mansun ennätys kuplalla ole edelleen rikkomatta?

 

t. Mika

Link to comment

Kirpun jälkeen Mika osti Jenkeistä valmiin Typ-1 kopan, johon teki 1775 tbo koneen.

Ajoi useita vuosia kuplallaan ja rikkoi sillä maagisen kympin rajan. Ajosta on olemassa video taltiointi.

 

Mika myi lopulta auton tekniikoineen Jääskeläiselle. Marko siirti lootan / koneen Typ-3 Notsiin ja myi korin Kangansniemelle. Notsi kierti varttimailiratoja pari vuotta ja käytiin mm Ruåttissa Torpissa kokeilee rajoja. Kolkki meni katolleen valitettavasti (muistaakseni) kolmannen kauden alussa.

 

Siten tekniikka naftaliniin, kunnea Jääskeläinen siirti sen kuplaansa, joka vuosien varrella muuttui Mansun Typ-1 90,5x69 mosasta WBX pohjaiseksi 103x82. Äskettäin Oxyboxer myytiin Ruåtsiin ja em kuplan kori myytiin Våg'ille. Ja sen kanssa nyt kävi kuten porukka jo tietääkin.

 

 

T: Jääskeläisen rasvari Typ-3 ajalta

Link to comment

Essin kuvassa on tosiaan Mikan possu. Tais hankinta olla sellainen poikavuosien haave. Liekö ollut samat autopelikortit kuin mulla ja niissähän oli juuri tuollainen hopea turbo-911.

 

Tuohon Valtosen juttuun lisäyksenä vielä, että Marko päästeli kolkilla myös ysin puolelle silloin aikoinaan.

 

t. Mika

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...