Guest Toni I Posted August 2, 2008 Posted August 2, 2008 Taas pukkaa uutta kusilauta/kirppu/werrari projektia ;-P. Vaikka pyrkimys on ollut, etten ota enään vähään aikaan mitään uutta projektia tontille :-P Vanhat työlläämmät projektit seisoo inspiraation ja ajan puutteesta. Auto muutoskatsastettu -82 ja poistunut kilvistä -84. Auto kerkesi olemaan jokunen vuosi sitten jo minulla, mutta myin sen eteenpäin. Nyt se palasi taas kotiin muutama vuoden vaelluksen jälkeen. Auton alkuperäinen kori oli kokenut vuosien varrella jonkun verran vaurioita. Tämä oli syy miksi en ollut siitä aikaisemmin niin innostunut. Sattuman kaupalla sain samanlaisen rakentamattoman korin. Nyt olisi tarkoitus rakentaa siitä yhdistetty urho/katu/drag/slalom/jne... auto ;-P. Auton kori todella kevyt vaikka se ollekkaan ehkä sieltä kauneimmasta päästä ;-). Esimerkiksi meidän urho Colanin keski"amme" painaa enemmän kuin tämän koko kori. Pohjalevyä on lyhennetty, akseliväli on 210cm. Tavoitepaino ajokuntoiselle autolle on n.500kg, mielellään alle ;-).Vanteiksi tulee 6X13 Slot, 205/60/13 kumeilla. Koneeksi tulee 94x78mm, engle tcs-10, as41, 42x37 kannet, 2xweber idf44, jne... kombo. Tarkoituksena on käyttää kaikki nurkissa lojuvat ylimääräiset osat hyötykäyttöön. Valmistumis ajankohtaa olen suunnitellut ensi kesää. Tämä kesä olikin 7 vuoteen ensimmäinen kesä, ettei ollut yhtään ilmavolkkaria ajossa. BTW. Onko jollain enemmän tietoa tästä korimallista kuin minulla? Saa kertoa vapaasti lisää. Ilmeisesti näitä on tehty Tampereen ympäristössä 70-luvun lopussa jokunen kappale(4-5kpl)? Lisäksi olisko jollainen ideaa, minkä auton tuulilasi tuossa olisi mahdollisti käytetty? Irtokorin kunto löytöhetkellä Tämän näköinen on ollut valmis auto 70-luvulla. Quote
Guest Toheltaja Posted August 4, 2008 Posted August 4, 2008 Kyllä sitä ollaan osattu muotoilu siihen aikaan, rakastuin heti - NOT :D Quote
Guest Kokkis Posted August 4, 2008 Posted August 4, 2008 70-luvun puolivälissä oli Vauhdin Maailmassa ilmoitus, jossa tuollaisen vehkeen kuvan kanssa mainostettiin näin: "Esitän kuvassa näkemykseni rakentaa lasikuitukori Volkswagenin alustalle. Näkemyksemme ollessa yhteinen olen kiinnostunut korin markkinoinnista rakennussarjana. Mahd. tied. Eero Paunu, Taitoniekantie 11 E 51, 40740 Jyväskylä 74." Ilmeisesti tuolla haettiin rahoitusta projektiin tai muuta vastaavaa. Ainakin VM 5/76 oli ilmoitus. Kuva voisi olla sama kuin toinen noista sinisistä. Nyt ei muuta kuin selvittämään onko Paunu vielä tavoitettavissa jostain? Mites onko sulla Toni tullut vastaan näiden urheiluautojen muotteja? Sellaista olis joskus mukava kokeilla, että tekis ihan uuden kilpurin korin epoksista ja kudotusta matosta, niin saisi painoa pienemmäksi ja silloin se 500 kg olis ihan mahdollinen. 30 kg epoksia maksaa tosin jo 500 €. Quote
-tipi- Posted August 4, 2008 Posted August 4, 2008 Verraten hieno kirpuksi! Jos esim miettii Brittien tekeleitä Manta Ray ja mitä niitä oli... Quote
Guest Toheltaja Posted August 4, 2008 Posted August 4, 2008 Nää on just semmosia ett 90% vihaa mallia, ja tuo loppu 10% on kovin rakastunu. Itekin ihastun noihin omituisuuksiin (tietyissä rajoissa) Quote
Guest Toni I Posted August 4, 2008 Posted August 4, 2008 Juu, muotoja on. Toiset tykkää, toiset ei.... ;-) Pitänee kaivaa toi vanha VM:n jostain esiin. Kiitoksia Kokkikselle tiedosta. Jos nyt jollain sattuu olemaan tuo mainos digitaalisessa muodossa, olisin kiitollinen jos sen pystyisi lähettämään minulle email: toni(at)patton-motors.fi Mittailin piruuttani korin painon digitaali henkilövaalla. Sain painoksi 40-50kg. Totuuden nimissä koppaan joutuu laminoimaan muutamasta kohdasta vähän lisätukia + 5kg? Mitäköhän lyhennetty ajokuntoinen pohjalevy mahtaisi painaa? Quote
Guest Toheltaja Posted August 4, 2008 Posted August 4, 2008 kyl tuo 500kg nurkille taitaa jäädä kokonaispainoltaan Quote
Guest Toni I Posted August 4, 2008 Posted August 4, 2008 Kokeilin eniron henkilöhausta tätä Eero Paunua, mutta eipä löytynyt. :-(. Pitänee jatkaa metsästystä. Korista vielä sen verran, että tämä minun uudempi kori on ilmeisesti viimeinen valmistunut. Siitä puuttuu valmis takaluukku, muotti siitä tuli kopan mukana. Harmi kun ei tullut loppua muottia ;-) Peräpää korista on niin matala, että siinä joutuu ilmeisti käyttää T3 puhallin settiä. T1 vakio puhallin tulee 5-10cm korilinjan yläpuolelle. Onko noista peräpuhaltimissä jotain eroja, olisiko CT kone paras konepohja tähän rojektiin? Quote
Barney Posted August 4, 2008 Posted August 4, 2008 tostavähän tyylisuuntaa rakentamiseen :) ferrarin väreillä tietty. Quote
Guest Toni I Posted August 4, 2008 Posted August 4, 2008 Buhaahaa... Toi on kyllä julman näköinen laitos. Tästä kyllä tulee vähän hillitympi, enemmän 70-lookilla oleva laitos. Väreinä mielessä on pyörinyt Oranssi, tipukeltainen, kawan vihreä, perusvalkoinen tai vastaava 70-luvun värisävy. Kiitoksia Kokkikselle mainoskuvasta. Hauska työnimi on ollut projektilla Peakedcap=lippalakki. Mistäköhän tuo HT Franco Falang on mallimerkiksi rek.otteeseen keksitty? Quote
P_Valtonen Posted August 5, 2008 Posted August 5, 2008 olisiko CT kone paras konepohja tähän rojektiin? CT koppa vaatii kokonaan CT koneen käytön CT mosassa plussia - Saat öljynputsarin suoraan - liikkuvat osat kuplasta suoraan. Tee vaikka 84/94 kone CT Miinus On sama nokka kuin WBX. Pitää käyttää WBX/Typ4 hyde nostimille. Viri nokka vaihtoehdot todella vähissä. Olen löytäny yhden (kaikki muut hydet on ollu Typ-1 tyylisille hyde nostimille) *** Mulla olis 1CT palasina ja 1CT kokonaisena. Ostakko? :) *** Itte tekisin typ-3 puhallin koppaan. Ei tuo nokka asia ahistas. Tai osta (tai vaihda osiin) se tänään mailattu isolohko typ-4 ;) Quote
Guest Toni I Posted November 13, 2008 Posted November 13, 2008 Noniin. Eipä ole projekti juuri edennyt. Osia lähinnä haalittu tontille. Tässä hauska myynti-ilmoitus 70-luvulta Tässä projektit odottaa päällekkäin sisälle pääsyä talveksi =). Olisiko kenelläkään ideoita, minkä tuulilasi tuossa olisi käytetty? Quote
Guest Posted November 13, 2008 Posted November 13, 2008 leikkaa tuulilasin kehys irti ja laita pieni pleksinpala tilalle Quote
mite^ Posted November 13, 2008 Posted November 13, 2008 ei pleksiä saa olla tuuli"lasina" polykarponaattia pittää olla. Quote
Guest Toni I Posted November 13, 2008 Posted November 13, 2008 Eipä voi polykarbonaattiakaan käyttää, kun on tarkoitus auto joskus leimata. Quote
Guest Toni I Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 Oho..eipä tääkään oon hirveesti edistynyt :) No uus tavote ens kesäks ;) On sentään saanut jo pohjalevyn allensa ja oikeat vanteet ;)...vakio tonnikakssatasen koneen osasetki alkaa olemaan kasassa. Mm. Autocraft 49X38mm kannet, 84mm akseli, 94mm pyttymäntä, ruiskun osasia haalittu, jne.... :-P Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.