mick Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 Venttiilikoneisto naputtaa. Eri kierroksilla kuuluu eritavalla, tyhjäkäynnillä ei juuri ollenkaan, mutta sopivilla kierroksilla kuuluu aika kovastikkin. Säädettiin 0.15, ja kävin Himoksella reissun, eli noin 500km. Nyt säädin uudestaan, oli jopa 0.30 ykkösen pakoventtiilillä, 0.20 - 0.25 muilla. Onko tuo normaalia?? Lukitusmutterit olivat kiinni, samoin koneiston mutterit. Koneistot on 1,25 SCAT Pro-Comp 4340. Nokkana engle fk-47 (paljonkos tällä on nostoja? 10.77? Eli venttiilillä 13.46mm) Kannet on suoraan koneistuksen jäljiltä, uudet seetit sun muut kikkareet. Venttiilikopat CSP, mikäli noilla on mitään väliä... Voisiko vääntynyt työntötanko aiheuttaa välyksen muuttumisen? Vai kuluuko nuo osat sisäänajossa noin paljon? Säätämisen jälkeen koneisto hiljeni paljon, mutta edelleen naputus kuuluu. Ja se häiritsee minua... Pitääkö olla vain välittämättä, vai mitä tuon kanssa tekisi? Quote Link to comment
metake Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 Alumiini vai terästönärit? Quote Link to comment
mick Posted August 2, 2008 Author Share Posted August 2, 2008 Mietin että voisko olla terästönärit, mutta tutkin magneetilla että alumiiniset oli. Quote Link to comment
metake Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 Juu, eikun sillä meinasin, että jos on terästönärit niin se 0,15 on aivan liikaa välystä, alumiinisille kai ok. Quote Link to comment
Guest jarsat Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 itse laittanut alumiiniset 0,10 ja teräs nollille. Vielä ainakin pelannut molemmat. tapojahan ja mielipiteitä niin monta kuin säätäjiäkin :) Quote Link to comment
-AP- Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 Välyksen ei pitäisi muuttua. Jos kasvaa, niin jotain kuluu? Häipyykö nokasta tai nostajasta materiaalia kovaa vauhtia ...? Quote Link to comment
Racing Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 Venttiilin päät todennäköisesti painuu kasaan. onko kuoppaa ilmestynyt venttiilin päähän? Edit. sulla onkin vissiin muut kun vakiosäätöruuvit,mutta silti mahdollista. Quote Link to comment
mick Posted August 2, 2008 Author Share Posted August 2, 2008 Sellanen aika leveä tassu painaa venttiiliä. En huomannut säätäessäni että olisi mitään painaumaa tullut Quote Link to comment
Guest jarsat Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 Oliskos mahdollista saada kuvaa niin ei tarvitsisi arvuutella niin paljon. Quote Link to comment
metake Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 Toi Scatin vivustohan on sellainen missä säätöruuvi on tönärin päässä ja venttiilin puolella on aika leveä kosketuspinta. Tuskin tekee kuoppaa venttiilin päähän, enempi orkkis keinujen ongelmia, kai? Quote Link to comment
mick Posted August 2, 2008 Author Share Posted August 2, 2008 juu juuri sellainen... Auttaskohan tuossa kuva yhtään... Quote Link to comment
metake Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 Onko sulla vakiotönärit vai vahvemmat alumiiniset? Ja kuinka jäykät jouset? Että voisiko siis olla mahdollista että tönörit olis taipuneet. Vai onko sulla ollut lyhennettävät tönärit ja päät ei oliskaan meneet asennuksessa ihan pohjaan? Ja nyt ovat hiukna hakeneet paikkaansa. Itse tekisin niin, että ajelin ja tarkastaisin venavälykset uudestaan jonkin ajan kuluttua. Quote Link to comment
-AP- Posted August 3, 2008 Share Posted August 3, 2008 Tai sitten vois päästää öljyt pois ja katsoa millaista tahnaa sieltä tulee? Quote Link to comment
pantse1 Posted August 4, 2008 Share Posted August 4, 2008 Tee niinkuin Metake neuvoi eli aja vielä ja tarkista välykset myöhemmin uudestaan. Ei nuo nyt niin hurjia lukuja vielä ole. Onko noissa keinuissa päittäisvälyksen säätö prikoilla? Jos välys sivusuunnassa suurempi kuin 0,20 niin alkaa naputusta kuulumaan työntötangon päästä. Välykseksi pitäisi riittää 0,10. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.