Jump to content

Venttiilikoneisto naputtaa


Recommended Posts

Posted

Venttiilikoneisto naputtaa. Eri kierroksilla kuuluu eritavalla, tyhjäkäynnillä ei juuri ollenkaan, mutta sopivilla kierroksilla kuuluu aika kovastikkin. Säädettiin 0.15, ja kävin Himoksella reissun, eli noin 500km. Nyt säädin uudestaan, oli jopa 0.30 ykkösen pakoventtiilillä, 0.20 - 0.25 muilla. Onko tuo normaalia?? Lukitusmutterit olivat kiinni, samoin koneiston mutterit.

 

Koneistot on 1,25 SCAT Pro-Comp 4340.

Nokkana engle fk-47 (paljonkos tällä on nostoja? 10.77? Eli venttiilillä 13.46mm)

Kannet on suoraan koneistuksen jäljiltä, uudet seetit sun muut kikkareet.

Venttiilikopat CSP, mikäli noilla on mitään väliä...

 

Voisiko vääntynyt työntötanko aiheuttaa välyksen muuttumisen? Vai kuluuko nuo osat sisäänajossa noin paljon?

 

Säätämisen jälkeen koneisto hiljeni paljon, mutta edelleen naputus kuuluu. Ja se häiritsee minua... Pitääkö olla vain välittämättä, vai mitä tuon kanssa tekisi?

Posted

Juu, eikun sillä meinasin, että jos on terästönärit niin se 0,15 on aivan liikaa välystä, alumiinisille kai ok.

Guest jarsat
Posted

itse laittanut alumiiniset 0,10 ja teräs nollille. Vielä ainakin pelannut molemmat.

 

tapojahan ja mielipiteitä niin monta kuin säätäjiäkin :)

Posted

Välyksen ei pitäisi muuttua. Jos kasvaa, niin jotain kuluu? Häipyykö nokasta tai nostajasta materiaalia kovaa vauhtia ...?

Posted

Venttiilin päät todennäköisesti painuu kasaan. onko kuoppaa ilmestynyt venttiilin päähän?

 

Edit. sulla onkin vissiin muut kun vakiosäätöruuvit,mutta silti mahdollista.

Guest jarsat
Posted

Oliskos mahdollista saada kuvaa niin ei tarvitsisi arvuutella niin paljon.

Posted

Toi Scatin vivustohan on sellainen missä säätöruuvi on tönärin päässä ja venttiilin puolella on aika leveä kosketuspinta. Tuskin tekee kuoppaa venttiilin päähän, enempi orkkis keinujen ongelmia, kai?

Posted

Onko sulla vakiotönärit vai vahvemmat alumiiniset? Ja kuinka jäykät jouset? Että voisiko siis olla mahdollista että tönörit olis taipuneet. Vai onko sulla ollut lyhennettävät tönärit ja päät ei oliskaan meneet asennuksessa ihan pohjaan? Ja nyt ovat hiukna hakeneet paikkaansa.

 

Itse tekisin niin, että ajelin ja tarkastaisin venavälykset uudestaan jonkin ajan kuluttua.

Posted

Tee niinkuin Metake neuvoi eli aja vielä ja tarkista välykset myöhemmin uudestaan. Ei nuo nyt niin hurjia lukuja vielä ole.

 

Onko noissa keinuissa päittäisvälyksen säätö prikoilla? Jos välys sivusuunnassa suurempi kuin 0,20 niin alkaa naputusta kuulumaan työntötangon päästä. Välykseksi pitäisi riittää 0,10.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...