NordBling Posted September 9, 2008 Share Posted September 9, 2008 Mittarivirhettä riittää pienistä etufillareista johtuen, about 20 %, voiko tätä korjata räpläämällä mittarin sisältä jotenkin? Quote Link to comment
-tipi- Posted September 9, 2008 Share Posted September 9, 2008 Voi. Joko kääntämällä viisaria tai lisäämällä/vähentämällä palautusjousen jännitystä. Quote Link to comment
NordBling Posted September 9, 2008 Author Share Posted September 9, 2008 Okei. Korjaantuuko suhteellisesti vai vaan niin että näytää vaikkapa 80km/h oikein? Quote Link to comment
Guest Sammyee Posted September 21, 2008 Share Posted September 21, 2008 Joo, sama onkelma. 13 tuumaset etufillarit ja mittarivirhettä olis kanssa. Miten tapahtuisi esim toi palautusjousen jännitys? Quote Link to comment
hanski. Posted September 21, 2008 Share Posted September 21, 2008 Miten tapahtuisi esim toi palautusjousen jännitys? viisari irti ja laitat sen eriasennossa takaisin...esim gps tuulilasiin kiinni ja testaamaan nopeutta...ja uudestaan viisari irti ja lisää/vähennetään jännitystä...ja taas uusi testikoe ajo.. Quote Link to comment
Guest Sammyee Posted September 21, 2008 Share Posted September 21, 2008 Seelvä homma, kiitoksia. Pitänee kokeilla, mutta näyttääkö oikeata nopeutta aina, vai esim. pelkästään siinä 80 km/h vauhdissa? Quote Link to comment
Fileas Posted September 22, 2008 Share Posted September 22, 2008 [ot] 67 kupla 135-15 renkailla 85=80 km/h (vakio 155 renkailla 80=80) [/ot] Quote Link to comment
-tipi- Posted September 22, 2008 Share Posted September 22, 2008 Palautusjousen jännitystä saa lisää kun kiertää viisaria kierroksen myötäpäivään. Sitä ei siis tarvitse irroittaa. Quote Link to comment
Guest Sammyee Posted September 22, 2008 Share Posted September 22, 2008 Selvä homma. Eli kääntää kierroksen myötäpäivään viisaria ja kokeilee uudestaan, vaiko? Quote Link to comment
metake Posted September 22, 2008 Share Posted September 22, 2008 Selvä homma. Eli kääntää kierroksen myötäpäivään viisaria ja kokeilee uudestaan, vaiko? Juu, se alkaa nouseen nollasta sen jälkeen noin 150 km/h vauhdissa, mittarista riippuen. Tuo hanskin neuvoma konsti on oikea, eli nosta viisari nollatapin alapuolelle ja laita ylös viisarin osoittama kohta. Jos mittari virhe oli +10 km/h niin siirrät viisaria tuon verran taaksepäin. Ja lopuksi nostat viisarin nollatapin oikealle puolelle. Quote Link to comment
-tipi- Posted September 22, 2008 Share Posted September 22, 2008 Juu, se alkaa nouseen nollasta sen jälkeen noin 150 km/h vauhdissa, mittarista riippuen. Ei pidä paikkaansa. Kokeiltu on. Quote Link to comment
Guest Sammyee Posted September 22, 2008 Share Posted September 22, 2008 Tuo hanskin neuvoma konsti on oikea, eli nosta viisari nollatapin alapuolelle ja laita ylös viisarin osoittama kohta. Jos mittari virhe oli +10 km/h niin siirrät viisaria tuon verran taaksepäin. Ja lopuksi nostat viisarin nollatapin oikealle puolelle. Mutta eikö silloin tule suhteellisesti tuo mittarivirhe kun laittaa pienemmät eturenkaat? Esim. 50 km/h vauhdista huijjaa 5km/h, 80 km/h vauhdissa 10 km/h ja 120km/h jo 15 km/h? Jos siirtää viisaria taaksepäin vaikka tuon 10 km/h niin sillonhan näyttää oikein vaan 80 km/h vauhdissa? Mutta juu, eihän se pieni mittarivirhe tietty maapalloa kaada. Quote Link to comment
metake Posted September 22, 2008 Share Posted September 22, 2008 Mittarivirhe tulee toki suhteellisesti, mutta jousen esijännityksen muutos myös korjaa sitä suhteellisesti. Tuo 10 km/h on vain suuntaa-antava, joudut todennäköisesti sitä hakemaan ja säätämään useampaan kertaan. Tipin väite hämmästyttää ja kummastuttaa, että mittari vielä näyttää jotain jos koko kierroksen neulaa siirtää, mutta jos tipi noin väittää kokeilleensa, niin ei sovi epäillä, itse en ole kokeillut. Kokeilen kunhan nopeusmittarin testi/säätö penkki on valmis. Quote Link to comment
Guest Sammyee Posted September 22, 2008 Share Posted September 22, 2008 Mittarivirhe tulee toki suhteellisesti, mutta jousen esijännityksen muutos myös korjaa sitä suhteellisesti. Tuo 10 km/h on vain suuntaa-antava, joudut todennäköisesti sitä hakemaan ja säätämään useampaan kertaan. Tipin väite hämmästyttää ja kummastuttaa, että mittari vielä näyttää jotain jos koko kierroksen neulaa siirtää, mutta jos tipi noin väittää kokeilleensa, niin ei sovi epäillä, itse en ole kokeillut. Kokeilen kunhan nopeusmittarin testi/säätö penkki on valmis. Juu asia pihvi. Täytynee kokeilla kun saa vehkeet ajokuntoon :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.