Guest Sgegis Posted October 18, 2008 Posted October 18, 2008 Lohkossahan on jo 8mm pinnapultit, niin onnistuukohan toi avarrus noille pytyille ja kampuralle ilman suurempia murheita? Ilmeisesti on joku joskus tehnyt? Ideana olis rakentaa tommonen turbopata. _salovaara Quote
JaniM Posted October 18, 2008 Posted October 18, 2008 Onnistuu. Deckin saaminen oikeaksi, niin muutama vaihtoehto. Riippuu veivin pituudesta ja männän korkeudesta. Quote
Guest Sgegis Posted October 18, 2008 Posted October 18, 2008 Laskeskelin, että 5.6" veiveillä ja 6mm dekillä rutut jäis pikkasen päälle 7. Tosin en oo vielä mäntiä hypistelly. Quote
JaniM Posted October 18, 2008 Posted October 18, 2008 6mm aivan liikaa deckkiä. 1.5 mm nyt ainakin olis hyvä päästä. 1.3 parempi. Ja ruttuhan voi olla turvallisesti 8.5 nurkilla turboissa. Enemmän on tulossa meidänkin ahdinkoneisiin. Quote
Guest Posted October 18, 2008 Posted October 18, 2008 Onnistuuko 90,5mm vielä 10mm pinnoilla? Vai meneekö ohueksi? Olisi sama kompleksi nimittäin mielessä ,mutta mulla on se as 41 lohko 10mm pinnapulteillä. Quote
JaniM Posted October 18, 2008 Posted October 18, 2008 Jäähän siihen vielä tavaraa vaikka kuinka. Quote
Guest Sgegis Posted October 18, 2008 Posted October 18, 2008 6mm aivan liikaa deckkiä. 1.5 mm nyt ainakin olis hyvä päästä. 1.3 parempi.Ja ruttuhan voi olla turvallisesti 8.5 nurkilla turboissa. Enemmän on tulossa meidänkin ahdinkoneisiin. Juurikin näin, tuli hieman oikosulkua :D, mutta ajattelin tehdä matalapuristeisen koneen.. Quote
Racing Posted October 18, 2008 Posted October 18, 2008 5.5 veivi ja 78 akseli+matalat 82 iskulle tarkoitetut männät on hyvä vaihtoehto/toimiva ja kestävä kokonaisuus. Lohko ei ole sen paksumpi onko se sitten 10mm tai 8mm pinnapulteilla siitä pytyn juuresta,8mm pulteilla olevassakin on siellä teräskierteet sisällä jotka on ulkohalkaisijaltaan 12 tai 10mm. En edes silti ajattelisi tehdä turbomoottoria lohkoon jossa ei ole noita teräskierteitä! Volkkarin mahle "takomännät" ei sitten mahdottomasti kestä turbokäyttöä joten kunnon männät tilalle wisecot tms. Quote
Guest Posted October 19, 2008 Posted October 19, 2008 Tämä selvensi paljon. Suuret kiitokset minun kysymykseen vastanneille. Quote
mikan Posted October 19, 2008 Posted October 19, 2008 Pyttyjen alareunoista voi sorvata halkaisijaa pienemmäksi, niin pysyy pinnapultit paremmin kiinni lohkossa. Ilmeisesti tarkoitus käyttää isoja ahtoja ja ajaa kierroksilla, kun on ajatus laittaa seiskalla alkavat puristukset? Itse laitoin 1,8 turboon myös noin matalat, mutta nyt jos tekisin uuden niin yli kasin ehdottomasti. t. Mika Quote
JaniM Posted October 19, 2008 Posted October 19, 2008 Isot pojat kerto että 9.5 ruttua ja ahtoja barin nurkille ja vielä hyvin hallittavissa lämmöt ja nakutukset. Quote
mikan Posted October 19, 2008 Posted October 19, 2008 Isot pojat kerto että 9.5 ruttua ja ahtoja barin nurkille ja vielä hyvin hallittavissa lämmöt ja nakutukset. Tämähän ei ole ollenkaan yksiselitteinen asia. Eli riippuu hyvin paljon siitä millainen nokka on käytössä ja miten kansi virtaa. Painetta voi olla paljon, jos tavara ei liiku. Eli jos kannen hengitys on samaa luokkaa kuin pulloon puhaltaisi. :-) t. Mika Quote
JaniM Posted October 20, 2008 Posted October 20, 2008 No höh, onneksi ite opetellaan tätäkin taidelajia. Mutta eikös tuo ole aika itsestään selvyys et paikat pitää virrata yms. Mutta tähän voikin sitten neuvoja keräillä. Porvwoon tulevien koneiden speksit löytyy meitin sivuilta. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.