MESIKÄMMEN Posted October 20, 2008 Share Posted October 20, 2008 Tuollainen pelleiltään hyväkuntoinen vanhempi sorsapari olisi kunnostettavana ja menisi sen jälkeen vakio 1200 koneeseen. Mitä noille kannattaisi tehdä hiekkapuhalluksen jälkeen. Maalata happopohjalla ja pintaan 2k-musta, pohjustus ja POR 15 vai jotain muuta? Entä J-putket, sellaisenaan vai jokin kuumankestomaali? Quote Link to comment
Hebster52 Posted October 20, 2008 Share Posted October 20, 2008 http://www.roadmachine.fi/excoat.html Tuolta minä oon ostanu Cermakrome nimistä ainetta. En ole vielä ehtiny sitä kokeilla. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 Inerta 50 ohuelti alle ja PUR tai 2K akryyli päälle. kestää hienosti Quote Link to comment
Lasse Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 Entä jos nuo kerran on noin nätisti purettuna niin pistäisi ne sinkittäväksi? Ja sitten vaikka maali päälle Quote Link to comment
Guest Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 Tolla kermakromilla kun vetää, ei kandee sit käyttää talvella ollenkaan. On ilmeisesti niin huokoinen pinta, että suolavesi menee läpi ja ruostuu tosi nopeasti. Arvaa mistä tiedän? Quote Link to comment
Hebster52 Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 Oliko sulla varmasti oikea määrä ruiskutettuna? Jos on liikaa niin saattaa tulla mikrokuplia jotka aiheuttavat "huokoisuutta". Cermakromen on nimenomaan tarkoitus suojata korroosiolta noissa olosuhteissa: http://www.techlinecoatings.com/article ... yFlier.pdf Quote Link to comment
Guest Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 Kyl mä luulen. Tää kama mitä mulle laitettiin, on eri nimistä ja kyllä eri valmistajan, mutta vastaavaa. Ja meillä täällä töissä sitä käytetään paljon. Kaveri joka sitä maalaa, ei tee työkseen muuta kuin maalaa sermetel pinnoitetta, niin kuin meillä kutsutaan. Mut okei, voi olla eri ainetta vaikka jälki on samanlaista, neste on samanväristä, painoista ja työohje samanlainen. Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted October 21, 2008 Author Share Posted October 21, 2008 Tuota 2k-akryylia olisi jo omassa varastossa ja sillä on tullut maalattua muut moottoripellit. Näiden sorsien kohdalla mietitytti lähinnä se, ettei niiden lämmetessä irtoaisi mitään hajuja tai myrkkykaasuja jotka kulkeutuisivat kajuuttaan. Tuo sinkitys voisi olla muuten hyvä, mutta se saattaisi jumiuttaa sorsien läpät ja tuoreen sinkin päällä maali ei oikein hyvin pysy. Quote Link to comment
Guest Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 POR20 pakosarjamaali. Voi pensseloida tai suihkia ruiskulla, molempia tapoja kokeillu ja hyva tuli. Quote Link to comment
Recommended Posts