-tipi- Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 Tuossa kaverin kuplassa on perinteinen ruuvi paskana, ja onhan se muutenkin hankala käyttää. Onko kukaan viritelly muunlaista säätöä ruufattavan tilalle? Mieluummin tosiaan säädettävä, ei on/off-tyylistä ratkaisua tahi kokoajan päällä olevaa. Servomoottori lienee kuitenkin liian hitekkiä. Quote Link to comment
metake Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 Tnhan se muutenkin hankala käyttää. Oho, onneks et kertonut tuota aikaisemmin kun keväällä kunnostelin systeemin omastani. En olis kunnostanut jos olisin tiennyt hankalakäyttöisyyden ;) Hyvin se toimii se alkuperäinen ja hienosäätökin onnistuu paremmin, ja on vieläpä varmatoiminenkin, usko pois vaan. Quote Link to comment
oldis Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 OEM on hyvä silloin kun se toimii :) Quote Link to comment
-tipi- Posted October 31, 2008 Author Share Posted October 31, 2008 Paitsi ettei ikinä muista mihin suuntaan sitä *tun mutteria pitikään ruuvata, ja se jää käteen ennen kuin ehtii kissaa sanoa. Ko. tapauksessakin säätömutikka on paskana, vaijerit on poikki, vaijeriputket tukossa jne. Quote Link to comment
metake Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 Paitsi ettei ikinä muista mihin suuntaan sitä *tun mutteria pitikään ruuvata. Saksalainen insinöörikö suunnittelisi jotain mitä ei osaa käyttää? Kun ruuvia ruuvaa kiinni, lämmitys sulkeutuu. Ja kun ruuvia ruuvaa auki, niin lämiitys aukeaa. Yksinkertaista mutta niin selkeää. Itselleni uusin ruuvin, vaijerit ja sorsat. Rassasin kanavat puhtaaksi ja rasvasin ne, sekä asensin moottorinpäähän ne sinne kuuluvat kumisuojat. Toimii höyhenenkevyesti ja tarkasti ja näin syksyn kylmillä ilmoilla on ollut mukava nautti saksalaisen insinööritaidon kultajyvistä, joka tuottaa sopivasti lämmintä ilmaa kabiiniin ;) Quote Link to comment
Bubble-70 Posted November 3, 2008 Share Posted November 3, 2008 Kun ruuvia ruuvaa kiinni, lämmitys sulkeutuu. Ja kun ruuvia ruuvaa auki, niin lämiitys aukeaa. Yksinkertaista mutta niin selkeää. Nyt ei maanatai-aamu-aivot toimi ei sitte millää, mikä ruuvi? Jotain mitä ei vuoden -70 mallissa ole? Itellä menossa lämmönvaihdin remppaa, kaikki info mitä kannattaa tehdä tervetullutta!!? Quote Link to comment
metake Posted November 3, 2008 Share Posted November 3, 2008 Nyt ei maanatai-aamu-aivot toimi ei sitte millää, mikä ruuvi? Jotain mitä ei vuoden -70 mallissa ole? Ei ole ei, ei ole ollut vuoden -63 jälkeen ;) Quote Link to comment
Marko Posted November 3, 2008 Share Posted November 3, 2008 Ei ole ei, ei ole ollut vuoden -63 jälkeen ;) Ai, Kyllä mulla ainakin oli vielä -64 kuplassa ja vuosimalli oli oikeasti 64. Quote Link to comment
metake Posted November 3, 2008 Share Posted November 3, 2008 Ei ole ei, ei ole ollut vuoden -63 jälkeen ;) Ai, Kyllä mulla ainakin oli vielä -64 kuplassa ja vuosimalli oli oikeasti 64. No niin tietysti, -64:n ohjekirja josta katsoin olikin elokuulta -64, eli lienee siis -65:ssa ensikertaa vivut? Quote Link to comment
vesav Posted November 3, 2008 Share Posted November 3, 2008 mulla on 64 ja 65 kupla joista 64ssa on toi ruuvi ja 65ssa on vivut... Quote Link to comment
Guest Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 Lainataanpas vähän tätä aihetta. Laitoin omaan 64:seen lämmönvaihtimet paikoilleen ja probleema on seuraavanlainen: Vaijerit on paikoillaan, mutta ei ilmeisesti kiinni siinä ruuvissa. Ruuvia kun pyörittää ei tapahdu mitään vaan ainoastaan nousee pois mukana se kierretanko hässäkkä. Jotain siitä puuttuu ja miten ne vaijerit tulee kiinni sinne ruuvisysteemiin. Joksus vuosia sitten purin epähuomiossa sen systeemin pois ja en millään muista mitä kaikkia osia siinä oli. Olisko kellään kuvia/tai hyviä ohjeita miten tuon saa pelaamaan? Aleksi V Quote Link to comment
-tipi- Posted May 4, 2010 Author Share Posted May 4, 2010 Vaijeri on yks vaijeri, joka on U-mutkalla siitä ruuvin kohdalta, päät siis menevät eri sorsillen. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.