Jump to content

Lämmönsäätö '63 Kuplassa


Recommended Posts

Tuossa kaverin kuplassa on perinteinen ruuvi paskana, ja onhan se muutenkin hankala käyttää. Onko kukaan viritelly muunlaista säätöä ruufattavan tilalle? Mieluummin tosiaan säädettävä, ei on/off-tyylistä ratkaisua tahi kokoajan päällä olevaa. Servomoottori lienee kuitenkin liian hitekkiä.

Link to comment
Tnhan se muutenkin hankala käyttää.

 

Oho, onneks et kertonut tuota aikaisemmin kun keväällä kunnostelin systeemin omastani. En olis kunnostanut jos olisin tiennyt hankalakäyttöisyyden ;)

 

Hyvin se toimii se alkuperäinen ja hienosäätökin onnistuu paremmin, ja on vieläpä varmatoiminenkin, usko pois vaan.

Link to comment

Paitsi ettei ikinä muista mihin suuntaan sitä *tun mutteria pitikään ruuvata, ja se jää käteen ennen kuin ehtii kissaa sanoa. Ko. tapauksessakin säätömutikka on paskana, vaijerit on poikki, vaijeriputket tukossa jne.

Link to comment
Paitsi ettei ikinä muista mihin suuntaan sitä *tun mutteria pitikään ruuvata.

 

Saksalainen insinöörikö suunnittelisi jotain mitä ei osaa käyttää?

 

Kun ruuvia ruuvaa kiinni, lämmitys sulkeutuu. Ja kun ruuvia ruuvaa auki, niin lämiitys aukeaa. Yksinkertaista mutta niin selkeää.

 

 

Itselleni uusin ruuvin, vaijerit ja sorsat. Rassasin kanavat puhtaaksi ja rasvasin ne, sekä asensin moottorinpäähän ne sinne kuuluvat kumisuojat. Toimii höyhenenkevyesti ja tarkasti ja näin syksyn kylmillä ilmoilla on ollut mukava nautti saksalaisen insinööritaidon kultajyvistä, joka tuottaa sopivasti lämmintä ilmaa kabiiniin ;)

Link to comment

Kun ruuvia ruuvaa kiinni, lämmitys sulkeutuu. Ja kun ruuvia ruuvaa auki, niin lämiitys aukeaa. Yksinkertaista mutta niin selkeää.

 

 

Nyt ei maanatai-aamu-aivot toimi ei sitte millää, mikä ruuvi? Jotain mitä ei vuoden -70 mallissa ole?

 

Itellä menossa lämmönvaihdin remppaa, kaikki info mitä kannattaa tehdä tervetullutta!!?

Link to comment

 

Ei ole ei, ei ole ollut vuoden -63 jälkeen ;)

 

Ai, Kyllä mulla ainakin oli vielä -64 kuplassa ja vuosimalli oli oikeasti 64.

 

No niin tietysti, -64:n ohjekirja josta katsoin olikin elokuulta -64, eli lienee siis -65:ssa ensikertaa vivut?

Link to comment
  • 1 year later...

Lainataanpas vähän tätä aihetta.

Laitoin omaan 64:seen lämmönvaihtimet paikoilleen ja probleema on seuraavanlainen:

 

Vaijerit on paikoillaan, mutta ei ilmeisesti kiinni siinä ruuvissa. Ruuvia kun pyörittää ei tapahdu mitään vaan ainoastaan nousee pois mukana se kierretanko hässäkkä. Jotain siitä puuttuu ja miten ne vaijerit tulee kiinni sinne ruuvisysteemiin. Joksus vuosia sitten purin epähuomiossa sen systeemin pois ja en millään muista mitä kaikkia osia siinä oli.

 

Olisko kellään kuvia/tai hyviä ohjeita miten tuon saa pelaamaan?

 

 

Aleksi V

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...