Jump to content

lähtökohta


Guest vw72

Recommended Posts

ajattelin laittaa muutamia kuvia tosta mun projektista joten tässä eka,pitää yrittää lisäillä lisää myöhemmin. ei takuuta onnistuuko tämäkään..[/img]

kuvat on otettu kamera kännykällä joten laatu on mitä on. projekti sentään etenee kohtuullisesti.. toi joen rannassa otettu kuva on ostopäivänä napattu eli siitä lähdettiin.

post-1-13888360604557_thumb.jpg

post-1-13888360604817_thumb.jpg

post-1-13888360604999_thumb.jpg

Link to comment
Ihan selvyyden vuoksi, laita kaikki samaa autoa koskevat postaukset/kuvat/ym. saman topikin alle. Pysyy joku tolkku hommassa.

sori tämä on nyt vaan mulla melkosta säätöä ku ekaa kertaa kuvia laittelen,mutta tulevaisuudessa laitan lisä kuvat ja muut tiedot tämän topicin alle.

Link to comment
Onko rekkari eu kilpi MSG jotain ?

jep on msg alkuinen. kauhavalta syksyllä ostin.

 

Juu,tiedän auton vaiheista ennen kauhavalle menoa,koppa ei ruusu ole tarkemmin tutkittuna oli jo silloin kohtuu pehmeä. Oli tutulla joskus ajossa ja autosta katkesi vakiomoottorista joskus kampiakseli normaali maantieajossa yhtäkkiä yms...Tässä oli joskus "hienot" lokasuojat jonkun itse kyhäämät upotetuilla valoilla joista tuo etuhelmapellin jatko yms muistona D:

Link to comment
Onko rekkari eu kilpi MSG jotain ?

jep on msg alkuinen. kauhavalta syksyllä ostin.

 

Juu,tiedän auton vaiheista ennen kauhavalle menoa,koppa ei ruusu ole tarkemmin tutkittuna oli jo silloin kohtuu pehmeä. Oli tutulla joskus ajossa ja autosta katkesi vakiomoottorista joskus kampiakseli normaali maantieajossa yhtäkkiä yms...Tässä oli joskus "hienot" lokasuojat jonkun itse kyhäämät upotetuilla valoilla joista tuo etuhelmapellin jatko yms muistona D:

juu kyllä tossa korissa oli aika paljon ruostehommia mut nyt alkaa oleen kohtuullisessa kunnossa. täytyy pyrkiä itse laittaan ajoneuvoa hiukan parempiin kuosiin..

Link to comment

kenen tekemät kannet ja millä venoilla? Itellä yhet kannet jossain aika tarkkaan samanlaiset nuo kanavan alut. Mun kannet tuli raumalta mutta ois kiva tietää ketä noita en tehny (jos ees saman tyypin käsialaa) Kanavat olit siistit, mutta ne paterot oli ajettu pois siitä kanavan alusta.

Link to comment
kenen tekemät kannet ja millä venoilla? Itellä yhet kannet jossain aika tarkkaan samanlaiset nuo kanavan alut. Mun kannet tuli raumalta mutta ois kiva tietää ketä noita en tehny (jos ees saman tyypin käsialaa) Kanavat olit siistit, mutta ne paterot oli ajettu pois siitä kanavan alusta.

kansissa on venttiilit kokoa imu 37mm ja pako 33mm. nää kannet sain yhestä fiiatista kilpailuista pari vuotta sitten. silloin kanavat oli lähinnä isonnettu suusta ja ne patit oli poistettu mutta loppu kanava oli täysin keskeneräinen,niin ja tietysti ohjarit oli katkottu kuinkas muutenkaan...

no itse sitten työstin kanavan loppuun ja kohdistin reiät imusarjaan ja tein kaikki reiät samankaltaisiksi.(aluksi kanavan alut oli väliltä 33-35 reiästä riippuen nyt kaikki 35mm). ja lopuksi silottelin kaikki ylimääräiset röpelöt pois,mutta kyllä mokomissa oli hommaa.unohdin mainita että laitoin myös uudet ohjurit. onneks näissä kuitenkin on jonkun verran vielä materiaalia siinä patin kohdalla ja ovat kestäneet hyvin,nyt laitan ne siviili koneeseen uusilla venttiileillä..

Link to comment

nyt projekti ompi taas edennyt hiukkasen, elikkäs sain tänään asenneltua kaikki moottorin pellit sekä imusarjat paikoilleen. imusarjojen asentelussa oli kyllä jonkin verran hommaa koska puhallinkoppaa piti hiukan muotoilla perinteisillä konsteilla elikkä vasaralla.. ohessa pari kuvaa moottorista pelteineen ja imusarjoineen, enään puuttuu kaasarit ja pakosarjan loppuosa sekä änkkäri niin kone on valmis säädettäväksi.

post-1-13888360607584_thumb.jpg

post-1-13888360607812_thumb.jpg

Link to comment
Kanavat olit siistit, mutta ne paterot oli ajettu pois siitä kanavan alusta.

 

Ja kaasut vuosi venakoneistoon ja jokkistyyliin tietysti paikattu kemiallisella metallilla tai sikalla ? (tullut useita vastaan)

 

ei näytä paikatuilta. Noita pateroitahan ei suosittaisi poistettavan? Itellä kannet on 42mm imusilla ja 32mm pakosilla. Pakonen näytää kanavalta päällisinpuolin vakiolta mutta miksi näin? Vakio kanava ja vakio vena? Sitä en ymmärrä...

 

Ja sitte tähä rojektiin. Tuleeko kadroneilla vai perus brosoleilla?

Link to comment

tämä kone tulee ihan brosoleilla ja noilla kohtuu pitkillä jokkis imusarjoilla.. kaasarit tilasin keiteleen koneesta jo vuosi pari sitten ja nyt ne ois tosiaan löytämäs paikkansa tohon siviili projektiin..

Link to comment
No on han ne kadronitkin brosolit :) Mulla tuollaset imusarjat yhessä koneessa paikallaankin ja kaasareina kadronit.

juu pitää kokeilla miten toimii siviili moottorissa nuo pitkät imusarjat mut kaippa nuo pitäs toimia..

Link to comment

no nyt ompi projekti taas hieman edistynyt sain nimittäin kiinniteltyä kaikki lokarit paikoilleen. tämän jälkeen irroitin kaikki pisteosat kuten merkit ja tuuletusritilät ja aloitin maalipinnan hiomisen uutta maalikerrosta varten. hiomisen jälkeen pitää vielä katsella että kaikki pellit ovat suorat ja kittailla joitain kohtia ennen maalausta. kirjoittelen lisää ja laitan varmaankin kuvia jahka homma etenee lisää..

Link to comment

nonniin nyt taas on projekti edennyt hiukkasen elikkä hionta on piakkoin valmis,siinä olikin hommaa kun käsin hioin. hionnan jälkeen pitänee aloittaa parin lommon oikominen ja muutaman paikan pakkeloiminen ja taas hioa. jonka jälkeen pääsee toivottavasti vetämään pohjamaalin. sitten vielä pitäis päättää korin tuleva väri, vaihtoehtoja siinäkin on muutama ja iskee se kuuluisa valinnan vaikeus..

Link to comment

nyt olen saanut hiottua korin pääsääntöisesti kokonaan ja seuraavaks ois eessä pakkeli talkoot.. pitäis jossain vaiheessa tässä lähiaikoina viedä toi pannukin penkitykseen ja säätöön ni ois sekin siltä osin enään kiinnittämistä vailla et sais alkaa maalauksen jälkeen kasaileen kuppelia takas kesäisille maanteille. pistän tähän oheen taas pari projekti kuvaa..

post-1-13888360671718_thumb.jpg

post-1-13888360672343_thumb.jpg

Link to comment
  • 1 month later...

no nyt sain itteäni niskasta kiinni sen verran et sain moottorin koekäynnistys kuntoon. elikkä putsailin kaasarit päältä sekä kaikki suuttimet ja kohokammiot ja ruuvailin kiinni imusarjoihin,vielä pitäis siihen jonkinmoinen kaasuvivusto suunnitella. lisäksi sain myös pakoputkiston valmiiksi ja enään puuttuu änkkäri mikä kyllä jo hyllyssä lojuu senkun laittaa kiinni. no eihän siitä pakoputkistosta kyllä tietenkään hieno tullut mutta eiköhän sekin virkansa hoitane. piakkoin siis on koekäynnistys edessä ja mosan säätö.. tämmöistä tällä kertaa kirjoittelen taas lisää juttua ku hommat edistyvät.

Link to comment

Mulla toimi Kadron/Brosolit paljon paremmin alhaalta ja keskikierroksilla, kun vaihdoin nuo imusarjat alkuperaisiin "Kadron" alumiinisarjoihin. Orggigset on pienemmat, virtausnopeus suurempi, mutta tietysti ylakierroksilla sitten voi kisakaytossa ahistaa. Kadulle oli pienemmat paremmat. Ero oli huomattava 1600 koneessa, W110 nokalla ja vakioperustaisilla kansilla, vakio 1600 venoilla

Link to comment
  • 2 months later...
Guest vw72

noniin nyt taas kevään tullen tuli uutta intoa tuohon projektiini,välillä jo alkoi into hieman hiipua. tosiaan jokin aika sitten näytti jo siltä että tokkopa tuo täksi kesäksi valmistuu mutta nyt homma alkaa olla jo hyvällä mallilla. eipä ole vähään aikaan myöskään palstalle tullu kirjoiteltua mutta nyt tosiaan projekti on siinä vaiheessa että suurimmat pakkelointi ynnä muut pohjatyöt on saatu tehtyä elikkäs kori alkaa olla kohta vailla maalia.. toissapäivänä inspiraatio iski sen verran voimallisesti että tuli heitettyä pata kuppelin persuuksiin kiinni, missä kyllä oli aika paljon hommaa johtuen nurkkakaasareista ja konehuoneen lievästä ahtaudesta mutta onpa se nyt siellä.. eilen kytkeskelin kaikki johdot ja vaijerit ja pääsin kokeilemaan mosaa käyntiin. käynnistys yritykset olivat lupaavia kone hörähti aina käymään kun kaatoi kurkkuihin bensaa mutta jostain syystä bensapumppu ei nosta bensaa. siinä tosiaan pääsi akku hupenemaan ja laitoin sen yöksi latuulle ja tänään ois tarkoitus laittaa mosa käyntiin uudella innolla kunhan ensin vaihan bensapumpun uuteen.. kirjoittelen lisää juttua kuhan saan mosan käymään ja laittelen varmaan kuviakin ja ehkä videopätkän jos onnistun..

Link to comment
Guest vw72
Mulla toimi Kadron/Brosolit paljon paremmin alhaalta ja keskikierroksilla, kun vaihdoin nuo imusarjat alkuperaisiin "Kadron" alumiinisarjoihin. Orggigset on pienemmat, virtausnopeus suurempi, mutta tietysti ylakierroksilla sitten voi kisakaytossa ahistaa. Kadulle oli pienemmat paremmat. Ero oli huomattava 1600 koneessa, W110 nokalla ja vakioperustaisilla kansilla, vakio 1600 venoilla

juu täytyy tosiaan kokeilla noilla aluksi ja jos kovin hankaliksi osoittautuvat täytyy kokeilla toisenlaisia imusarjoja..

Link to comment
Guest vw72

no niin nyt olen kuplaa jo jonkin aikaa käytellyt ja huomasin että se ei käypi kunnolla matalilla kierroksilla eikä polta kaikilla pytyillä, epäilen että vika on joko virranjakajan kannessa tai vanhoissa tulpan johoissa. kävin tänä aamuna hakemassa kaikki uudet sytkä osat varaosa liikkeestä ja nyt pitäis mennä kokeilemaan auttavatko ne..jos ne eivät auta seuraavaksi vaihtolistalla on puola..mutta nyt testaamaan uudella innolla...

Link to comment
Guest vw72

nyt sain koneen käymään kaikilla ja puhtaasti pelkkä tulpan johtojen vaihto ei auttanut joten putsasin kaasuttimetkin toiseen kertaan ja johan rupes kehräämään..nyt vaan pitänee hommata jostain tehokkaampi änkkäri ku ei tollainen 30 euron halpis tuuninki paljon tunnu vaikuttavan..

Link to comment
  • 1 month later...
Guest vw72

taasen on kupla rojekti sen verran edistynyt jotta kori on pohja maalattu ja hiottu,huomen aamulla ois tarkoitus vetää maali niskaan. pitää laitella lisää kuvia jahka saan sen maalailtua,katsastuskin pitäis vielä tässä kuussa keritä hoitamaan eli kiirettä pukkaa mutta eiköhän se siitä..

Link to comment
  • 2 weeks later...

nyt on kupla saatu maalailtua ja sisustaa on verhoiltu uudelleen sekä kaikenlaista osaa on jo kiinnitelty takaisin koriin. esim kaikki valot on kiinni ja kunnossa. väriksihän siis tuli aiemmista suunnitelmista poiketen ihan tavallinen kirkkaan punainen. kuvia en saa valitettavasti lisäiltyä ku hiukan häikkää laitteissa mutta enköhän niitäkin tänne taas jossain vaiheessa saa lisäiltyä... ens viikolla ois loppu viikosta sitten katsastus edessä ja viikonloppuna pääsis kruisailemaan mikäli kaikki onnistuu, vielä pitää muutamia pisteosia kiinnitellä mutta eiköhän se siitä.. huomenna ois edessä pakoputkiston asennus muutoksien jälkeen niin pääsee kuulemaan muuttuiko äänet edellis kerrasta,mut sen näkee sitten.. jos muuttui niin toivottavasti hiljaisempaan suuntaan..

Link to comment
  • 2 weeks later...

no niin eilen tuli käväistyä kuplalla katsastuksessa ja kuten arvata saattaa niin ainahan sitä joku alkaa vastustaa. tällä kertaa vastus löytyi hajonneesta kampiakselin stefasta joka alkoi juuri katsastus aseman pihassa vuotamaan ja pahasti öljyä oikein valui moottorin käydessä ulos.. no koska katsastus asemalle oli noin 35 km matka suuntaansa niin päätin että samallahan saan jonkinlaisen vikalistan jotta tiedän mitä vielä pitää hommailla. no katsastuksessa löydettiin vain kaksi vikaa kyseinen öljyvuoto ja etujarrut ottivat toispuoleisesti. no moottori pitää napata pois vielä ja etujarrut säätää et ei kuitenkaan ihan mahdottomia hommia sentään. pitänee tänään taikka huomenna tosiaan napata tuo moottori pois, riippuu kyllä ihan siitä miten innostuu. pyrkimys kuitenkin ois ens viikolla käydä hakemassa leima papereihin njotta pääsee edes hiukan tänä kesänä kruisailemaan. niin ja moottori osoittautui ihan hienosti toimivaksi paketiksi vaikka koneessa aika kireä nokka onkin ainut miinuspuoli joka johtuu nokasta on se että nelosella alle 80 nopeudessa tahtoo hiukan nykyttää mutta jo 90 nopeudessa käy tasaisesti ja ne äänet on kyllä vähintäänkin hienot kiihdyttäessä.. ja vaikka kaasu olikin rajoitettu siten että ei mene kuin puoliväliin jotta katsastuksessa ei tule ongelmia niin kyllä se vaan tosiaan kiihty eri malliin ku ennen saa nyt sitten nähdä millainen on kun saa kaasun aukeamaan kokonaan.. mutta ei tällä kertaa muuta, yritän laittaa kuvia kunhan saan kameran kuntoon..

Link to comment

nyt on taas sen verran saatu hommia edistymään että kampiakselin stefa on jo vaihdettu ja kone asennettu takaisin perään sekä käytelty ja havaittu ettei eljyvuotoja enään esiinny. nyt ois tämänpäivän hommana laitella kaikki pikkujutskat ym kuntoon ja säädellä etujarrut ja sit huomenna katsastuskonttorille toistamiseen..eiköhän se leima sieltä nyt tule.. no sen näkee huomenna..

Link to comment

nyt saatiin kuplaan leima ja kaikki tuntuu pelaavan hyvin paitsi kytkin hiukan meinaa luistaa. illalla pitää mennä kruisailemaan, kuvia tulee valmiista autosta piakkoin...

Link to comment

yrittelin laittaa autosta ottamiani kuvia tänne mutta kuvat ovat ilmeisesti liian isoja sopiakseen palstalle joten niitä täytynee pienentää jollain kuvanmuokkaus ohjelmalla kunhan opin sellaista käyttämään.. no joka tapauksessa autosta on kuvia minunauto.com sivustolla jos kiinnostaa käydä katsomassa.. sieltä valikkoon-autot-volkswagen ja ensimmäisellä sivulla tällä hetkellä neljäntenä oleva kirkkaan punainen kupla on minun. yritän laitella kuvia tänne heti kun saan pienennyksen onnistumaan..

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...