Jump to content

Automaaleista


Recommended Posts

Maalasin viimeeksi automaaleilla (keinohartsi) 20 vuotta sitten.

Tarkoitus olisi maalata itse tuo kupla, ja kysyisin minkälaisia ovat nykypäivän maalit?

 

Matta-mustaksi olisi tarkoitus ruiskuttaa.

 

Onko nykyään ns. valumisenesto-ainetta?, joskus olen huhuja moisesta kuullut.

 

Kuinkas nopeasti värit kuivuvat? Ja missä lämpötilassa tulisi toimia?

 

Kyseleepi seppo

Link to comment
*clip*Onko nykyään ns. valumisenesto-ainetta?, joskus olen huhuja moisesta kuullut.*clip*

 

Kuunaan päivänä en ole moisista kuullutkaan!

 

Vastakysymyksenä voisin heittää: onko olemassa sellaista poraa jolla ei saa reikää... (ihan vitsinä vaan)

 

Kyllä maalit pysyy valumattomina ihan itsestään, siitä maalin määrästä huolehditaan oikealla viskositeetilla, paineella ja ruiskun oikealla liikuttamisella. Sama kuin maalaisit telalla, kyllä se alas tulee jos oikein lutraa. ;)

 

Kannattaa mennä automaalikauppaan kyselemään oikeista tuotteista sinun tarkoitukseesi. Kertovat kyllä mitä tarvitset kun kerrot heille olosuhteet jossa maalaat ja mitä maalaat.

Link to comment

Mitä lämpöisempi talli on maalatessa, niin sitä parempi. Kesällä on lämpimämpää, mutta kärpäset kiusaa...

 

Itse olen lämmittänyt maalipurkit aina pannun päällä tai kuumassa vesikylvyssä ja maalaustulos on parempi köyhän viileämmässäkin tallissa.

 

Hiontaväriä ei sitten kannata säästellä. Loistavaa värkkiä, näyttää värisokealle nelisilmällekkin pohjatyövirheet.

Link to comment
Guest Hotvws1

matta mustaa saat akryylinä tai massavärinä ja mattalakalla automaali liikkeestä. lämpötila kun on 20 asteen tienoilla maalaus onnistuu ja puolentunnin päästä maalauksesta pölykuiva. mitä lämpösempi ja mitä enemmän saat ilmanvaihtoa niin nopeammin se kuivuu ja onhan noita nopeita ohenteita/kovettajiakin olemas mutta ylimaalaukses tallis ei kannata käyttää nopeita aineita koska ongelmana on että maalisumu ei lähdekkään mihinkään vaan jää leijumaan ilmaan ja laskeutuu maalipinnalle sen jo kuivuttua. pinnasta tulee himmeä/karhea. mutta jos maalaat talvi aikaan niin viimesen maalikerroksen jälkeen pieni haihdutus ja ovet hetkeksi auki pihalle että sumu häipyy pois ja ovet sen jälkeen kiinni ja pintakin tasaantuu mukavasti. MUTTA TILAN PITÄÄ OLLA PUHDAS ETTÄ TON OVIEN AUKAISUN VOI TEHDÄ VOI TEHDÄ! ja sit eikun lämpöä talliin. 20 asteen lämmössä seuraavana paivänä voi jo kasailla varovaisesti mutta pihalle ei kannata viedä jos taivaalta sataa jotain on muuten lumihiutaleen/vesipiskon jälkiä auto täynnä. ps.vedä pohjamaali koko autoon ja hio varovasti ettei menisi puhki niin saat parhaan lopputuloksen ja karhun tassu on hyvä hiontaa hankalissa paikoissa esim. sisätiloissa

Link to comment

todella peittävä ja nopeasti kuivuva hs hiomaväri 4:1,väri beige.hinta 16,50€/kg.

kovettaja 2k nopea ja normaali 22e.ltr.käy akryylimaaliin ja hiomaväriin ja 2k lakkoihin.

ak-ohenne,käy metalliväriin(ei sikkens),polyuretaaniteollisuusmaaleihin,2k akryylimaaleihin ja 2k lakkoihin.hinta 10e.ltr

myös pienemmissä erissä.ja 5ltr astioissa.kysy lisää.

040-5153867

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...