Guest Tuoppi Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 paljon oon kahlannu foorumia läpi ja hyviä ohjeita ja tietoja oon löytäny mut yks kysymys heräs. koneeksi on tulossa föönillä varustettu moottori jossa tehot 150hp luokkaa ja väännöt n.250Nm. kush lokin oon ajatellu laittaa kaveriks. stage-1 lupaa 150hp ja oliko 243Nm joten on aika rajoilla mut ainakin yksi hyvä kokemus on löytyny, isommilla tehoilla vielä. kysymys kuuluu. mitä eroa on ajettavuudessa jos laittaa stage-2 asetelman verrattuna ykköseen? tolla nälällä on paha tapa kasvaa joten olisko toi 2. asetelma parempi vaihtoehto? muitakin kompoja saa ehdottaa, 215mm ei ole myöskään pois suljettu mut on vaan saatavuutta aika heikosti. niin ja vaimo ajelee vekottimella myös eli sintterit voi jättää laskuista:) autolla ajetaan pääosin normi kaupunki ja matka-ajoa mut kai koneen puhdistaakin välillä pitää. vartti mailia pitää myös kokeilla mut on sitten satunnaisempaa. Quote Link to comment
ozone Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Mulla on ollut vapari-strokerissa Kush Lok ja Stage1 -yhdistelmä ja hyvin on toiminut sekä pääkaupunkiseudun ruuhkissa että radalla. Tehoista en tiedä, epäilen noin 150hv, mutta vääntö jää kyllä tuosta turbokoneen lukemasta. Jos ja kun konetta vielä viritän, niin laitan Stage2:sen ja samanlaisen levyn. Turbokoneeseen laittaisin ehdottomasti Stage2:en (vähintään). Quote Link to comment
Tomppa Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Sitten kannattaa myös huomata, että "Kennedy" -nimellä myydään myös halpoja kiinakopioita, jotka eivät kuulemma ole mistään kotoisin. Ovat paukkuneet mm. jokkiskäytössä iloisesti, kun kierroksia, vääntöä ja kytkinjalan nopeutta on riittävästi. Aitoja ja kestäviä jenkki-Kennedyjä saa sitten esim Aircooled.fi:stä: http://www.aircooled.fi/shop/index.php?categoryID=177 Quote Link to comment
metake Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 KEP lupaa vääntöä massalevyllä seuraavasti: Stage 1: 238 Nm Stage 2: 294 Nm Stage 3: 334 Nm Stage 4: 404 Nm Sintterilevyllä +25 % Quote Link to comment
Guest TurboToffi Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Itellä ei ollu mitään ongelmaa Stage 1 asetelmalla ja sintterilevyllä 324Nm väännöllä... Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted February 5, 2009 Share Posted February 5, 2009 kiitoksia vastauksista!! yks mikä jäi epäselväks on erot 1:sen ja 2:sen poljinvoimassa? onko mainittavaa eroa? näyttävät kaikki olevan saman hintaisia niin mietin vaan et miks ei kannatais laittaa isompaa suoraa?? -Tuomas- Quote Link to comment
metake Posted February 5, 2009 Share Posted February 5, 2009 yks mikä jäi epäselväks on erot 1:sen ja 2:sen poljinvoimassa? onko mainittavaa eroa? näyttävät kaikki olevan saman hintaisia niin mietin vaan et miks ei kannatais laittaa isompaa suoraa?? Poljinvoima kasvaa suunnilleen smassa suhteessa puristusvoiman kanssa. Suurempi poljinvoima = suurempi kampuran päittäislaakeria rasittava voima. Suurempi ei aina ole parempi ;) Quote Link to comment
Marko Posted February 5, 2009 Share Posted February 5, 2009 Ajoin 3 kesää stage-3 asetelmalla. Onhan se jäykempi mut ei mikään mahdoton. Ei sillä tosin tarkotuksella viitti ryömimällä liikkuvaan ruuhkaliikenteeseen lähteä. Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted February 5, 2009 Share Posted February 5, 2009 eli toi 2:nen vois olla aika jees? kuinka paljon kytkinlevy vaikuttaa tässä kompossa eli onko parempia ehdotuksia sille saralle? Quote Link to comment
Marko Posted February 5, 2009 Share Posted February 5, 2009 Onhan massalevy mukavampi ajaa kun sintteri. Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted February 5, 2009 Share Posted February 5, 2009 minkälainen toi kush-lok sitten on? ei näytä sintteriltä mut onko kumminkin? ja miten se eroo massalevystä? Quote Link to comment
Marko Posted February 5, 2009 Share Posted February 5, 2009 http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=1346 http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=561 Noista jompikumpi, itse ajoin jälkimmäisellä eikä ollut ongelmaa 164hv/233nm. Molempia löytyy hyllystä. info (ät) aircooled.fi Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.