Jump to content

stage-1 vs stage-2 asetelmat?


Guest Tuoppi

Recommended Posts

Posted

paljon oon kahlannu foorumia läpi ja hyviä ohjeita ja tietoja oon löytäny mut yks kysymys heräs.

 

koneeksi on tulossa föönillä varustettu moottori jossa tehot 150hp luokkaa ja väännöt n.250Nm. kush lokin oon ajatellu laittaa kaveriks.

stage-1 lupaa 150hp ja oliko 243Nm joten on aika rajoilla mut ainakin yksi hyvä kokemus on löytyny, isommilla tehoilla vielä.

kysymys kuuluu. mitä eroa on ajettavuudessa jos laittaa stage-2 asetelman verrattuna ykköseen? tolla nälällä on paha tapa kasvaa joten olisko toi 2. asetelma parempi vaihtoehto?

 

muitakin kompoja saa ehdottaa, 215mm ei ole myöskään pois suljettu mut on vaan saatavuutta aika heikosti. niin ja vaimo ajelee vekottimella myös eli sintterit voi jättää laskuista:)

 

autolla ajetaan pääosin normi kaupunki ja matka-ajoa mut kai koneen puhdistaakin välillä pitää. vartti mailia pitää myös kokeilla mut on sitten satunnaisempaa.

Posted

Mulla on ollut vapari-strokerissa Kush Lok ja Stage1 -yhdistelmä ja hyvin on toiminut sekä pääkaupunkiseudun ruuhkissa että radalla. Tehoista en tiedä, epäilen noin 150hv, mutta vääntö jää kyllä tuosta turbokoneen lukemasta.

 

Jos ja kun konetta vielä viritän, niin laitan Stage2:sen ja samanlaisen levyn. Turbokoneeseen laittaisin ehdottomasti Stage2:en (vähintään).

Posted
KEP lupaa vääntöä massalevyllä seuraavasti:

 

Stage 1: 238 Nm

Stage 2: 294 Nm

Stage 3: 334 Nm

Stage 4: 404 Nm

 

Sintterilevyllä +25 %

Guest TurboToffi
Posted

Itellä ei ollu mitään ongelmaa Stage 1 asetelmalla ja sintterilevyllä 324Nm väännöllä...

  • 2 weeks later...
Posted

kiitoksia vastauksista!!

 

yks mikä jäi epäselväks on erot 1:sen ja 2:sen poljinvoimassa? onko mainittavaa eroa? näyttävät kaikki olevan saman hintaisia niin mietin vaan et miks ei kannatais laittaa isompaa suoraa??

 

-Tuomas-

Posted
yks mikä jäi epäselväks on erot 1:sen ja 2:sen poljinvoimassa? onko mainittavaa eroa? näyttävät kaikki olevan saman hintaisia niin mietin vaan et miks ei kannatais laittaa isompaa suoraa??

 

Poljinvoima kasvaa suunnilleen smassa suhteessa puristusvoiman kanssa. Suurempi poljinvoima = suurempi kampuran päittäislaakeria rasittava voima. Suurempi ei aina ole parempi ;)

Posted

Ajoin 3 kesää stage-3 asetelmalla. Onhan se jäykempi mut ei mikään mahdoton. Ei sillä tosin tarkotuksella viitti ryömimällä liikkuvaan ruuhkaliikenteeseen lähteä.

Posted

eli toi 2:nen vois olla aika jees?

 

kuinka paljon kytkinlevy vaikuttaa tässä kompossa eli onko parempia ehdotuksia sille saralle?

Posted

minkälainen toi kush-lok sitten on? ei näytä sintteriltä mut onko kumminkin? ja miten se eroo massalevystä?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...