Jump to content

stage-1 vs stage-2 asetelmat?


Guest Tuoppi

Recommended Posts

paljon oon kahlannu foorumia läpi ja hyviä ohjeita ja tietoja oon löytäny mut yks kysymys heräs.

 

koneeksi on tulossa föönillä varustettu moottori jossa tehot 150hp luokkaa ja väännöt n.250Nm. kush lokin oon ajatellu laittaa kaveriks.

stage-1 lupaa 150hp ja oliko 243Nm joten on aika rajoilla mut ainakin yksi hyvä kokemus on löytyny, isommilla tehoilla vielä.

kysymys kuuluu. mitä eroa on ajettavuudessa jos laittaa stage-2 asetelman verrattuna ykköseen? tolla nälällä on paha tapa kasvaa joten olisko toi 2. asetelma parempi vaihtoehto?

 

muitakin kompoja saa ehdottaa, 215mm ei ole myöskään pois suljettu mut on vaan saatavuutta aika heikosti. niin ja vaimo ajelee vekottimella myös eli sintterit voi jättää laskuista:)

 

autolla ajetaan pääosin normi kaupunki ja matka-ajoa mut kai koneen puhdistaakin välillä pitää. vartti mailia pitää myös kokeilla mut on sitten satunnaisempaa.

Link to comment

Mulla on ollut vapari-strokerissa Kush Lok ja Stage1 -yhdistelmä ja hyvin on toiminut sekä pääkaupunkiseudun ruuhkissa että radalla. Tehoista en tiedä, epäilen noin 150hv, mutta vääntö jää kyllä tuosta turbokoneen lukemasta.

 

Jos ja kun konetta vielä viritän, niin laitan Stage2:sen ja samanlaisen levyn. Turbokoneeseen laittaisin ehdottomasti Stage2:en (vähintään).

Link to comment

Sitten kannattaa myös huomata, että "Kennedy" -nimellä myydään myös halpoja kiinakopioita, jotka eivät kuulemma ole mistään kotoisin. Ovat paukkuneet mm. jokkiskäytössä iloisesti, kun kierroksia, vääntöä ja kytkinjalan nopeutta on riittävästi.

 

Aitoja ja kestäviä jenkki-Kennedyjä saa sitten esim Aircooled.fi:stä:

 

http://www.aircooled.fi/shop/index.php?categoryID=177

Link to comment
  • 2 weeks later...

kiitoksia vastauksista!!

 

yks mikä jäi epäselväks on erot 1:sen ja 2:sen poljinvoimassa? onko mainittavaa eroa? näyttävät kaikki olevan saman hintaisia niin mietin vaan et miks ei kannatais laittaa isompaa suoraa??

 

-Tuomas-

Link to comment
yks mikä jäi epäselväks on erot 1:sen ja 2:sen poljinvoimassa? onko mainittavaa eroa? näyttävät kaikki olevan saman hintaisia niin mietin vaan et miks ei kannatais laittaa isompaa suoraa??

 

Poljinvoima kasvaa suunnilleen smassa suhteessa puristusvoiman kanssa. Suurempi poljinvoima = suurempi kampuran päittäislaakeria rasittava voima. Suurempi ei aina ole parempi ;)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...