Guest Jussinbussi Posted February 22, 2009 Posted February 22, 2009 Onko kukaan käyttänyt volkkarin laatikoissa moista tököttiä. Itsellä kuplassa vaihteisto toimii muuten erittäin hyvin mutta kakkonen kiroaa alaspäin vaihdattaessa. Jostain joskus kuulin että moista voisi kokeilla. Quote
Guest HanttaP Posted February 22, 2009 Posted February 22, 2009 Aina päästään samaan asiaan. Tyhmä Hannu käyttää kuplan vaihteistossa GL-4 öljyä, koska vaihteiston synkronointi on sille suunniteltu. Redlinellä on myös GL-4 vaihteistoöljyjä. Miksi pitäisi kokeilla jotain muuta?Liukkaammalla öljyllä vaihteiston synkronointi toimii entistä huonommin. Quote
ARTO Posted February 22, 2009 Posted February 22, 2009 Kulahtanutta syncroa ei korjata muuten kuin parempaa osaa vaihtamalla. Toki öljyjen välillä on eroja ja toisella öljyllä vajaasti toimiva syncro herääkin eloon. tapauskohtaisia juttuja. onhan noi omat vaihteistot pysyneet toimivina GL5 öljyilläkin. Quote
Guest Jussinbussi Posted February 22, 2009 Posted February 22, 2009 Aina päästään samaan asiaan. Tyhmä Hannu käyttää kuplan vaihteistossa GL-4 öljyä, koska vaihteiston synkronointi on sille suunniteltu. Redlinellä on myös GL-4 vaihteistoöljyjä. Miksi pitäisi kokeilla jotain muuta?Liukkaammalla öljyllä vaihteiston synkronointi toimii entistä huonommin. Nimeni ei ole Hannu, enkä tiedä mitä öljyä edes lootassa tällä hetkellä on. Kuulin vain tapauksen kun kaverin urtsi autosta hajosi laatikko juuri ennen kisaa ja sitten äkkiä joku arpaloota tilalle. 3:n ei mennyt kuin rautakangella kunnes koittivat joko tuota tai jotain muuta vastaavaa moto net kamaa, ongelma hävisi ja kisa ajettiin. En tarkoittanutkaan että laatikko korjaantuisi taikaiskusta. Totta kai se aukaista pitää mutta tähän lähtöön/kiireeseen vois jotain tollasta koittaa. Quote
-AP- Posted February 22, 2009 Posted February 22, 2009 Nimeni ei ole Hannu, Oliskohan Hantta mahtanut tarkoittaa itseään ...? Itsekin pähkäilin juuri tuota asiaa Rallikolmosen kanssa ja päätin etten laita GL-5 -öljyä Volkkarin lootaan, vaikka valmistajan edustaja niin suositteleekin. Kuplan perä ei ole hypoidirakenteinen eikä tarvitse 'peräöljyä'. Valitsin sen sijaan MT-90 öljyn GL-4. Käyttökokemukset asiasta vielä tulevaisuudessa. Quote
metake Posted February 22, 2009 Posted February 22, 2009 Rallipuolella hyvin yleisesti käytetty kikka (esim. VW Golf) vaihteiston nopeampaan toimintaan on laittaa laatikkoon ATF automaatti öljyt. Toimii.. Quote
Tutkija Posted February 22, 2009 Posted February 22, 2009 atf-öljyt laittamalla saa kuplan vaihdelaatikossa synkrot vaihtokuntoon jokkisessakin 2 kisas et en suosittele... kytkennän paraneminen tulee siintä kun öljy on ominaisuuksiltaan sellasta joka ei voitele synkron ja rattaan välissä niin hyvin kun tarvitsisi niin synkro "leikkaa" kiinni vastakartioon ja kytkentä nopeutuu mut kyllä se sit kuluukin... hyviä öljyjä kisakäyttöön on mun mielestä maatalouden yleisöljyt mitkä on painekestoaineita sisältävää mut sisältää myös lisäaineita öljykylpyjarruja varten ainut vaan et ne on vähän liian norjaa tavaraa kesäkäyttöä ajatellen,tulee sit joka rakosesta ulos... Quote
Guest HanttaP Posted February 23, 2009 Posted February 23, 2009 Itsestä tietysti kerroin. Mobil:in edustajalta olen saanut tietää, että GL-5 öljy on liukkaampaa. VW synkronointi on suunniteltu GL-4 öljyllä toimivaksi. Jos vaihteet ei mene ollenkaan päälle on tietysti hyvä huuhdella liat pois, lähtee myös GL-5 öljyllä tai ATF:llä. Jos vaihteisto kiroilee kakkoselle alaspäin vaihtaessa, on synkrossa tietysti vikaa, mutta onko synkrojen urat vaan tukossa, ei helposti selviä. Välikaasua! Quote
Tutkija Posted February 23, 2009 Posted February 23, 2009 eipä ol tullut vastaa kuplan vaihteistoa mis synkron urat ois tukkees... eikä tule ellei ol käytetty bitumia tai liimaa öljyn sijasta,rakenne on sellainen nois urissa ettei ne mitään sinne kerää... Quote
Guest HanttaP Posted February 23, 2009 Posted February 23, 2009 Saunan takaa löytyneitä arpalaatikoita lähinnä tarkoitin. Onkin sen verran pakkasta ulkona, että täytyy lähteä kokeilemaan vaihteiden toimintaa. Quote
Tutkija Posted February 23, 2009 Posted February 23, 2009 sen verta monta niitäkin purkannu et ei ol tukkees vaik millanen öljyn möhnä oliskin... ruostuu ennemmin sisäosat öljyn puutteest kun et olis möhnästä tukkees... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.