Jump to content

Redline 75w90 NS peräöljy.


Guest Jussinbussi

Recommended Posts

Guest Jussinbussi

Onko kukaan käyttänyt volkkarin laatikoissa moista tököttiä.

Itsellä kuplassa vaihteisto toimii muuten erittäin hyvin mutta kakkonen kiroaa alaspäin vaihdattaessa.

 

Jostain joskus kuulin että moista voisi kokeilla.

Link to comment
Guest HanttaP

Aina päästään samaan asiaan. Tyhmä Hannu käyttää kuplan vaihteistossa GL-4 öljyä, koska vaihteiston synkronointi on sille suunniteltu. Redlinellä on myös GL-4 vaihteistoöljyjä. Miksi pitäisi kokeilla jotain muuta?Liukkaammalla öljyllä vaihteiston synkronointi toimii entistä huonommin.

Link to comment
Guest Jussinbussi
Aina päästään samaan asiaan. Tyhmä Hannu käyttää kuplan vaihteistossa GL-4 öljyä, koska vaihteiston synkronointi on sille suunniteltu. Redlinellä on myös GL-4 vaihteistoöljyjä. Miksi pitäisi kokeilla jotain muuta?Liukkaammalla öljyllä vaihteiston synkronointi toimii entistä huonommin.

 

Nimeni ei ole Hannu, enkä tiedä mitä öljyä edes lootassa tällä hetkellä on.

Kuulin vain tapauksen kun kaverin urtsi autosta hajosi laatikko juuri ennen kisaa ja sitten äkkiä joku arpaloota tilalle.

 

3:n ei mennyt kuin rautakangella kunnes koittivat joko tuota tai jotain muuta vastaavaa moto net kamaa, ongelma hävisi ja kisa ajettiin.

 

En tarkoittanutkaan että laatikko korjaantuisi taikaiskusta. Totta kai se aukaista pitää mutta tähän lähtöön/kiireeseen vois jotain tollasta koittaa.

Link to comment
Nimeni ei ole Hannu,

 

Oliskohan Hantta mahtanut tarkoittaa itseään ...?

 

Itsekin pähkäilin juuri tuota asiaa Rallikolmosen kanssa ja päätin etten laita GL-5 -öljyä Volkkarin lootaan, vaikka valmistajan edustaja niin suositteleekin. Kuplan perä ei ole hypoidirakenteinen eikä tarvitse 'peräöljyä'.

 

Valitsin sen sijaan MT-90 öljyn GL-4. Käyttökokemukset asiasta vielä tulevaisuudessa.

Link to comment

atf-öljyt laittamalla saa kuplan vaihdelaatikossa synkrot vaihtokuntoon jokkisessakin 2 kisas et en suosittele... kytkennän paraneminen tulee siintä kun öljy on ominaisuuksiltaan sellasta joka ei voitele synkron ja rattaan välissä niin hyvin kun tarvitsisi niin synkro "leikkaa" kiinni vastakartioon ja kytkentä nopeutuu mut kyllä se sit kuluukin... hyviä öljyjä kisakäyttöön on mun mielestä maatalouden yleisöljyt mitkä on painekestoaineita sisältävää mut sisältää myös lisäaineita öljykylpyjarruja varten ainut vaan et ne on vähän liian norjaa tavaraa kesäkäyttöä ajatellen,tulee sit joka rakosesta ulos...

Link to comment
Guest HanttaP

Itsestä tietysti kerroin. Mobil:in edustajalta olen saanut tietää, että GL-5 öljy on liukkaampaa. VW synkronointi on suunniteltu GL-4 öljyllä toimivaksi. Jos vaihteet ei mene ollenkaan päälle on tietysti hyvä huuhdella liat pois, lähtee myös GL-5 öljyllä tai ATF:llä. Jos vaihteisto kiroilee kakkoselle alaspäin vaihtaessa, on synkrossa tietysti vikaa, mutta onko synkrojen urat vaan tukossa, ei helposti selviä. Välikaasua!

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...