JaniM Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Tuossa taas koneita kasatessa tuli mieleen että voisi tehdä tuollaisen A3 kokoisen lapun missä näkyisi mitä pitää muistaa tehdä, mitata, tsekata, varmistaa, sekä kiristysmomentit ja muut arvot. Tähän voisi jatkoon lisätä kaikki mitä tulee mieleen. Mä teen sitten jossakin vaiheessa muistilapun ja laitan sen sitten jakoon. Tän avulla ei tarttis aina kaivaa kirjasta rasvasin käsin varmistustietoja. Tietenkin ne ketkä kasaa koneita kokoajan, niin muistaa nämä hommat. Mut sit ne ketkä kasaa kerran vuodessa kahdessa, niin ei enään muistakkaan kaikkea välttämättä. Tässä on nyt vaan ihan alkua ja päivittelen tätä listaa aina kun kerkeen. Tai sit jos seriffit haluaa päivittää. Muista! * Kampiakselin loiskeprikka, koverapuoli ulospäin * Kiertokankien merkit/pahkat ylöspäin, sylinterijärjestyksen mukaan * Nokan ja kampiakselin kohdistusmerkit. * Lohkon väliset tiiviste O-renkaat * Nokan ruuvit M8 * Pyöristä nokan terävät reunat * Tsekkaa nostajan ja nokan välinen välys, n. 1 mm * Punnitse veivit 1g tarkkuus tai parempi * Tsekkaa ettei veivit ota kiinni lohkoon ja nokkaan, n. 1mm välys * Veivien ruuvit * Lohkon mutterit M8 M12 * Vauhtipyörän pultti 35 mkg, AV 36mm * Päittäisvälys 0.13-0.15mm * Tarkista nokan ajoitus * Punnitse männät * Muista mäntien suunnat, nuoli vauhtipyörään päin * Mittaa deck 1.3-1.5 mm * Kansipultit M8 M10 * Muista "unohduspellit" sylinterien alle ennen vakiotyylisiä suojaputkia * Suojaputkien saumat ylöspäin * Tsekkaa keinuvipujen geometria Quote Link to comment
Guest Jukitsu Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Tää on hyvä, tulee tarpeeseen :) Quote Link to comment
Guest Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 muista laittaa nokka-akseli moottorin sisapuolelle ennen kasausta Muista laittaa oljyt sisaan ja oljyproppu kiinni... :D Quote Link to comment
Lasse Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Muista laittaa lohkoon tulppa nokka-akselin päähän Quote Link to comment
Guest PeKes Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 * Muista "unohduspellit" sylinterien alle ennen vakiotyylisiä suojaputkia mitä nää o? Quote Link to comment
H Eronen Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 * Muista "unohduspellit" sylinterien alle ennen vakiotyylisiä suojaputkia mitä nää o? Estävät jäähdytysilman pääsyn helpointa reittiä. vaikuttavat suuresti koneen jäähdytykseen. 10cm x 10cm taitetut pellinpalat. tulevat painamalla sylinteriputkien jäähdytysripojen väliin. Quote Link to comment
Guest PeKes Posted July 23, 2009 Share Posted July 23, 2009 Kiitos, olis kyllä jääneet laittamatta. Kunnostettava moottori kun oli ihan paloina eikä siinä läjässä olleet. Onneksi pari löytyi Quote Link to comment
Guest Mikal Posted July 23, 2009 Share Posted July 23, 2009 Onko alkuperäisillä ja SuperTin pelleillä paljonki eroa jäähdytyksen kannalta? Quote Link to comment
-Alex- Posted July 26, 2009 Share Posted July 26, 2009 Tietääkseni on, supertin pellit kuuluvat type3(?) moottoreihin. Taasen originaali pelti toimii paremmin kuplan koneessa, mikäli KAIKKI pellit ovat paikoillaan, siis ne alapuolisetkin pellit ja sylinteripeltien jatkeeksi tulevat pienet "lärpäkkeet". aircooled.netin mukaan supertin pellit toimivat upright koneessa kelvollisesti jos kone on kirpussa, bajassa tms. Nokka-akseleiden pultit eivät ole M8, vaan yleensä 5/16 UNF. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.