Guest Tuoppi Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 elikkäs uutta turbo imusarjaa pitäs tehdä. tietoa puuttuu :) jossain netin syövereissä oon nähnyt turbo käytössäkin olleita sarjoja jossa ilma ohjataan eräänlaiseen kammioon ja sieltä imutorvien kautta kansille meneviin putkiin. imusarja on siis T-mallinen. onko kellään tietoa mitä tuommoisen kammion sisällä on? jos joku siis edes ymmärtää mitä tarkoitan. tilan ahtauden vuoksi tämmöisen haluaisin tehdä mut tuota normi T-mallia en suostu laittamaan, on virtaukset sen verran kauheet. selitellään lisää epäselviä jos ei auennu...nyt löyty kuvakin Quote Link to comment
Roope Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 meinaat vissiin plenumia http://forums.hybridz.org/showthread.php?t=127863 tuolla joitan kuvia ja halkileikkauksia tosin suorista koneista mutta voi soveltaa muihinkin. Eli siellä pitää olla joku joka ohjaa sitä virtausta tasaisesti joka sylinterille. Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 no perskules vastaus tuli äkkiä, kiitoksia. nyt pääsee tutkimaan lisää. nyt vaan kun löytää yksinkertaisen ratkaisun aiheesta. Quote Link to comment
jukkis Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 En oo varma onko tästä apua. Tuossa topicissa jotain kuvia aiheesta. http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 49&start=0 Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 tota ideaa vois ehkä soveltaa...laittais päätyihin torvet joista putket kasille ja sit syöttäis ilman kyljestä sisään. näin se varmaan tos kuvankin imusarjassa on tehty. ei tarvi enää kun mitottaa...jepjep :) Quote Link to comment
mikan Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Pytyistä omat putket keskellä ja siihen nätti kolletori pystyy jonka päälle kaasuläppä. Joskus nähnyt rivimoottoreissa imupuolella "käärmeenpesän" jonka perässä kaasuläppä. Luulis että virtaukset menis suht tasaisesti. t. Mika Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 nyt on vaan ideana se et pitäis olla pienipienipieni. tällä hetkellä rosteri imusarja paikallaan ja hyvin pelittää mut nyt uusien moottori suunnitelmien takia meinaa tila loppua joten pienentää pitäis. nyt kansilta tulee putket koneen keskelle josta kääntö ylöspäin ja päässä 9000T saabin läppä. Quote Link to comment
JaniM Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Tein kolkkiin tollasen matalan plenumin. Sisällä suppilot ja läpän voi laittaa päähän vaikka tai sit päälle. http://www.porvwoo.fi/documents/PICT0249.jpg Kilpuriin tulossa samaan tyyliin. Yks olis tehdä puhallinkopan taakse pystyyn, jos tilaa. Quote Link to comment
Roope Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Jotenki näyttäs siltä että toi liitteen kuvan plenumi ei varmaan kauheen täydellisesti toimi ahtojen kanssa etttä tulis just sitä että ekoihin tulee enemmän painetta kuin kauempana oleviin. Quote Link to comment
JaniM Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Hmm, eikös paine ole joka putkessa sama kuitenkin? Eikös näissä tavallisissakin autoissa ole aika monesti toisessa päässä läppä? Ite en näistä tiedä ku tämäkin on ensimmäinen kokeilu ahtamisessa. Onkos sit käytännön kokemusta jollain? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Kyllähän tuossa varmaan hetkellisiä paine-eroja tulee, kuten tossa Roopen laittamassa linkissä olevista Audin imusarjan virtaus/paine testauksista selviää. Mut luulen ettei tällä palstalla haeta niitä viimestä kahta hevosvoimaa, tai niiden osia, joten noi pelaa aivan hienosti mitä täällä kuvien mukaan viritellään :D Jos budjetit ois jotain muuta ni sitte vaan virtaus/paine testaukseen... Quote Link to comment
JaniM Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 No joo, nyt kun ehti tuota Roopen linkkiä kattoo tarkemmin, niin ei ihan optimi imari ole tulossa, mutta tuohon rahaan varmaan toimiva. Toivon mukaan. Kokeilevaa PA-reisinkiä.. Tuota pystyis helposti parantamaan ku laittais pellinsuirun jakamaan ilman ylös ja alas. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.