Tuomo Lehmikangas Posted April 8, 2009 Share Posted April 8, 2009 Hakua yritin, mutta ei sattunut silmään ja En voi aloittaa uutta hakua näin pian... Eli myöhäsen ovaalin vääntösauvat, miten näistä tietää kumpi on oikea ja kumpi vasen? Ulkopäässä on pienet VW-logot, toisessa ehkä kirjain N ja toisessa M. Myös jotain numeroa näkyy, mutta kaikki on enemmän tai vähemmän kulahtanut. Vinkkejä? Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 8, 2009 Share Posted April 8, 2009 Hakua yritin, mutta ei sattunut silmään ja En voi aloittaa uutta hakua näin pian... Eli myöhäsen ovaalin vääntösauvat, miten näistä tietää kumpi on oikea ja kumpi vasen? Ulkopäässä on pienet VW-logot, toisessa ehkä kirjain N ja toisessa M. Myös jotain numeroa näkyy, mutta kaikki on enemmän tai vähemmän kulahtanut. Vinkkejä? Turon tietoja sekä V-S:n luettelon tietoja yhdistellen tämmöistä tietoa: http://www.fvwa.fi/kupla/180-takajousituksen-tiedot Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted April 8, 2009 Author Share Posted April 8, 2009 Niin eli tuon mukaan vasen ja oikea ovat tuon ikäisissä samoja. Mutta eikö näissä kuitenkin olisi hyvä laittaa ne niin päin kun ovat olleet? Ja kai ne merkinnät päässä jotakin tarkoittaa? Tietenkin voi olla että nämäkin sauvat ovat olleet jossain vaiheessa kumminkin päin. Quote Link to comment
Guest Posted April 8, 2009 Share Posted April 8, 2009 Ei saa laittaa nurinpain. Kiertosuunta on sailytettava. Quote Link to comment
Guest vilho Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 Ainakin 62-> pakuissa vääntösauvan sisäpäädyssä kuskin puolella neliöstanssi ja apparin puolella viiva. Quote Link to comment
vwagen Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 Ovaalissa vasen ja oikea jousi samoja,tehtaan merkinnöillä ei ole mitään tekemistä puolen kanssa,irrotettaessa irrottaja tekee tarvittavat merkinnät että jouset saadaan takaisin omalle paikalleen. Quote Link to comment
Timppa Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 Ei saa laittaa nurinpain. Kiertosuunta on sailytettava. varför? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 Kai tässä on ideana se, että kun on kolkytä vuotta nyvitty yhteen suuntaan tuota vääntösauvaa, niin voi tykätä pahaa kun ruvetaan vääntämään toiseen suuntaan. Menee meikäläisen ymmärryksestä ylitte, mut ei oi ihan älyvapaalta kuulosta. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted April 9, 2009 Author Share Posted April 9, 2009 Joo, näinhän se on. Kai tämä on jotain näitä "metallilla on muisti" juttuja. Pirulainen. No, onneksi on 50-50 mahikset mennä oikein, edellytyksellä että ko. sauvat on oikeasti samasta autosta. Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 Jos tarkkaan tarkistaa spooreja voi kyllä olla mahdollista nähdä kummin päin vääntö on ollut niihin kohdistettuna? Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted April 14, 2009 Author Share Posted April 14, 2009 Joo, yritin katsella että miten olis boori kulunut. On se jokatapauksessa hieman kulunut, mutta ei mitenkään kovin säännöllisesti. Se on varmaankin totta että kaikki käsikirjat sanoo että ovat puolelta toiselleen samanlaisia. Ei ole eri varaosanumeroa tms, mutta ei vaan ymmärrä miksi näissä on eri merkintöjä. On kirjainta ja numeroa, eri kohdassa suhteessa vw logoon. Yleensä on sakemanni laittanut merkit jonkin asian takia. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.