Guest Leiska Posted May 11, 2009 Posted May 11, 2009 Nyt on t-1 1600 koneessa tosi hämärä käyntihäiriö. Välissä häviää hetkeksi tyhjäkäynti kokonaan. Aivan kuin olisi vaan normaali tilanne että paskaa kaasarissa, mutta kaasarin olen nyt putsannut kahdesti ja uusi suodatin välissä. Eli jos nyt menen pihalle ja laitan käyntiin ja lähden ajamaan pelaa ihan normaalisti, sitten jos ajaa vaikka ajo-hidasteeseen niin sen jälkeen tyhjäkäynti häviää, sitten kun painaa kaasua reilummasti niin tulee takaisin tai voi olla että sadan metrin päässä tulee. Eli vaikuttaisi aivan että olisi joku irti jossain mutta en kyllä keksi että mikä. Onko kellään muulla ollut jotakin samantapaista, että sais vinkkiä mistä lähtiä selvittään.... Ja kone tosiaan 1600,vm-73, t-2 lähtöisin oleva vakio solexilla. Quote
Guest Posted May 11, 2009 Posted May 11, 2009 Nyt on t-1 1600 koneessa tosi hämärä käyntihäiriö. Välissä häviää hetkeksi tyhjäkäynti kokonaan. Aivan kuin olisi vaan normaali tilanne että paskaa kaasarissa, mutta kaasarin olen nyt putsannut kahdesti ja uusi suodatin välissä. Eli jos nyt menen pihalle ja laitan käyntiin ja lähden ajamaan pelaa ihan normaalisti, sitten jos ajaa vaikka ajo-hidasteeseen niin sen jälkeen tyhjäkäynti häviää, sitten kun painaa kaasua reilummasti niin tulee takaisin tai voi olla että sadan metrin päässä tulee. Eli vaikuttaisi aivan että olisi joku irti jossain mutta en kyllä keksi että mikä. Onko kellään muulla ollut jotakin samantapaista, että sais vinkkiä mistä lähtiä selvittään.... Ja kone tosiaan 1600,vm-73, t-2 lähtöisin oleva vakio solexilla. tyhjakayntisolenoidi loysalla tai sen johto? Quote
metake Posted May 11, 2009 Posted May 11, 2009 Onko kohon akselitapin päällä oleva muovi (joka pitää akselitappia paikallaan) paikoillaan? Mulla puuttui yhdestä kaasarista ja koho heilui miten tahtoi. Quote
Kemin Karavaanari Posted May 11, 2009 Posted May 11, 2009 Voi olla myös bensalinjasto tukossa bensapumpun ja tankin välillä. Puhalla paineilmalla konehuoneesta tankkiin päin niin pitäisi aueta. Itsellä oireili pitkään samalla lailla kunnes lopulta hyytyi kokonaan. Ei kyllä pitäisi oireilla erikseen missään hidasteessa jne, mutta eipähän tuo maksa mitään kokeillakaan. Quote
Guest Leiska Posted May 11, 2009 Posted May 11, 2009 Joo pitää tehä uus johto sille tyhjäkäynti solenoidille. Mitä se käytännössä sielä tekee, sen tiedän että kun nappaa johdon irti sammuu. Jotenki tuntuu että se voisi olla tommonen joku johtovika koska on niin hetkellinen, ku jos bensalinjassa olisi jotain vikaa niin silloinhan siinä olisi koho kammio kuitenkin puskurina välissä...Joo muovi on paikallaan siinä kohon tapin päällä. Kiitoksia ohjeista, voi ilmotelle jos tulee jotain mieleen... Quote
Guest Posted May 11, 2009 Posted May 11, 2009 Jos bensatankin huohotus on tukossa niin sinne voi ajon aikana muodostua niin paljon alipainetta etta pumppu ei jaksa tyhjakaynnilla imea tarpeeksi kakkua. Saattaa hyytya jo isommillakin kierroksilla. Kun tama oire seuraavan kerran esiintyy, juokse bensatankin korkille ja avaa se. Jos kuuluu selkea suhahdus, niin huouotus ei toimi. Quote
Guest Leiska Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Vika selvisi ainakin tällä erää, puolan vaihdolla. Se alkoi varmaan pätkimään lämmetessään, tai sitten siitä jos vähän tärähti. Nyt paikalla joku vanha romu-laatikko puola mutta pitää tilata tilalle vaikka tuo Boschin sininen. Yhistämpä tähän samaan topicciin myös semmosta että jos nuita sytytys-puolen osia alkaa päivittelemään niin pitäsisikö se sijoittaa sitten tuohon petronixin kärjettömään sytytykseen. http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=1090 Olisiko siitä käytännön hyötyä, sitten uudet tulpanjohdot ja puola. Ja kun kyse on tuosta yllämainitusta koneesta niin mikä siinä on tuo vakiojakaja? "Petronix sopii Bosch 009, 050 and 094 mekaanisen ennakon omaaviin jakajiin ja 12V järjestelmiin." Eli onko jokin nuista? Quote
metake Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Mulla on Pertronix ollut nyt yhden kesän ja hyvä ompi, lähinnä siksi ettei tarvii säädellä kärkiväliä ja sytytystä enää sen asennuksen jälkeen. Tuo linkin Pertronix sopii vain jakajiin ilman alipainekelloa, jos sulla on alipainekellollinen (ja keskipakosäätöinen) vakiojakaja, niin siihen on oma mallinsa. Quote
Guest Leiska Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Olisiko syytä siis hommata uusi jakaja ilman alipainesäätöä. Onko se jotenkin parempi kuin tuo alipaineella säätyvä... Jos ajatellaan että parempaan päin koitetaan pikku hiljaa rakennella. Quote
metake Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 Olisiko syytä siis hommata uusi jakaja ilman alipainesäätöä. Onko se jotenkin parempi kuin tuo alipaineella säätyvä... Jos ajatellaan että parempaan päin koitetaan pikku hiljaa rakennella. Jos sulla on vakiokone, tai ylipäätänsä kaasari(t) joissa on jakajalle alipainelähtö ja ajat autolla myös normi maantieajoa, niin ei. Etenkin vakio koneeseen vakio alipaine + keskipako jakaja on paras vaihtoehto. Siihen löytyy kyllä myös tuota Pertronixiä, mutta Suoemssa ei taida olla kenelläkään hyllyssä. CSP:ltä löytyy ja saa tilattua aircooledin kautta. Quote
Kartsa78 Posted June 20, 2009 Posted June 20, 2009 Mikä olis tuo alipainen+keskipakojakaja malliltaan. Ja saapiko niitä uutena ja saako kärjetöntä sytkää? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.