Hebster52 Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 Mahtaako tulla kunnon veromätkyt jos muuttaa jonkun 70-luvun alkupuolen piilofarkkua henkilöautoksi? Vai onko tuommoisen verotus aika vähäinen? Quote Link to comment
Guest Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 Tulee kunnon mätkyt. Joudut maksamaan sen koko erotuksen minkä joku on joskus siinä säästänyt kun on auton rekoisteröinyt pakuksi eikä henkilöautoksi :-/. Quote Link to comment
mikan Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 Tulee kunnon mätkyt. Joudut maksamaan sen koko erotuksen minkä joku on joskus siinä säästänyt kun on auton rekoisteröinyt pakuksi eikä henkilöautoksi :-/. Jos tuo pitää paikkansa, niin eikö silloin kannata käyttää se välillä ruotsin kilvissä henkilöautona? Vai auttaako? t. Mika Quote Link to comment
Guest Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 Saattas vaikka toimia, mut kauanko sen siellä Ruåttissa pitäs sitten olla...? Ja eikös se toimis myös niin et ostas piilofarkun, "myis" sen "hautausurakoitsijalle työajoon" (=verovapaus työkaluna) ja "ostas" sen sitten siltä muutaman vuoden päästä takasin ja rekkais henkilöautoksi? Ja eikun hautausliikkeisiin kyselemään ;-). Quote Link to comment
Guest tt Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 Muistaakseni ratkaisevaa on ensirekisteröinti suomessa, eli ei onnistu. Quote Link to comment
metake Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 70-luvun alun piilofarkut sai kolmen vuoden käytön jälkeen katsastaa henkilöautoksi. En muista tarkkaa vuosimallirajaa, mutta sen rajan jälkeen piilofarkut poistu. Quote Link to comment
Lahti411 Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 Muistaakseni se kolmen vuoden käytön jälkeinen henkilöautoks rekisteröinti oli mahdollista 60-luvulla. Joskus 60-luvun puolivälissä se käytäntö poistu, eli 70-luvulla piilofarkuks rekisteröityä autoa ei enää voinu muuttaa veroja maksamatta henkilöautoks. Selvittelin ite asiaa AKE:sta joitain vuosia sitten, kun olisin halunnu muuttaa VW 411 piilofarkun henkilöautoks. Ilman verojen maksua ei onnistu. En tiä sitten, että sovelletaanko tähän samaa veron laskukaavaa kuin ulkomailta tuotuihin autoihin, eli silloinhan vanhan auton verot ei ennää paljoa olis. Kannattaa varmaan AKE:sta kysellä tarkemmin. Ruotsin kautta auto kierrättämällä ei välttämättä onnistu myöskään henkilöautoks muuttaminen. Suomen ja Ruottin viranomaisilla kun on näitä rekisteröintiin liittyviä sopimuksia kaikenlaisia. Muutenhan varmaan kaikki 80-luvun jenkki piilofarkut olis kierrätetty Ruottin kautta ja muutettu hlö-autoiks. Jotain salamyhkästä tähän henkilöautoks muuttamiseen taitaa liittyä, kun Mobilistissakin vaan vihjattiin, että Mobilisti Seniorissa olis tähän aiheeseen liittyvää juttua ja selvitys kuinka homma onnistuu. Varsinaisessa Mobilisti-lehdessä ei siis asiaa vihjailua enemmin selitelty. Muistaakseni toi piilofarkku-artikkeli on ilmestyny viime vuoden Seniorissa, eli kirjastoon vaan lainaamaan vuosikerta ja asiaa selvittelemään. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.