metake Posted May 25, 2009 Share Posted May 25, 2009 Kupla vakio 1300 AR, kaasari 31 pict -4 Lähtee hyvin käyntiin kylmänä, kestää varovasti polkea kaasua ja ottaa kierroksia. Lämmetessään kestää koko ajan huonommin polkea kaasua ja meinaa sammua ja röpeltää kun yrittää nostaa kierroksia, varovasti kaasua polkemalla saa kierrokset nousemaan. Lisää lämmetessään yleensä sammuu ja ainakin kaasua polkaistessa sammuu. - silmämääräisesti kiihdytyspumppu ei toimi, tiputtaa vain muutaman tipan - kaasariin asennettu korjaussarja, myös kiihdytyspumpun kalvo vaihdettu - kaasuttimesta avattu kaikki irtoava, puhdistettu huolellisesti ja puhallettu kanavat ja suuttimet ym. paineilmalla ja kasattu oikein, luulisin ;) - venttiilit säädetty - koitettu toista bensapumppua - konkka vaihdettu - sytysennakko ja kärkiväli säädetty - polttoaine suodatin vaihdettu - pumppu pumppaa polttoainetta hyvin - eli vaikuttaa siltä että kaasari on tukossa, kuitenkin, mutta mistä? Onko tuossa kaasarissa jokin tyypillinen paikka mikä tukkeutuu? Bensan pintaa en ole tarkastanut, mutta silmämääräisesti kohon asento vaikuttaa olevan ok, ja vika on tullut pikkuhiljaa joten alhaiseen bensanpintaan en usko, jollei joku vuorenvarmasti osaa sanoa että vika on siinä. Auttakee, heitänkö kaasarin seinään ja pultaan virikaasaria tilalle vai mitä, hermo menee.. Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted May 25, 2009 Share Posted May 25, 2009 Arvaan, että kiihdytyspumpun messinkihana on tukossa. Itse testaan kiihdytyspumpun siten, että kaasarin puhdistuksen jälkeen laitan kohokammioon bensaa ja otan ko. hanan irti. Sen jälkeen kääntelen kaasuläpän akselia ja tutkin, ruikkaako kiihdytyspumppu reijästä, johon hana tulee. Hanan olen putsannut puhaltamalla jotain irrotusöljyä tms. hanan virtaussuuntaa vasten. Jos toimii, niin hana kiinni ja uudella testillä saa suunnattua kiihdytyspumpun bensasuihkun. Quote Link to comment
metake Posted May 25, 2009 Author Share Posted May 25, 2009 Arvaan, että kiihdytyspumpun messinkihana on tukossa. Jes, tää oli 10 pisteen arvoinen vihje. Lähes kaiken muun putsasin kaasarista, mutta tuo jäi tietysti putsaamatta, eipä tullut edes mieleen että se vois olla tukossa. Tuon putken kun irrottaa, niin mites sen saa varmistettua että se pysyy paikallaan sen jälkeen, painamalla riittävän tiukkaan vai kuinka? Yhden olen nähnyt jossa messinkiputki lähti irti ja kulkeutui männän päälle... Quote Link to comment
Fileas Posted May 25, 2009 Share Posted May 25, 2009 Eihän siellä putken alla ole mitää kuulia tms. , joka pomppaisi kaasariin sisälle? Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted May 25, 2009 Share Posted May 25, 2009 Yhden olen nähnyt jossa messinkiputki lähti irti ja kulkeutui männän päälle... Been there, done that! Quote Link to comment
Tuke Posted May 25, 2009 Share Posted May 25, 2009 Tuon putken kun irrottaa, niin mites sen saa varmistettua että se pysyy paikallaan sen jälkeen, painamalla riittävän tiukkaan vai kuinka? Yhden olen nähnyt jossa messinkiputki lähti irti ja kulkeutui männän päälle... Lyömällä esim.tuurnalla kolon ihan messinkiputken juurelle,se lukitsee putken. Quote Link to comment
metake Posted May 26, 2009 Author Share Posted May 26, 2009 Noni, sehäse oli, putki tukossa. Nyt käy jo paremmin ja kestää polkea kaasuakin. Tyhjäkäynti silti edelleen hukassa, kau hetken n. 10 - 15 sek ja sitten alkaa rötään ja sammuu jos ei polkase kaasua että saa kiihytyspumpusta kakkua. Quote Link to comment
NO H2O Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 Missä kunnossa kone noin yleisesti on? Puristuspaineet? Öljynpaine? Huohottaako? Quote Link to comment
Guest JuMuS Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 Noni, sehäse oli, putki tukossa. Nyt käy jo paremmin ja kestää polkea kaasuakin. Tyhjäkäynti silti edelleen hukassa, kau hetken n. 10 - 15 sek ja sitten alkaa rötään ja sammuu jos ei polkase kaasua että saa kiihytyspumpusta kakkua. Ampuuko takasin kaasariin päin? Ts pompahteleeko ryyppyläppä tuon rötäämisen aikana...? Sama oireyhtymä on meikäläisenkin autossa ollu kautta aikain, ja loppuunajettuun koneeseen ovat tietäjät viitanneet... :( Quote Link to comment
Guest VW 1303 Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 jos kaasari on putsattu niin onko kiertoilmakanavaisen kaasarin säätö myös hallussa? moni ei vaan tiedä miten se säädetään oikein. eli 1 rajotinruuvia 1 avataan kunnes porraslevyyn jää rako. 2 ruuvia 1 kierretään kiinni kunnes koskettaa porraslevyyn 3 tästä kohdasta ruuvia 1 kierretään kiinni 1/4 osakierrosta 4 seoksen säätöruuvi 2 kierretään pohjaan ja avataan 2.5-3 kierrosta 5 tarkistetaan onko ryypyn läppä kokonaan auki 6 käyntinopeus säädetään ruuvilla 3 900rmp 7 seoksen säätöruuvilla säädetään suurin käyntinopeus. tämän jälkeen ruuvia kierretään kiinnipäin sen verran, että käyntinopeus putoaa 20-30 rmp 8 ohjeenmukanen joutokäynti säädetään ruuvilla 3 (900rmp) huom!! ruuvista 1 ei missään tapauksessa saa säätää joutokäyntiä. ja säädön edellytykset sytkä kunnossa, venttiilivälykset, kone lämmin ja muuten kunnossa. Quote Link to comment
metake Posted May 26, 2009 Author Share Posted May 26, 2009 jos kaasari on putsattu niin onko kiertoilmakanavaisen kaasarin säätö myös hallussa? On hallussa, mutta kun se ei tottele tuota ruuvia 3, eli tyhjäkäynti ei juuri muutu vaikka kuinka ruuvaa. Nyt on kikkailtu ruuvilla 1 sinne kaasuläppää sen verta auki, että pysyy käynnissä, mutta hyvähän se ei noin ole. Ja ei ammu kaasariin, vaan rötää juurikin sillain kun ei saa bensaa. Quote Link to comment
Guest VW 1303 Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 suuttimet ja kanavat on putsattu ja kiertoilman sulkuventtiili (se mihin tulee sähköjohto) toimii niin kyllä se kaasarin puolesta em ohjella säätäen käy tyhjäkäyntiä. Quote Link to comment
Guest Jukki Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 On hallussa, mutta kun se ei tottele tuota ruuvia 3, eli tyhjäkäynti ei juuri muutu vaikka kuinka ruuvaa. Nyt on kikkailtu ruuvilla 1 sinne kaasuläppää sen verta auki, että pysyy käynnissä, mutta hyvähän se ei noin ole. Ja ei ammu kaasariin, vaan rötää juurikin sillain kun ei saa bensaa. Meikäläisellä palliksessa juurikin samat oireet, kaasarina 34 pict 3. Mistähän lie johtuu?!? Quote Link to comment
Guest nokivasara Posted May 27, 2009 Share Posted May 27, 2009 Itsellä ollut saman tapaisia vikoja, kun säätöjä ei tahtonut löytyä ja poltti putkessa ja välillä kaasarissakin. Nyt on kannet irti ja ykkösen venttiilit vuoti, vaikka puristuspaineet oli tasaiset 9bar kaikissa pytyissä. Hioin kaikki venttiilit ja nyt odottaa uusia tiivisteitä. Jospa alkaisi toimia. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.