Tuomo Lehmikangas Posted June 8, 2009 Share Posted June 8, 2009 Eli vm -60 kakkostyyppiin, pariovien (cargo door) saranatapit pitäis vaihtaa. Saako näitä jostain uusia? Tuohan on kuitenin erilainen kuin uudemmissa juniksissa, joissa on ns. "itsevoiteleva" tappi. Ja erilainen kuin kuplassa jne. Tai onko jollain jäänyt vanhaa varastoa jemeliin? Kahdelle olis tarvetta. Hyvä käytettykin kävis, jos olet jotenkin kummasti saanut kohtuudella vanhat ulos... Quote Link to comment
Virtanen Posted June 8, 2009 Share Posted June 8, 2009 -67:ssa on yksinkertaisesti putkisokat pariovien saranatappeina. Pelkkä tapin vaihto ei aina riitä, vaan usein pitää puslittaa. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted June 8, 2009 Author Share Posted June 8, 2009 Niin, siis täsmennetään että ongelma ei ole se että sarana olis turhan väljä. Tilanne tämä: - autossa paska ovi kiinni - olis toinen ok ovi ilman pilarin puoleista saranan osaa - tarkoitus vaihtaa tapin kohdilta se toinen ovi Se tappi vaan tuntuu olevan niin tiukassa, että ei tule pois sitten millään. Jos vois surutta pätkiä sen pariin osaa kun se sen huonon oven saranankin sais silpoa oven puolelta. Sitten se kolmessa osassa tulis varmaan paljon helpommin pois? Vähemmän kitkaa? Tähän olis sambassa myynnissä erityinen työkalu millä sen sais pois, mutta tuskin tulee sitä tähän vaiheeseen tilattua. http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=522550 Quote Link to comment
Virtanen Posted June 9, 2009 Share Posted June 9, 2009 Reilua lämmitystä ja siihen voi yrittää soveltaa normaalia ulosvedintä kera sopivan painintapin ellei sitten ihan tuurnalla ja lekalla lähde. Vastatukea tarvitaan lyönnissä jottei saranan kiinnitys ovessa kärsi. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted June 9, 2009 Author Share Posted June 9, 2009 Jep, kiitti vinkeistä. Näillä kikoilla sitä on yritetty. On ollut lämpöä ja tehtiin jo erilaisia apukikkareita millä sai tuettua saranaa. Yks ässä mitä ei vielä ole päässyt kokeilemaan on kylmäspray. Sillä ainakin joskus on helpottanut kuplan saranatapin irrotus, mutta ei nyt ollut käsillä ko. pulloa. Quote Link to comment
Virtanen Posted June 9, 2009 Share Posted June 9, 2009 Omasta kokemuksesta lämmitys on tehokkaampi, sillä miinuksen puolelle ei pääse kuin absoluuttiseen nollapisteeseen ;-) Quote Link to comment
-tipi- Posted June 9, 2009 Share Posted June 9, 2009 Virtanen päihittäny tutkimuslaitokset? ;O) The absolute zero is the limit of all temperatures, —273.15... C, a temperature one can never reach. http://ltl.tkk.fi/wiki/LTL/World_record ... mperatures Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted June 9, 2009 Author Share Posted June 9, 2009 Joo, siis nimenomaan niin olen tehnyt että ensin lämmitän, ja sitten nopeasti jäähdytys sillä sprayllä. En tiedä onko sillä sitten oikeasti ollut vaikutusta, mutta ainakin on irti lähtetynyt ja ritinä käy kun osat kutistuu... Tuskin se pahoja pysyviä vaurioita kuitenkaan tekee. Quote Link to comment
Virtanen Posted June 12, 2009 Share Posted June 12, 2009 Vielä yksi konsti saranoiden purkamiseen jollei millään tahdo antautua. Sahataan rautasahalla koko sarana halki, jopa irtoaa. Sitten vaan hiukan sahausjäljen seevaamista, ja hitsillä kiinni. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.