Guest Tuoppi Posted June 9, 2009 Share Posted June 9, 2009 moro, eli mille konttorille ja kenelle kannattais soittaa ja kysellä kuinka toimia moottorin vaihtoasiassa/omavalmistekoneen tekemisessä? on niin kirjavaa käytäntöö ja eri tulkintoja et vois kysyä hommaa osaavalta inssiltä jos joku semmoisen tietää :) lähinnä toi omavalmistekoneen määritelmä ihmetyttää kun joskus ainakin riitti turbotus ja nykyään vissiin ei, on puhuttu kansien vaihtamisesta ja puristuksista ja vaikka mistä. Ja juu topicit on kahlattu läpi mut muilta foorumeilta taas saatu kumoavaa tietoo ja joskus taas täällä kumotaan mitä muualla on sanottu, kirjavaa hommaa. -Tuomas- Quote Link to comment
Guest Posted June 9, 2009 Share Posted June 9, 2009 Hämeen Autokatsastus, Sarankulmassa. On varmasti monia mielipiteitä mutta mä olen saanut hyvää palvelua ja tietoa. Harmaapäinen, lyhyt herrasmies katsari on ainakin perillä asioista. Quote Link to comment
Guest Posted June 9, 2009 Share Posted June 9, 2009 Ite käyttäny/kyselly kangasalan konttorilla,lentolassa, ei oo ollu mitään valittamista. Quote Link to comment
Ketsa Posted June 9, 2009 Share Posted June 9, 2009 Sarankulman Hämeen Autokatsastukselle Mikon kehun kumoava ääni. Moottorin muutoskatsastuksessa käyttivät ainakin viitisen vuotta sitten aivan omia pykäliään. Ainut kelpaava dokumentti muutoskatsastettavasta moottorista oli moottorin alkuperäisen auton valmistenumero tai rekisteritunnus... Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted June 10, 2009 Share Posted June 10, 2009 ahaa, no toi ei ollut ketsa kiva tieto, mulla tulossa kone jossa ei paljon alkuperäistä ole: kannet vaihdettu(puristukset, venttiilit) imusarja rakennettu uusiks kaasari ruiskuks ennen vapari nyt olis turbolla varustettu moottorin ohjaus täysin uusiks jos tossa vielä katotaan alkuperäisen moottorin tehoja on se aika kumma mielestäni, mutta mitä täällä Suomessa ei tehtäs. Yhdelle katsarille laitettu meiliä joten saa nähdä mitä mieltä, sit vaan kyseleen eri katsareilta ja lopettaa kun löytyy sopiva vastaus:) -Tuomas- Quote Link to comment
Guest Posted June 10, 2009 Share Posted June 10, 2009 Ketsan mainitsema kokoelma vuosikatsastettu samalla asemalla hieman myöhemmin ilman ongelmia. Koneen numerokaan ei kiinnostanut, kaikki muu sitä vastoin katsottiin ammattitaitoisen perusteellisesti. Onkohan henkilökunta ehtinyt vaihtumaan? Itse suosin asemaa. Kaikki neuvot ja ohjeet kulkee linjassa AKEn kanssa ilman epäselvyyksiä. AKE tietysti on vetänyt sanansa takaisin, konttori ei. :-) Quote Link to comment
Lasse Posted June 10, 2009 Share Posted June 10, 2009 Kai niillä oli Sarankulmassa jotakin erimielisyyttä AKEn kanssa joku vuosi sitten, koska paikka oli kiinni pari kuukautta. Tais olla luvat hyllyllä tai joku muu rokuli päällä? Mulla ei ole tuossa volsun koneessa muuta volkkaria kuin virranjakajan käyttöakseli, mutta eipä sen suurempia jupinoita siitä asiasta ole tullut millään konttorilla. Paras osoitus suomalaisen katsastuksen nykytilasta oli viime vuosi, kun keskustelimme katsastajan kanssa siitä, tuleeko takajarrujen muuttamisesta rummuista levyihin prosentteja otteeseen. Jos katsastuksen hinta on tuplaantunut viime aikoina vuosittain, niin osaamiselle on valitettavasti käynyt juuri päinvastoin. Quote Link to comment
mikan Posted June 10, 2009 Share Posted June 10, 2009 Eikös Sarankulmassa vaihtunut omistaja(t) jossain vaiheessa? Mulla oli siellä aikoinaan sama ongelma kuin Ketsalla, eli pyydettiin dokumentteja autosta josta moottori on peräisin. Joko rekisteritunnus tai runkonumero. No mun moottori oli ostettu vuosia sitten keltaisen pörssi ilmoituksella muutaman sadan markan hinnalla. Asiasta selvittiin keskustelemalla järkevästi ettei kukaan ole tälläistä moottoria varastanut. Ilmeisesti vaatimus oli peruja siitä että siihen aikaa isoja bemareita ym varastettiin ja napattiin tekniikka parempaan talteen. t. Mika Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.