Jump to content

miltä katsastusasemalta apuja


Guest Tuoppi

Recommended Posts

Guest Tuoppi

moro,

 

eli mille konttorille ja kenelle kannattais soittaa ja kysellä kuinka toimia moottorin vaihtoasiassa/omavalmistekoneen tekemisessä? on niin kirjavaa käytäntöö ja eri tulkintoja et vois kysyä hommaa osaavalta inssiltä jos joku semmoisen tietää :)

 

lähinnä toi omavalmistekoneen määritelmä ihmetyttää kun joskus ainakin riitti turbotus ja nykyään vissiin ei, on puhuttu kansien vaihtamisesta ja puristuksista ja vaikka mistä.

 

Ja juu topicit on kahlattu läpi mut muilta foorumeilta taas saatu kumoavaa tietoo ja joskus taas täällä kumotaan mitä muualla on sanottu, kirjavaa hommaa.

 

-Tuomas-

Link to comment

Hämeen Autokatsastus, Sarankulmassa.

 

On varmasti monia mielipiteitä mutta mä olen saanut hyvää palvelua ja tietoa. Harmaapäinen, lyhyt herrasmies katsari on ainakin perillä asioista.

Link to comment

Sarankulman Hämeen Autokatsastukselle Mikon kehun kumoava ääni. Moottorin muutoskatsastuksessa käyttivät ainakin viitisen vuotta sitten aivan omia pykäliään. Ainut kelpaava dokumentti muutoskatsastettavasta moottorista oli moottorin alkuperäisen auton valmistenumero tai rekisteritunnus...

Link to comment
Guest Tuoppi

ahaa, no toi ei ollut ketsa kiva tieto, mulla tulossa kone jossa ei paljon alkuperäistä ole:

 

kannet vaihdettu(puristukset, venttiilit)

imusarja rakennettu uusiks

kaasari ruiskuks

ennen vapari nyt olis turbolla varustettu

moottorin ohjaus täysin uusiks

 

jos tossa vielä katotaan alkuperäisen moottorin tehoja on se aika kumma mielestäni, mutta mitä täällä Suomessa ei tehtäs.

 

Yhdelle katsarille laitettu meiliä joten saa nähdä mitä mieltä, sit vaan kyseleen eri katsareilta ja lopettaa kun löytyy sopiva vastaus:)

 

-Tuomas-

Link to comment

Ketsan mainitsema kokoelma vuosikatsastettu samalla asemalla hieman myöhemmin ilman ongelmia. Koneen numerokaan ei kiinnostanut, kaikki muu sitä vastoin katsottiin ammattitaitoisen perusteellisesti. Onkohan henkilökunta ehtinyt vaihtumaan?

 

Itse suosin asemaa. Kaikki neuvot ja ohjeet kulkee linjassa AKEn kanssa ilman epäselvyyksiä. AKE tietysti on vetänyt sanansa takaisin, konttori ei. :-)

Link to comment

Kai niillä oli Sarankulmassa jotakin erimielisyyttä AKEn kanssa joku vuosi sitten, koska paikka oli kiinni pari kuukautta. Tais olla luvat hyllyllä tai joku muu rokuli päällä?

 

Mulla ei ole tuossa volsun koneessa muuta volkkaria kuin virranjakajan käyttöakseli, mutta eipä sen suurempia jupinoita siitä asiasta ole tullut millään konttorilla.

 

Paras osoitus suomalaisen katsastuksen nykytilasta oli viime vuosi, kun keskustelimme katsastajan kanssa siitä, tuleeko takajarrujen muuttamisesta rummuista levyihin prosentteja otteeseen. Jos katsastuksen hinta on tuplaantunut viime aikoina vuosittain, niin osaamiselle on valitettavasti käynyt juuri päinvastoin.

Link to comment

Eikös Sarankulmassa vaihtunut omistaja(t) jossain vaiheessa?

Mulla oli siellä aikoinaan sama ongelma kuin Ketsalla, eli pyydettiin dokumentteja autosta josta moottori on peräisin. Joko rekisteritunnus tai runkonumero. No mun moottori oli ostettu vuosia sitten keltaisen pörssi ilmoituksella muutaman sadan markan hinnalla. Asiasta selvittiin keskustelemalla järkevästi ettei kukaan ole tälläistä moottoria varastanut. Ilmeisesti vaatimus oli peruja siitä että siihen aikaa isoja bemareita ym varastettiin ja napattiin tekniikka parempaan talteen.

 

t. Mika

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...