Jump to content

Turvavoiden kiinnitys vuonna Ö


Recommended Posts

Eli siis olen pähkäillyt että miten turvavyöt on kiinnitetty joskus aikoinaan koriin.

 

Eli esim '64 kuplassa joka mulla joskus oli oli kiinnitys reijät keskitunnelissa ja sitten b-pilarin alapuolella just takaikkunan alapuolella eli oven puolesta alakiinnityspistettä ei ole.

Ja nyt suunnittelen turvavöiden asentamista t34 karmanniin mistä myös puuttu lämpökotelosta kiinnitys piste. Eli missä on ollut alakiinnityspiste turvavöille oven puolellla tai onko sellaista koskaan ollut olemassakaan.

Link to comment

Mulla oli kanssa vm.-61 kuplassa olan yli menevät kaksipistevyöt. Ovipilarissa oleva kiinnityspisteessä oli kierrelevy jossa oli vahva rautalanka kiinni. Eli levy oli sorrattu pilariin sivuverhoilun alta.

Link to comment
Niin on mulla '65 Notsissa. Tosin kun kattelin Sambasta esitteitä ei ainakaan '67 saakka niissä näy vöitä ollenkaan, eli millonkahan lie tulleet tehdasvarusteiksi?

 

M185 on Kolmipisteturvavyöt USA/Kanadan markkinoille mallivuodesta '68 alkaen. Muita sicherheitsgurt M-koodeja en pikasella vilkasulla tosta Die Grossen VW kirjasta huomannut.

 

 

Nyt ei olekkaan kyseessä entisöinti rojekti vain mietin vain että pitää varmaan väsästä itse kiinnitys pisteet oven alareunan viereen että saa lantiovyöt laitettua

Link to comment

Ainakin '65 kuplan englanninkielisessä käyttöohjekirjassa lukee, että turvavöitä on saatavilla VW-dealereilta. Itselläni '65 1200:ssa myös kaksipistevyö olan yli. Voisin kuvitella että kunnon törmäyksessä se pitää naaman irti ratista, mutta rinnan alla sijaitsevilta ruumiinosiltaan hyvin kehittynyt henkilöliuskahtaa vyön alta ja kuristuu vyöhön, jos leuka sattuu olemaan myös hyvinkehittynyt.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...