Guest Poppius Posted August 4, 2009 Share Posted August 4, 2009 Niin, elikkäs minkäslaisessa kurssissa tuollainen 1600 kuutioinen AS -lohko nykyään on? Quote Link to comment
Guest Aircooled.fi Posted August 5, 2009 Share Posted August 5, 2009 http://aircooled.fi/shop/index.php?productID=179 Quote Link to comment
Guest Poppius Posted August 5, 2009 Share Posted August 5, 2009 Lähinnä käytetyn hintaa aattelin... Olisi yksi kappale tiedossa. Quote Link to comment
PZQ Posted August 5, 2009 Share Posted August 5, 2009 Hinta silloin oikea kun myyjä sekä ostaja tuntevat tulleensa kusetetuks;) Quote Link to comment
H Eronen Posted August 5, 2009 Share Posted August 5, 2009 Itse voisin maksaa max 30€, Valtosen isäntähän myi (/myy) näitä koneistettuna hintaan 150€/kpl Oman lohkon koneistukset maksoivat jo tuon verran. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted August 6, 2009 Share Posted August 6, 2009 Kunnostusta kaipaavista 2öp lohkoista olen maksanu 0-30e, keskihînnan olles varma 20e. Kunnostettuja ei ole ollu tyrkyllä järkirahaan. Ja 1öp lohkoista en ole suostunu maksaa mitään. Ja tuol olis yksi porattu vakio sylintereille jälellä, jos on tarvetta. . . . . . Quote Link to comment
mite^ Posted August 6, 2009 Share Posted August 6, 2009 aihio jos maks 30e ja aarporaus 30e. käyttää 85.5-88mm putkia/mäntiä ei jää lohkolle pahaa hintaa eikä myöskään jos sen työstää isommille putkille. Quote Link to comment
Guest Poppius Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 Jaahas, että niissä on sitten vielä eroja noissa öljynpaineventtilien määrissä. Kahdella on sitten vissiin parempi? Mistäs tunnistan tuommoisen kahdella varustetun? Toinen venttiili on ainakin vissiin siinä öljypumpun vieressä? Kun nyt on alkamassa "viri" konetta kasaamaan, niin onkos kahdella venttiilillä varustettu oltava ehdottomasti? Onko noissa esim öljykanavien suuruuksissa eroja? Quote Link to comment
P_Valtonen Posted August 9, 2009 Share Posted August 9, 2009 Jaahas, että niissä on sitten vielä eroja noissa öljynpaineventtilien määrissä. *** Kyllä Kahdella on sitten vissiin parempi? **** Kyllä Mistäs tunnistan tuommoisen kahdella varustetun? *** Siinä on 2kpl ö-paineventtili zydeemejä (?yllätys?) Toinen venttiili on ainakin vissiin siinä öljypumpun vieressä? *** Kyllä Ja toinen on samassa lohkonpuoliskossa, mutta vauhtiksen puoleisessa päässä Kun nyt on alkamassa "viri" konetta kasaamaan, niin onkos kahdella venttiilillä varustettu oltava ehdottomasti? *** Osa roskapönttökuskeista ajaa 1mäntäsellä. Osa katukoneen tekijöistä ei koske 1mäntäseen edes pitkällä tikulla. 2mäntänen on parempi, muttei pakollinen (köyhälle pakollista on vain kuoleminen) Onko noissa esim öljykanavien suuruuksissa eroja? *** on Quote Link to comment
mite^ Posted August 10, 2009 Share Posted August 10, 2009 Mites onko esim F-lohkon öljykanavat yhtä pienet kuin sellaisen 1öp venttiilillä olevan lohkon jossa 6mm pinnapultit öljypumpunkannelle? Tässä F lohkossa oli 8mm pultit kannelle ja 1öp venttiili ja 10mm pinnapultit pytyille ja kansille. -anteeksi ot- Quote Link to comment
Guest Poppius Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 En oo vielä kerinny käydä kattomassa tuota kyseistä lohkoa, mutta onko näissä jokin nyrkkisääntö esim. mistä kuukaudesta/vuodesta eteenpäin on 2 öljynpaineventtiiliä? The Samban taulukon mukaan tuo AS stanssauksella oleva lohko olisi ekaa kertaa ollu heinäkuussa -74. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 AS moottorinumerostanssilla joo, mutta valustanssilla AS (21 ja 41) oli jo aikaa sitten... Quote Link to comment
Guest Poppius Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 Juu, eli tässä on vähän puhuttu kahdesta asiasta. Eli olen koko ajan tarkoittamut lohkossa olevaa moottorinumeron edessä olevaa AS -kirjainyhdistelmää. Eli toi on varmasti kahdellä öp -venttiilillä??? AS21 ja AS41 jutut on sitten jotain materiaalikoodeja ymmärtääkseni... Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 AS41 valulla on ainakin uudemmat kammiot, ja ne ovat kaikki kahdella öljynpaineventtiilillä. Sitä en muista varmasti et onko AS21 valulla jo tuota uudempaa mallia vai sekaisin molempia... Se ei taasen mun makuun vaikuta hintaan mitenkään että onko lohko 1300 vai 1600 kairauksella, samasta valusta ne on, ja moottorikoko/moottorinumero koodilla ei juurikaan ole väliä näin ollen jos valumerkinnät ovat uudempaa mallia. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted August 13, 2009 Share Posted August 13, 2009 AS41 valulla on ainakin uudemmat kammiot, ja ne ovat kaikki kahdella öljynpaineventtiilillä. Sitä en muista varmasti et onko AS21 valulla jo tuota uudempaa mallia vai sekaisin AS 41 ja AS 21 kaikki 2öp lohkoja. Ensimmäiset 2-ÖP lohkot oli ilman AS merkinnällä tönärien aukkojen alta. Sitä en tiedä olivatko nämä samaa valua kuin aikaisemmat 1-öp lohkot, vai jo uutta, mutta ilman merkintää. Nää ekat erottaa siitä että 3 syltyn vauhtiksen puoleinen ylimmäinen pinnapultti ei ole syvällä upotuksella (lähes runkolaakerilla asti), vaan kuten 1-ÖP lohkoissa samassa tasossa muiden ylärivin pinnapulttien kanssa. Nää ekat on aika rare, olen törmännyt vain pari kertaa tämmöiseen. Oma lukunsa on tehtaan kunnostamat lohkot. Perus sääntö on että lohko on vähintään yhtä hyvä kuin on moottorin koodilla oletettavissa. Mutta toisin päin on muutoksia; esim F lohkoa (norm 10mm pinnat kansiin, 6mm pinnat ö-pumppuun ja 1-ÖP), tätä voi olla tehty AS41 lohkoon 8mm kansien pinnapulteilla ja ihan uutena. Epäilen että jonku hetken jälkeen on 1öp lohkot ajettu tehtaalla ales (ja 10mm kansi pultit myös), ja sen jälkeen on lohkoa ollut saatavan a uutena vain parempaa tavaraa, vaikka 10v aikaisemmin ko koneessa olisi ollut huonompi lohko alunperin. Ja se taas on oma lukunsa jos on tehdaskunnostett F lohko (1 ÖP), mutta siihen on laitettu 8mm + case saver... Tää on kuin jouluna, ikuna ei tiedä konetta purkaessa 100% varmasti mitä paketista löytyy oikeesti. Ja vastaako se toiveita :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.