Jump to content

Kuivasumppusäiliö


Guest

Recommended Posts

Löytyisko kellään kuvia tai mittoja kuivasumppusäiliöstä, joka mahtuu takapyöräkoteloon? Rallybugs.com sivuilta löytyy jotain, mutta kuvista ei saa oikein selvää. Tarkoitus olisi tehdä mahdollisimman yksinkertainen kuivasumppusysteemi ilman hanaa ja pitkiä letkuja eteen tai auton sisälle.

Link to comment
Löytyisko kellään kuvia tai mittoja kuivasumppusäiliöstä, joka mahtuu takapyöräkoteloon? Rallybugs.com sivuilta löytyy jotain, mutta kuvista ei saa oikein selvää. Tarkoitus olisi tehdä mahdollisimman yksinkertainen kuivasumppusysteemi ilman hanaa ja pitkiä letkuja eteen tai auton sisälle.

 

Minkä levyistä vannetta suunnittelit? Mulla mitat sellaisesta ja muutama kuva tuolla projektos puolella. Itsellä ainoa asia mikä rajoitti sijoittamista oli taka-ajatus mahdollisista kiveniskemistä kun laitoin siihen lämpömittarin anturin ja ns. öljynpinnan tasosilmän ja loppujen lopuksi sijoitin sen tavaratilaan, mutta sopii mittojen puolesta suoraan apparin lokarin sisäpuolelle. Leveys about 75 mm ja koko tilavuus muistaakseni n. 10 l.

 

Lisätietoja esim pv.

Link to comment
Guest Toheltaja
Rosterissa olisi se etu että saisi laserillakin leikattua, toki alumiiniakin saa joistain pajoista laserleikattuna.

 

Meillä leikataan 10mm alumiinit vielä 6kW laserilla... Menee siinä missä muutkin metallit, paitsi kupari.

Link to comment
Rosterissa olisi se etu että saisi laserillakin leikattua, toki alumiiniakin saa joistain pajoista laserleikattuna.

 

Meillä leikataan 10mm alumiinit vielä 6kW laserilla... Menee siinä missä muutkin metallit, paitsi kupari.

 

 

Kalajoella on kaksi firmaa jotka leikkaa laserilla, toinen ei leikkaa alumiinia, ja toinen leikkaa, jossa on muutenkin laatuun ja välineisiin enemmän panostettu.

Link to comment

Jatkakaa peltien leikkelyä, mä sain jo tarvittavat tiedot. Kiitos niistä osallisille! Luulen muutenkin, että yhden säiliön pellit leikkaan ihan vaikka normaalilla peltileikkurilla aika paljon nopeammin, pienemmällä vaivalla ja halvemmalla kuin laserilla tai vedellä tai muulla vastaavalla.

Link to comment
Pelkällä vedellä leikataan kumia ja muoveja, teräkseen sillä saa aikaan pienen kuopan, tai ei oikeastaan edes kuoppaa. Sitten kun laittaa hiukan hiekkaa sekaan niin alkaa toimia, alumiinissa ja teräksessä.

 

Jaa, jaa. Pelkällä vedellä leikkaaminen onnistuu kyllä, mutta leikkausta nopeuttamaan joukkoon voidaan laittaa "hiovia hiukkasia". Näin mä ainakin asian ymmärsin kun tutun vesileikkaajan kanssa keskustelin.

 

t. Mika

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...