Jump to content

Lisäöljypohja?


Guest janie79

Recommended Posts

Guest janie79

Ei ole tyhmiä kysymyksiä, vain kysyjiä.. joten miten lisäöljypohja kiinnitetään/asennetaan Kuplaan?

 

Ja onnistuuko öljynlämpötilamittarin asennus yksinkertaisesti niin että teen reiän sen kylkeen ja anturi siihen jne.?

 

Thänks :)

Link to comment

Se tulee kiinni kuten se öljysihdin kansikin. Lisäpohjass on vastaavat reijät ja suurempi kansi, että pulttaaminen onnistuu.

 

Ja anturin voi vähän materiaalipaksuudesta riippuen vetää suoraan kiinni tai hitsata pohjaan lisää paksuutta ja siihen kierteet. Anturi kannattaa pistää pohjan kylkeen kiinni.

Link to comment

Scat pohja tai bergin pohja tai sen kopio. Musta CB:n pohjassa on se typerä oma pohjalevy jota varten pitää hommata erikseen tiivisteet ja niissä kaikissa ei oo ees pohjaroppua. Hyvä asennussarja on sellainen jossa on pitkät M6 mutterit, joissa sellainen pykälä, että puolet mutterista menee reiän sisälle, tällöin ei tartte vaihtaa lohkon pinnapultteja.

Link to comment
Guest janie79
Scat pohja tai bergin pohja tai sen kopio. Musta CB:n pohjassa on se typerä oma pohjalevy jota varten pitää hommata erikseen tiivisteet ja niissä kaikissa ei oo ees pohjaroppua. Hyvä asennussarja on sellainen jossa on pitkät M6 mutterit, joissa sellainen pykälä, että puolet mutterista menee reiän sisälle, tällöin ei tartte vaihtaa lohkon pinnapultteja.

 

 

Tuossa SCAT:n pohjassa johon linkki osoittaa näyttäisi olevan jonkinlainen asennussarja mukana.

Noiden kanssa ei kai tarvi muuta tehdä kuin ruuvata uusi pohja kiinni, vai olenko väärässä?

Link to comment

Ei oo scatin pohjasta kokemusta, mutta kuvassa näyttäis olevan kuusiokolopultit asennusta varten. Omasta mielestä paras ja helpoin asennussarja on sellainen jossa on just ne pitkät M6 mutterit joissa on se pykälä. Ei tartte silloin ottaa edes originaali pinnapultteja pois.

Link to comment

ne orggis 6mm pinnapultit on jo alunalkaen niin pirun heikot, etta hirvittaa ripustaa niiden varaan isoa lisaoljypohjaa. Onkos kukaan vaihtanut niita 7 tai 8 millisiin? Tai lapipultteihin etta pultin kanta jaa lohkon sisaan?

 

Aaccusump sailiosta ei omia kokemuksia mutta kovin kiehtoo ajatus moisesta lisaoljypohjan sijaan.

Link to comment

Kieltämättä ne M8 pinnapultit olis paremmat, lisäis lujuutta. M6 10.9 läpipultti lohkon sisäpuolelta olisi myös hyvä, niin olis kantava tosiaan.

 

Mutta tuntuis pöhölöltä ruuvata pohja scatin sarjan M6 kuusiokolopulteilla suoraan magnesiumlohkoon, sillä menolla kierre pettää ennemmin tai myöhemmin..

Link to comment
Tai lapipultteihin etta pultin kanta jaa lohkon sisaan?

 

jep, noin mä oon tehnyt, kun koneita oon kasannut..

+pellistä leikannut lisäksi lukituslevyn (1 per lohkon puolikas) sisään, jolla saadaan lukittua jo liimatut pultit varmasti kiinni..

 

plussat:

kestävä asennus

ei mene lohkon sisään paskaa/metallimuruja kun kiertää sarjan mukana tulevat pinnapultit kiinni

 

miinukset: lohko ois hyvä halkasta, muuten aika mahoton laittaa riittävän pitkät läpipultit..

edit: ja kuten akseli jo ehti sanomaan, kovat M6 pultit kannataa tosiaan laittaa.

Link to comment

Joskus kuulee että jotkut ovat saanut löystymään lisäöljypohjan, oletteko törmänneet vastaavaan? Tämäkin voi johtua virheellisestä asennuksesta tai/ja sitten pohja on käynyt johonkin, voin vain kuvitella kuinka M6 8.8 pultti venähtää ylikiristyksestä :)

 

Yleensä kyllä M6 pultti/pinnapultti on riittävä pohjan kiinnitykseen, yksinkertaisesti paras/kätevin konsti on tosiaan laittaa lujat M6 pultit sisäpuolelta läpi loctiten kanssa jos kone on levällään.

Link to comment
onnistuuko öljynlämpötilamittarin asennus yksinkertaisesti niin että teen reiän sen kylkeen ja anturi siihen jne.?

Thänks :)

 

ihan makuasia, kuten koiran pallien nuoleminen, mutta itse en kyllä laittaisi anturia lisäöljypohjaan, vaan itse lohkoon kiinni, kuvassa näkyvään paikkaan..

perustelut:

lisäöljypohjassa lämpötila saattaa olla hiukan viileämpi, kuin itse koneessa, jolloin tulee "liian" hyvät lukemat..mene ja tiedä, mutta näin olen sen järkeillyt..

+hiukan ylempänä anturi ei ole niin herkkä osumille.

+gurut väittävät anturin paikan olevan juuri oikeassa paikassa kuvassa, kauimmainen nurkka laturin puhaltimesta..

ole hyvä:)

post-629-1388836160124_thumb.jpg

Link to comment
Guest Aircooled.fi

SCATin öljypohjassa on asennustarvikkeet mukana, eli se on siinä mielessä "bolt-on".

 

Aircooled.fi:llä hyllyssä myös Gene Bergin 1,5 ja 3 litran öljypohjia.

Link to comment
Joskus kuulee että jotkut ovat saanut löystymään lisäöljypohjan, oletteko törmänneet vastaavaan? Tämäkin voi johtua virheellisestä asennuksesta tai/ja sitten pohja on käynyt johonkin

 

moni myös luulee lisäpohjan vuotavan lohkoa vastaan tulevasta saumasta, vaikka todellisuudessa "halpamallin" lisäpohjat vuotavat ihan rakenteen läpi..lisäpohjien huokoisuudesta taisi olla aikaisemmin jo juttuakin palstalla..

 

toki huono asennus on mahdollinen, meitä asentajia kun on joka lähtöön..:)

aina öljynvaihdon yhteydessä on hyvä tarkistaa, onko mutterit kunnolla kiinni.

Link to comment
Guest janie79
onnistuuko öljynlämpötilamittarin asennus yksinkertaisesti niin että teen reiän sen kylkeen ja anturi siihen jne.?

Thänks :)

 

ihan makuasia, kuten koiran pallien nuoleminen, mutta itse en kyllä laittaisi anturia lisäöljypohjaan, vaan itse lohkoon kiinni, kuvassa näkyvään paikkaan..

perustelut:

lisäöljypohjassa lämpötila saattaa olla hiukan viileämpi, kuin itse koneessa, jolloin tulee "liian" hyvät lukemat..mene ja tiedä, mutta näin olen sen järkeillyt..

+hiukan ylempänä anturi ei ole niin herkkä osumille.

+gurut väittävät anturin paikan olevan juuri oikeassa paikassa kuvassa, kauimmainen nurkka laturin puhaltimesta..

ole hyvä:)

 

Ok kiitti neuvoista.. ongelma vaan on juuri tehty ja niputettu kone niin lohkon poraaminen on vähän niin ja näin ;)

Link to comment

kyllä lohkon porailu onnistuu, niinkin on tehty.

eli tehokas imurin suulake kiinni lohkoon poratessa ja jengaa tehdessä tappiin paksua vaseliinia, jota useasti puhdistetaan ja rasvataan uudestaan..ja se imuri käy koko toimituksen ajan..

 

mutta öljypohjasta saa "helpommalla" suuntaa antavaa lukemaa, yllä mainitulla tavalla ei ole pakko toimia.

Link to comment

No tossa lohkon porailussa ei ole mitään järkeä, aivan samat lukemat saat lisäöljypohjan kyljestä.

 

Hyvin mulla on noi lisäöljypohjat pysyny mukana menossa niillä orkkis 6 mm tapeillakin jo 20 vuotta.

 

Ja cb:n kanteen voi sen poistoropun väsätä itteki jos siltä tuntuu. Itse pistätin ropun jälleen lisäöljypohjan kylkeen.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...