Jump to content

Pallokeula -79 pakun sisustaminen


Guest OnTheRocks

Recommended Posts

Guest OnTheRocks

Moro.

Millaisia kokemuksia ihmisillä on pakettiautojen takaosan sisustuksista? Lähinnä ajan takaa sitä, että minkä verran sinne uskaltaa rakentaa kiinteitä rakenteita (penkkejä, pöytiä tms.).

 

Olen ymmärtänyt, ettei 3 hengelle rekisteröityä tölkkiä voi käytännössä saada laajennettua esim 5 hengen matkapeliksi? Mutta minkälaiset 'hengailutilat' uskaltaa rakennella taakse? Ajossa matkustajia siis olisi vain se kolme. Pitääkö kaiken olla irtonaista?

 

Tietoa, kokemuksia ja mutu-tuntumiakin otetaan vastaan. Varmasti tällaisia ratkaisuja on jonkin verran, oli se sitten miten laillista tai ei.

Link to comment
Guest OnTheRocks

Eli voin laittaa parit omatekoiset penkkirivit vastakkain ja ajaessa vetäistä ne kiinni liinoilla tms? :] Kunhan eivät ole kiinteästi asennettuja ja kukaan ei istu niillä ajon aikana, niin homma ok?

 

Minkälaista sanktiota tulee, jos tekee kiinteät penkit yms. ja poliisi vielä sattuisi huomaamaan? Eli mihin kaikkeen siinä voi syyllistyä.

Link to comment
Guest OnTheRocks

Kyllähän sitä bussin ostais kun joku vaan myisi!

Aika niukasti on kleinbusseja ollut nyt myynnissä.

 

Kyllä Kastenwageniin silti ihan ok sisukset saa kun vähän rakentelee ja virittelee. Juurikin joku tuunattu sohvakin saattaa käydä.

 

Btw. Hyvä kuntoiset Kastenwagenitkin kiinnostaa, jos jollakulla sattuu nurkissa pyörimään.

Link to comment

oman 78 ikkunapakun rekisteriotteessa luki etta ajoneuvon takaosan verhoilumateriaali on vaneri. Sita ei siis voinut verhoilla millaan kankaalla. Ensin aattelin etta onpa tyhma juttu, ei siit asaa siedettavan nakoista. Mutta sitten loysin tammoista "vaneria" joka meni katsastuksessakin lapi mukisematta, jotakin tammi- tms viilujaljitelmaa:

 

ujxin8s.jpg

 

 

sisalle tein saranoilla kaantyvan "tavarankuljetustason" ja kerroin katsarille sen helpottavan pitkien tavaroiden kuljettamista. Kaverin tekosyy oli "surffilaudan kuljetustaso". Volkkarissa kun ei ole tarpeeksi tasaista pohjaa naas.

 

ujxin5s.jpg

ujxin4s.jpg

ujxin2s.jpg

 

Nurkassa kokottava laatikko on "bensalammittimen suojakotelo", sen sisalla on siis BN4 lamppari joka pukkaa lamminta ilmaa seka ohjaamoon etta takatilaan. Sen kanteen kaskettiin ruuvata jotain istumista estavaa L-profiilia. Mielellani sellaiset soirot siihen laitoinkin, silla ne pitavat IRROTETTAVAN istuinpehmusteosan hyvin paikoillaan :D

 

Ja sen vieressa sitten irrotettava taittojalkainen poyta.

Kaikki nuo irrotettavat osat mahtuu taitettavan sang... kuljetustason alle piiloon.

 

ujxin7s.jpg

 

 

myohemmin tuohon tuli viela kokolattiamatto ja verhot.

Link to comment
Guest OnTheRocks

No niin!

Tällastahan just ajoinkin takaa. Et kyllä näitä ratkaisuja on ja katsastusmiehiäkin näköjään saa melko helpolla 'jallitettua'.

 

On muuten ihan perustyylikäs tuo 'vanerisisustus'.

Link to comment
Et kyllä näitä ratkaisuja on ja katsastusmiehiäkin näköjään saa melko helpolla 'jallitettua'.

 

Jep, mutta kannattaa myös huomioida että kun eräänä päivänä sattuu kohdalle katsastusmies jolle ei pajunköysi uppoa ja toteaa ettei ajoneuvo täytä verovapaan pakettiauton määrityksiä, niin ajoneuvovero napsahtaa maksuun, mutta tosin sen jälkeen saa sitten sisustaa vapaasti.

 

Toisekseen kannattaa huomioda että jokunen katsastusmies seuraa tätäkin palstaa ;)

Link to comment

Ja sitten kun tämä ilkeä katsastusmies sattuu kohdalle niin ton ikäsessä pakussa rapsahtaa muistaakseni 120% verot auton alkup. hinnasta. Mulle laskettiin omalle -76 pallolle noin 3400€ veroa maksettavaa jos tollanen tilanne sattuisi( AKE:lta kysyin)

Link to comment
Guest OnTheRocks

Jep, aika tuima homma se olis semmoset verot maksaa.

 

Mut eihä kaikki mee katsastukseen ihan täydellä varustuksella. Ja jos liikkuva sattuu pysäyttämään, ei se ehkä kuitenkaan niin kovasti kiinnostu joistakin lavettihäkkyröistä... Kunhan on muuten auto kunnossa ja katsastettu.

Link to comment
Guest OnTheRocks

Okei, tuli nyt sitten ostettua viikonloppuna ihan bussi. Pallokeula kleinari vm -75.

 

Mites tämän sisutamista on rajoitettu kun on 7 hengen henkilöautoksi rekisteröity?

Kiinteä pöytä ilmeisesti kuuluu näihin vakiovarusteena, vaikka rekisteriotteessa ei taida olla mitään mainintaa siitä.

Voiko tehdä takaosaan esim. kiinteän kaapin?

Link to comment
Okei, tuli nyt sitten ostettua viikonloppuna ihan bussi. Pallokeula kleinari vm -75.

 

Mites tämän sisutamista on rajoitettu kun on 7 hengen henkilöautoksi rekisteröity?

Kiinteä pöytä ilmeisesti kuuluu näihin vakiovarusteena, vaikka rekisteriotteessa ei taida olla mitään mainintaa siitä.

Voiko tehdä takaosaan esim. kiinteän kaapin?

 

Voi tehda ihan mita vaan. istuinpaikkojen lukumaaraa saa vahentaa mutta siihen voivat puuttua ja pudottaa lukumaaraa katsastuksessa. Eli leimalle kantsii menna kaikki penkit paikoillaan.

Link to comment
Guest OnTheRocks

Joo, tattista vaan.

 

Täytyy pitää penkit mukana katsastuksissa. Tämän hetkiset ovat sellaiset remupenkit, että menevät varmaan jollakin aikavälillä vaihtoon. Onko penkkien vaihdossa otettava mitään erityistä huomioon?

 

Eli mitään pelkoa ei ole että voitaisiin tulkita matkailu/retkiautoksi? Vai olisiko siitä mitään haittaakaan. Missä se varsinainen raja meneekään? Mikä tekee retkeilyautoksi? Liesi, vesipiste, jääkaappi...?

Link to comment

Korjatkaa viisaammat jos menee pieleen, mutta minusta se menee niin etta pakettiautoa ei saa muuttaa matkailuautoksi (tai henkiloautoksi), muuten napsahtaa lisavero. Pakettiauton vero on uutena ollut muita malleja alhaisempi. Henkiloautossa on alunalkaen ollut korkein verotus (?), joten henkilomallista saa rakentaa mita huvittaa, vaikka matkailuauton, eika tule mitaan seuraamuksia.

Link to comment
Guest OnTheRocks

Okei, no muutosta ei ole tarkoitus tehdä siinä määrin, että katsottaisiin matkailuautoksi. Mutta kyllä vielä vähän hämärän peitossa on että mitä uskaltaa tehdä, että pysyisi ihan 7 hengen henkilöautona.

 

Oli miten oli, missä määrin auton penkit voivat olla itse rakennettuja? Tällä hetkellä autossa on takana lainapenkit joistakin purkuautoista. Turvavyöt on ymmärtääkseni testattu/hyväksytty tähän autoon. Eli onko turvavöiden kiinnityspisteiden lujuus periaatteessa ainoa valvottu asia?

 

Tää keskustelu menee nyt jonkin verran off topic kun kerran -75 kleinbussista on kysymys...

Link to comment
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...