Jump to content

Paras lattiamaali pellin päälle


Guest janie79

Recommended Posts

Guest janie79
Posted

Moi,

 

Aikanaan kun saan lattiapellit vaihdettua, haluaisin maalata ne jollain ruostetta ehkäisevällä maalilla myös sisäpuolelta (siis ohjaamon puolelta, pohjaan tulee massa).

 

Olen kuullut POR15-maalista, onko tätä jostain päin suomea saatavana, kun pikainen googlaus ei selventänyt asiaa. Vai onko jotain muuta maalia, mitä sinne kannattaisi laittaa (sinkkimaalit yms.)

 

Kertokaa tietämättömälle :)

Guest janie79
Posted

No en. Ei jostain syystä tullut tuo foorumin oma haku edes mieleen. Kiitos tästäkin ;)

Guest Toheltaja
Posted

epoksille ja polyuretaanille ääni täältäkin...

Posted

Miten tuo epoksi + polyuretaani kestää käytännössä kiveniskuja?

 

Takavuosina seurasin Kouvolan entisöintikoulussa Mustangin remonttia, kovin tuntui pelkkä Inerta helpolta naarmuuntumaan. Ja toisaalta, Rallikolmosen viispulttivanteisiin vedettiin viime talveksi teollisuusmaalaamossa kallis polyuretaanimaali ja se oli ihan susi, pienestäkin iskemästä maali pois.

 

POR15 kestää paremmin iskuja? Tai Hardnose http://www.mobitive.fi/hardnose.html ?

 

Kohteena siis rallilelun pyöränkotelot ja kynnyksenpohjat ...

Posted

Kyl mulla on epoksi kestänyt vanteissa ja muuallakin niin hyvin kuin voi maalilta olettaa. Sun maalauksissa on pakko olla jotakin pielessä. Onko ollut oikeat kovettajat, ohenteet, lämpötila, kosteus jne.

 

Ainakin Teman pohjamaali on tosi työlästä hiottavaa.

 

Olen jopa käyttänyt ykskomponenttisia epoksimaaleja ja hyvät ovat kokemukset tähän asti.

Posted
Onko ollut oikeat kovettajat, ohenteet, lämpötila, kosteus jne.

 

Enpä uskalla kyseenalaistaakaan ammatikseen asiaa tekevän teollisuusmaalaamon osaamista ja olosuhteita ... Myönsivät kyllä reklamoidessani, että maali ei ole kovin iskunkestävää - ei kylläkään työtä teetettäessä ollut asiasta puhetta vaikka tiesivät vanteiden käyttötarkoituksen ...

Posted

Aikanaan kun saan lattiapellit vaihdettua, haluaisin maalata ne jollain ruostetta ehkäisevällä maalilla myös sisäpuolelta (siis ohjaamon puolelta, pohjaan tulee massa)

 

Miten tuo epoksi + polyuretaani kestää käytännössä kiveniskuja?

 

Se ei varmaan ole tässä mikään ongelma, kun kyseessä on sisälattian maalaaminen ja alapuolella on kuitenkin massa vaimentamassa kivieniskuja.

 

t. Mika

Posted

Joo aivan totta, alkuperäisen kysyjän tapauksessa varmasti aivan mainio ratkaisu, minä itse vain ratsastin toisen topikilla omine omituisine ongelmineni ...

Guest Toheltaja
Posted

kyllä mulla on PURrilla maalatut ripustukset pysyny hyvänä monessakin autossa. Lähinnä raskaan kaluston pintamaalejahan tuo on. Epoksi kestää paremmin kyllä, jos pohjat on oikein tehty. Ei PURrikaan pysy missä vaan pohjamaalin päällä...

Guest Jussinbussi
Posted

Ferrex+panssarimaali/peltikattokirjo ja on hyvä.

Posted

No jos tolle rautakauppalinjalle haluaa lähteä niin ottaisin sieltä hyllystä superrostexiä ja ohennetta. Ferrex on nykyään aika hanurista.

Posted

Minä vedin sisäpuolelle Hammeriteä vuonna 2006, korin käytin irti viime kesänä ja hyvin oli pysyny.

Maksaa muistaaksein jotain 9-12e litran purkki.

Guest jannu_ha
Posted

Porrilla vedin itte pohjalevyn molemmin puolin ja korin alaosan ja sisälokarit epoksilla ja uretaanimaalilla.. Tuota PORria on kyllä kehuttu vähän joka suunnassa mut ei mahda epoksi+uretaani yhdistelmä ainakaan hävitä, kuin siinä että itte maalaamisurakka on ehkä hieman iso töisempi.. tai no, miten sen nyt sitten ottaa..

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...